Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Showroom / Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 22:32:00 »
Nyt on vaihdettu osat täyttöputkeen ja huohottimeen niin hävis bensan haju kun tankilla kävin.
Oli se putken ja tankin välinen osa aikas huonossa hapessa eli vaihto oli ajankohtainen, samalla vaihtui huohottimen letku kun siellä suunnalla kerran paikat oli auki.
Oikean puolen iskarin alapään ja taka-akselin pultit nappasin auki niin tuli hyvin tilaa vaihtaa nuo osat.
Rauhalliseen tahtiin 1,5 tuntia meni noiden osien vaihto.

Kohti keväthuoltoa eli öljyt yms vaihtuu loppuviikosta molempiin autoihin..
2
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: D5 jakopää huolto
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 22:21:13 »
Moottorinumerolla varmaankin tarkentuu osat. Veikkaisin. Tai korinumerolla.
3
tarve edelleen!
4
ylös
5
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Uusin viesti kirjoittanut w1wwe tänään kello 22:10:54 »





Kasaus hommia..

J specin etutolpat lyöty kiinni, vielä täytyy alaspäin säätää. Öljyt vaihdettu myös, oli hieman kermaisen tuntuista öljyä ja etanoli haisi vahvasti.. Näillä öljyillä säädetty siis penkissä ja ajettu noin 400km. Onko muilla kokemusta aiheuttaako etanoli itsessään tuon kermaisuuden vai pitääkö olla jo huolissaan mahdollisesta vedestä öljyn seassa?
6
Nelivetotekniikka / Vs: v70 awd iskarit
« Uusin viesti kirjoittanut J.partsi tänään kello 21:55:50 »
Mahtaako kuulua tähän osioon. mutta kysyn kuitenkin.
Takaiskarit paskana(nivomat) onko millainen homma vaihtaa skandixltä saatava muunnos sarja. Löytyykö mistään halvemalla?
Auto vm. -98

Tollaset omaani v70 awd mk1 2000 vuos’malliin laitoin

https://www.skruvat.fi/Jousi-auton-jousitus-P567675.aspx

https://www.skruvat.fi/Iskunvaimennin-P1017521.aspx
7
Ei ole sellaista vapaata hyvin kattavaa, mutta esim volvopartswebstore ja skandix sivustoilta löytää aika hyvin.
8
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 21:12:19 »
Katsurihan ei voi antaa muuta jälkiseuraamusta kuin päätöksen "hylätty". Näitä ne kyllä antaa jo nykyisinkin, kun esim. isän 4- vuotias mersu oli hylätty ensimmäisessä katsastuksessa jonkun akun alhaiseen jännitteeseen liittyvän vikakoodin perusteella. Tiedä sitten, millä keinoin olivat koodit lukeneet, mutta moottorin vikavaloa ei ollut kuitenkaan taulussa ja käsittääkseni kaikki päästöihin liittyvät viat sytyttävät vikavalon. Isä oli käynyt viereisellä nyrkkipajalla nollauttamassa koodit ja hakenut leiman 10 minuutin päästä hylkäyksestä. Merkkiliikkeessä olivat myöhemmin vain levitelleet käsiään, että mikähän lie ollut.

Katsuri katsoo koodit geneeriseltä puolelta mikä on maailman kaikkien autojen kanssa yhteinen. Jos siellä on P-alkuinen koodi ja vaikka se ei ole enää aktiivinen niin se johtaa hylkäykseen. Todella hölmöä, koska se saattaa tulla juuri alhaisen jännitteen vuoksi ja ei sytytä vikavaloa, koska ei ole aktiivinen vika. Näitä hyökäyksiä on paljon ja saahan ne asemat aina uusintanäytöstä korvauksen  :D
9
Hei,

Kohta 8v ja 200tkm käytössä ollut Volvo aikanaan ennen ensimmäistä automaattiöljyjen vaihtoa alkoi "vaihteisto toimii huonosti", vaihteisto vaatii huollon rallin siinä 100tkm kohdalla. Pulma tulee useammin sadesäässä, aina vauhdin tippuessa jarruttaessa sinne 40-50km/h tasalle jolloin tulee kunnon nykäys vaihteistosta joka usein uusii kun lähtee liikenteeseen, start stop myös inaktivoituu samassa sysäyksessä hetkeksi. Viimeisen vuoden aikana alkanut sitten huudattaa kierroksia välissä tuon vaihteisto vaatii huollon homman jälkeen joka nollaantuukin täysin auton uudelleen käynnistyksellä.

Muistelen että tähän ehkä oli joku päivitysratkaisu ohjelmiston osalta mutta en saa tätä päähäni. Joskus SAH:lla asiaa tutkittiin mutta syytähän ei löytynyt. Nyt mittarissa 290tkm ja auto on "drive till wheels drop off" tyyppisellä huolenpidolla eli minimissä huollot. Kysyn siis onko joku keksinyt tähän mitään järkevää ratkaisua ilman osien laajempaa vaihtelua. Öljyjen vaihto ei korjannut pulmaa kohta 200tkm sitten.
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 20:32:45 »
Aika monen auto on vähän erilainen kuin yhtenä päivänä vuodessa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy