Ateho  Elekma

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445786 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Ainoa suodatin itse siinä pumppu härpäkkeessä.

Niko_S

  • Vieras
Ainoa suodatin itse siinä pumppu härpäkkeessä.

Tosiaan jossain T5 yksilöissä on ainoastaan polttoainetankin sisäinen suodatin,
jota ei Suomesta saa aika varmasti kuin alkuperäisenä Volvolta.

-----

Luulisi että USA- tai Canada- foorumeilla löytyisi jotain.

Oletko ajatellut suuttimien vaihtoa, kun yleensä 99% ajasta, E85 tarvitsee enemmän "kakkua koneeseen" että ko. polttoaineesta saadaan kaikki irti.





Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Tuommoista tekee satunnaisesti



Yön jälkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen tulee ekalla startilla
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Tosiaan jossain T5 yksilöissä on ainoastaan polttoainetankin sisäinen suodatin,
jota ei Suomesta saa aika varmasti kuin alkuperäisenä Volvolta.

-----

Luulisi että USA- tai Canada- foorumeilla löytyisi jotain.

Oletko ajatellut suuttimien vaihtoa, kun yleensä 99% ajasta, E85 tarvitsee enemmän "kakkua koneeseen" että ko. polttoaineesta saadaan kaikki irti.

Juu suuttimet on tällä hetkellä 530@3bar ja perus bensanpainehan tuossa mallissa on 4bar. Pitää käydä finjectorilla kyselemässä löytyisikö ratkaisua alkuperäisen pumpun tilalle. Voihan myös olla että suuttimet loppuu kesken, kun nyt kylmempi ilma tullut kun säätöaikana. Säädönaikana käväisi 100% auki suuttimet ja tiputeltiin sen verran että oli 80%, että periaatteessa vissiin pitäisi kuitenkin riittää näin kylmemmälläkin suuttimet ???

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Mites tää nyt menee kun en äkkiseltään muista ja en ole varmaa tietoa mistään löytäny.
Eli V70xc 1998/99 mallia ja B5254T koneella.
Moottorinohjauksesta ei ole täyttä varmuutta onko Bosch Motronic 4.4 vai Bosch ME7.
Auto pitäisi siis olla 98 mallia mutta useilta osin kuitenkin vastaa 99 mallia...

Eli mahtaakohan tuota saada muutettua softaamalla tms. etanolille vai onko ainut vaihtoehto tuo eflexfuel paketti?
Jos softaamalla onnistuu niin kuka tekee oulun lähistöllä?

Olis kuitenkin ihan kiva jos ajotietokone pysyis oikeasta kulutuksesta kärryillä kun tuntuu ainakin nyt näyttävän hyvinkin samoja lukuja kuin mitä itse oon laskeskellu.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Tuommoista tekee satunnaisesti



Yön jälkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen tulee ekalla startilla

Ja taas tänään sytytti tuon valon, onkohan lamda tullut tiensä päähän ? Lähtee kyllä kuittaamalla pois
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa niku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Voiko E85 (eFlexfuel-boksilla) aiheuttaa pakkasella lambda-ongelmia? Volvo 240 B230F-koneella, syyskuussa laitettiin tuo eFlexfueli, tähän asti toiminut ok. Nyt rupesi lambda-valo palamaan ensin ajoittain ja nyt koko ajan. Vikakoodit 2-3-1 liian rikas/laiha osakuormalla, ja 113 lambda-anturi. Tai sitten vaan anturi rikki tai jotain muuta...

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Ei ole tullut vastaan omassa B230FD + eFlexFuel kombossa. Kerran tuli koodi rikkasta seoksesta, mutta se johtui pitkästä kylmäkäynnistyksestä -> etanolia putkessa. Katsoisin imu/pakovuodot yms ensin.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Minun B230fk:ssa antanut kanssa etanolin kanssa tuota 231 koodia (mutta ei lambda-valoa eikä 113 koodia).
Tuntuu että se on aktivoitunut yleensä talvella ja lumisateiden jälkeen.
Nyt koodi tuli taas mutta kun vaihdoin Bilteman ilmamassamittarin niin se katosi, samalla konekin muuttui pirteämmäksi.
Ilmeisesti IMM on hiipunut. Skandix:esta saisi uudelleen kunnostetun Boschin postikuluineen 182€ (jos antaa omansa niille), jos on niin kuin sanotaan että Bilteman IMM ei kestä kauaa.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2019, 13:54:43 kirjoittanut Pepo »

