Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Showroom / Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Uusin viesti kirjoittanut 74t3 tänään kello 12:07:22 »
Volvo kävi tänään katsastuksessa. Tein eilen renkaanvaihdon jälkeen sisäpuhdistuksen oikein ajan kanssa.

Lieneekö aikainen ajankohta (klo 7) ja pyhän jälkeinen perjantai vaikuttaneet asiaan, mutta katsuri oli syynännyt autoa n. 20min ja iski leiman paperiin. Edes kiinanpolttimot lisäpitkissä ei aiheuttaneet valitusta kuten ei myöskään vetoakselin suojakumi joka oli jo viime vuonna rikki mutta en ole uhrannut asialle ajatusta kun ei ole tietoa, miten kauan on ollut rikki, ts. onko hiekat menneet jo sisään.

Mistään en löytänyt näille pakokaasutestien raja-arvoja niin kysyn. Arvot:

CO% 0,00
CO2 14,90
HC ppm 5
O2 0,25
Lambda 1,012

Sen verran ymmärsin itsekin että lambdan arvo on kohtuullisen hyvä, eikä happiarvokaan ole kovin ihmeellinen. Sen sijaan tuo CO2 vähän mietityttää että pitäisikö olla alempi vai onko tuo tämän kokoiselle pannulle ihan kelvollinen lukema. Ennen mielestäni näissäkin oli referenssiarvot kuten muissakin, niin helpottaisi tulkintaa.

Takajarrut kuulemma laahaavat joten pitänee kesän huollossa ottaa auki ja tsekata. Itse en ole kyllä suurempia huomannut mutta ehkä nuo on hyvä puhidstaa ja laittaa uudet rasvat. Takajarrusatulatkin olivat kyllä kokolailla rupiset, joten mikäli löydän jostain paremmat, niin voisi vaihdella samalla nekin.

edit. Katselin että näemmä tuolle sähköiselle käsijarrulle on kalibrointikin. Kertaalleen tuo viime talvena ilmoitteli tuosta huollon tarpeesta käsijarrulle, mutta pelasi kuitenkin ihan ok. Jahka tässä käyn itse koestamassa autoa, niin voisi ainakin tuon kalibroinnin käydä tekemässä.
12
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu tänään kello 11:54:02 »
Tai esim seutula :2funny:
13
Mitä öljyä oot käyttäny?
Paljonko ajettu?

Ensimmäisen kerran tuonne vaihdettiin muistaakseni Teboilin Fluid S, ja solenoidirempan jälkeen ainakin Motonetin valikoimista löytyvä Comma MVATF+. Molemmilla on ainakin JWS 3309 luokitus putelin kyljessä. Ensin mainittu on toiminut ainakin ok muissa Volvoissa, tuosta jälkimmäisestä ei ole muissa laitteissa omia kokemuksia.

410tkm on jo rullattu, että onhan sillä laatikolla jo kilometrejä takana.
14
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu tänään kello 11:51:51 »
Niitä voidaan vain arvailla. Helpoin arvaus olisi varmaan, että on kolaroitu ja korjattu sitten omaan tahtiin... Mistäpä näistä tietää.
tai esim  2vuoden keikka ulkomailla vähä venynyt kuin olkiluoto 3
15
Myydään varaosat / VIHREÄT kovamuoviset kaukalomatot 740 VOLVO ORIGINAL.
« Uusin viesti kirjoittanut GHOST tänään kello 11:23:01 »
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N  SOITTO / sähköposti / yksityisviesti.


autoharri@hotmail.com


0405544358


Ehjät hienokuntoiset.

Ollut kateissa muutamia vuosia.


https://flic.kr/p/2oUjczT

https://flic.kr/p/2oUpFDz

Hinta***188e postikuluineen.

Tai HAKU Loimaalta 180e.





VOLVO shortsit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.

Koko XS











Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20 cm = Sopii noin 194 cm - 200cm ja noin 120kg - 125 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e.

 
Loimaa

autoharri@hotmail.com

0405544358
16
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 11:15:27 »
Btw Onkos täsä ihan orkkis virranjakaja ja alipaine-ennakko käytössä?

Tuo kaasun tinttaus tyhjäkäynniltä pohjaan on vähän semmonen että kyllä tuo omakin siinä vähän empii,tarvii olla joku 2000rpm että vastailee kunnolla siihen jos äkkiä polkasee kaasun pohjaan.

Eikä tuo omakaan ajossa tykkää siitä että pieniltä kierroksilta polkasee nopeesti kaasun pohjaan,kaipa siinä vaan tippuu virtausnopeus kun pienillä kierroksille läppä aukeaa nopeasti.

Itse suosin sitä metodia omassani että en polkase kaasua pohjaan alle 2500rpm.

Ooks jo koittanu sillain kun aiemmin laitoin että tukit noi imusarjasta lähtevät letkut?

Onnistuuko normaalisti ajaminen mitenkään?
Ihan pikkuhiljaa kaasua lisäämällä niin saapi eliminoitua kiihdytyspumpun vaikutuksen ja näkee selkeemmin missä kohtaa alkaa ongelmat.

Jos ei oo kierroslukumittaria niin kattoo vaikka nopeuden ja sit laskee kierrosnopeuslaskurilla kierrokset suunnilleen kun korvakuulolta hankala arvioida.

Kyllä pidän melko erikoisena jos 32mm kurkuilla ja 65 tyhjä,150pää/200ilma kompinaatiolla menee niin laihalle että ei ajaan pysty kun Alfa-romeon 2 litrasissakin on noita saastemalleja ja niisä pienemmät suuttimet mutta samat seosputket ja kurkut.

Voi niitä bensanpintoja viä koittaa nostaa josko se auttas,kun se on ainoa konsti oikeestaan saada pääpiiri tuleen mukaan aikasemmin kun noisa saastemalleisa on 8,10 tai 11 seosputket aina. Tosin noisahan on tyhjäkäynti ja pääpiiri ikäänkuin samassa mikäli oikein oon ymmärtäny niin en ihan varma oo miten se noissa toimii.

Niin ja tosiaan koita ajon jälkeen kuinka paljon kaasarit lämpiää,siis sillain että kun sammuttaa suoraan ajosta ja kokeilee saman tien kaasareita ilman että antaa yhtää seistä.

E:Laitappas Free technicsille sähköpostia ongelman tiimoilta niin saa jonkun muunkin näkemyksen kun täälä ny ei oikei kukaan muu tunnu kertovan visioitansa kun mää ja ne mun on kaukana ammattilaisen neuvoista.  :idiot2: >:(
Auttavat mielellään,itekkin sieltä sain jeesiä aikojen alussa.  :)
Joo löytyy vakio jakaja alipaine säädöllä ;)
Ennakko tyhjäkäynnillä 10 ja kaasua painellessa kipuaa sinne 30 hujakoille.
17
Yhteydenotot   M I E L E L L Ä Ä N   yksityisviesti / sähköposti / soitto!


autoharri@hotmail.com


0405544358


2 kpl muiden ulkonäöstä poikkeavaa.

Näissä on tappi joka on reitetyllä puolella melkein yhdessä kulmassa.

Yhden varaosanumero on 8671224

Ja toisen                         8619968

Hinta***160e /kpl



ABS - boxi Tracksilliseen.

9162675

10.0946-0402.3



Hinta***160e


 9140774



Hinta***160e.


9140773 - numeroinen Tracksittomaan.



160e

Myös alla olevilla numeroilla olevat boxit löytyy.

9472095

9496946

9472971

9472969

9472650

9496440

9496450

9472866

9472100

8622093

Hinta***160e



VASEN erittäin hienokuntoinen peilin koppa.

https://flic.kr/p/2p9Q6uL

https://flic.kr/p/2p9H8om

Hinta***38e postikuluineen PAKETTINA.



VOLVO shortsit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.


Koko XS











Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e.



Postitus onnistuu.


Loimaa


0405544358

autoharri@hotmail.com
18
Yleinen keskustelu / Nopeudenrajoitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Hirsipilari tänään kello 10:14:42 »
Helou,

Näkeekö Autocom:lla onko autossa nopeudenrajoitin kytkettynä päälle tai pois? Suomessahan tuolla ei ole mitään väliä, mutta jos ja kun Saksaan tulee menoa omalla autolla, olisi kiva tietää onko se rajoitettu vai ei.
19
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kassu69 tänään kello 09:49:38 »
Ihan hyvä neuvo pitää säiliö melko täynnä, mutta on virhe tankata se talvella täyteen. Adblue jäätyy. Säiliö, putket, pumppu tai suutin halkeavat, jos järjestelmä ei pysty pumppaamaan itseään tyhjäksi liian täyden säiliön takia. Kondenssi ei ole ongelma, kun Adblue on enimmäkseen vettä.

Volvoista on kuulunut aika vähän murheita, mutta yleisesti Adblue tuottaa melkoisesti jälkimarkkinaa korjaamoille.

Eiköhän näihinkin ole samanlailla suunniteltu, kuin raskaassakin kalustossa, että säiliötä ei pysty tankkaamaan liian täyteen, ettei jäätyessään ja laajetessaan halkeaisi.


Työni puolesta noiden adblue-järjestelmien kanssa pelaan aika paljon raskaassa kalustossa ja yksi suositus minkä voin käyttäjälle antaa on se, että pitäkää se säiliö suht täynnä koko ajan. Vaikka puolenvälin tienoilta kun lirauttaa pytyn täyteen niin ei ole liioiteltua. Paljon vähemmän kondensoituu lämpötilan vaihteluista kosteutta säiliöön ja pysyy ainekin keskimäärin vähän tuoreempana.

Juuri näin.
20
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 09:32:06 »
Työni puolesta noiden adblue-järjestelmien kanssa pelaan aika paljon raskaassa kalustossa ja yksi suositus minkä voin käyttäjälle antaa on se, että pitäkää se säiliö suht täynnä koko ajan. Vaikka puolenvälin tienoilta kun lirauttaa pytyn täyteen niin ei ole liioiteltua. Paljon vähemmän kondensoituu lämpötilan vaihteluista kosteutta säiliöön ja pysyy ainekin keskimäärin vähän tuoreempana.
Ihan hyvä neuvo pitää säiliö melko täynnä, mutta on virhe tankata se talvella täyteen. Adblue jäätyy. Säiliö, putket, pumppu tai suutin halkeavat, jos järjestelmä ei pysty pumppaamaan itseään tyhjäksi liian täyden säiliön takia. Kondenssi ei ole ongelma, kun Adblue on enimmäkseen vettä.

Volvoista on kuulunut aika vähän murheita, mutta yleisesti Adblue tuottaa melkoisesti jälkimarkkinaa korjaamoille.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Elekma  Autoracing