Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: jvVolvo - 29.10.2018, 16:17:10
-
Kuinka montaa eri mallia noita on, vissiin ainakin kolme erilaista?
Peltikopallisen messinkipäinen, alukopassa kahta, pienellä pyöreällä nastalla sekä kahdella "raidalla" olevaa.
Onko väliä alukopassa kumpaa käyttää, ja mistä näitä kuuluu metsästää?
-
Ei ole tullut välitettyä lukeeko joku anturi jotain kehää, hyvin on toimineet ristiin keskenään. Uudemmat anturit ovat toimineet myös vanhemman mittariston kanssa. Alkupään ABS-jarrullisen 96-hampainen kehä voi olla tiukka paikka peltikopan anturille(?), sellaista yhdistelmää ei ole ollut käytössä.
Alumiinikoppa on vm. -89 alkaen ja samalla 700-sarjalaisessa vaihtuu 12->48-hampaiseksi. Muistelisin, että samalla ABS-jarrullisessa kehä vaihtuu 96->48. 240:ssä alumiinikoppa taisi tulla vasta vm.-92 ja samalla hammaskehä vaihtui 48-hampaiseksi.
-
Joo tuli laitettua 240:iin g80 12 hampaiseksi harvennetulla 48 kehällä. Peltikopalla olis anturi ottanut kiinni kehään, niin laitoin alukopalla missä oli rikki murjottu anturi. Uuden anturin tilasin nimarkilta noin kolmenkympin hintaan, paketissa luki fh12 abs ;D
-
Peltikoppaa on varaa painaa ruuvipenkissä hylsyjen tai holkkien kanssa sen verran, että saa ilmaraon.
-
Nostetaanpa vanhaa aihetta kun ei uutta viiti alottaa. Minkälainen homma on vaihtaa 740:n nopeusanturi? Aattelisin että ei vaadi hirveesti taitoja? ???
-
Panhard tanko on mukavasti tiellä ja anturi voi olla hyvin juminut paikalleen.
Muutenhan se on teoriassa 1 pultti ja liitin ja vaihto :D
-
Riippuu siitä onko kyseessä vanhempi peltikopalla vai uudempi alumiinisella. Peltikoppaan anturinvaihto on helpointa kopanvaihdolla.