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Onko kellään muulla eFlexfuelin kanssa että softan grafiikka piirtää terävän piikin 100%:iin suuttimien aukioloajassa ja antaa samalla hälytyspiippaukset?
Tällaista tulee silloin tällöin, yleensä normi kiihdytyksen yhteydessä.
Kysyin kerran siitä niiden tuesta, ja kuulemma Salon omassa autossakin tekee sitä. Arveli syyksi maadoitusvikaa. En kyllä tajua että minkä maadoitus? ::)

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Sehän kertoo sitä että suuttimet on ehkä liian pienet. Kokeile tankata vähän 98-bensaa joukkoon vaikka 5 > 10 > 20  % ja katso tekeekö vielä samaa ? Jos bensan lisäyksien jälkeenkin tekee vielä samaa, niin jossakin on silloin muuta vikaa.

Maadoituksella tarkoittaa varmasti sitä boxin maajohtoa, se on erittäin tärkeä että on kunnolla maissa, mielellään puhdistettu metallipinta vaikka moottorissa. Sen kauttahan boxi maadoittaa suuttimia sen jälkeen kun auton boxi on lopettanut.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Sehän kertoo sitä että suuttimet on ehkä liian pienet. Kokeile tankata vähän 98-bensaa joukkoon vaikka 5 > 10 > 20  % ja katso tekeekö vielä samaa ? Jos bensan lisäyksien jälkeenkin tekee vielä samaa, niin jossakin on silloin muuta vikaa.

Maadoituksella tarkoittaa varmasti sitä boxin maajohtoa, se on erittäin tärkeä että on kunnolla maissa, mielellään puhdistettu metallipinta vaikka moottorissa. Sen kauttahan boxi maadoittaa suuttimia sen jälkeen kun auton boxi on lopettanut.
Aha, pitää tarkistaa tuo maajohto, se on muistaakseni suoraan akussa.
Ei se johdu suuttimista kun se tulee yleensä hillityissä kiihdytyksissä, sitäpaitsi se on vain sellainen piikkimäinen käväisy 100%:ssa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Aha, pitää tarkistaa tuo maajohto, se on muistaakseni suoraan akussa.
Ei se johdu suuttimista kun se tulee yleensä hillityissä kiihdytyksissä, sitäpaitsi se on vain sellainen piikkimäinen käväisy 100%:ssa.
Mulla on maajohto kanssa kiinni suoraan akun navassa, sai sen kontaktin varmistettua helposti. Itse boxi on kuskin puolen iskaritornissa. Mikä softaversio sulla on tuosta boxista? Itsellä on muistaakseni 7.0
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Mulla on maajohto kanssa kiinni suoraan akun navassa, sai sen kontaktin varmistettua helposti. Itse boxi on kuskin puolen iskaritornissa. Mikä softaversio sulla on tuosta boxista? Itsellä on muistaakseni 7.0
Joku vanha kun boxikin on 2v. vanha.
 Ihmetyttää jos vika olisi niin helppo että boxin maadoitus, miksei eFlexfuel-tukihenkilö laittanut omaa autoaan kuntoon kun hänellä oli sama vika.
Eipä tuo tunnu edes nykäyksenä, joten boxi kait vain luulee että suuttimet jäisi sekunnin murto-osaksi auki. Suuttimetkin on vasta puhdistettu joten tuskin ne jumittaa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Joku vanha kun boxikin on 2v. vanha.
 Ihmetyttää jos vika olisi niin helppo että boxin maadoitus, miksei eFlexfuel-tukihenkilö laittanut omaa autoaan kuntoon kun hänellä oli sama vika.
Eipä tuo tunnu edes nykäyksenä, joten boxi kait vain luulee että suuttimet jäisi sekunnin murto-osaksi auki. Suuttimetkin on vasta puhdistettu joten tuskin ne jumittaa.
6.0 versiossa oli ainakin kaikenlaista bugia
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron