Tukeshan vaan selvittää asiaa ohjeistuksen mahdolliseksi parantamiseksi, ei niinkään tule määrittämään vastuukysymyksiä.
Ei järjestäjä pysty mitenkään määrittämään minkään teknisen asian riittävyyttä tiettyyn nopeuteen. Toki voidaan vaatimukset määritellä ja noudattaa niitä. Kortin toinen puoli on se, että jos näissä on kovat vaatimukset autoille / pyörille, niin sitten ajajamäärä putoaa ja kukaan ei näitä enää järjestä.
Omaan tulee todennäköisesti jonkinlaiset kaaret tämän seurauksena ja erilainen penkki vöineen. Tärkeintä kuitenkin, että auton hallittavuus on kunnossa ja autoa testataan radalla ennen "full pullia". Itse kiskaisen maililla 1-2 vetoa testimielessä, jotta saan kuvan auton päiväkohtaisesta toiminnasta ja miten jarrutus sujuu ja sitten hakemaan tulosta. Tässäkin tapauksessa taisi olla all in mentaliteetti heti päällä. Ikävä homma tosiaan. Kuitenkin taitaa näiden ajojen ajaminen olla turvallisempaa kuin tuolla liikenteessä pörrääminen, jota ei tule unohtaa.
Lappeenrannan ajoissa ohjeistus ja merkkaukset on ollut todella hyvällä tolalla, eikä niillä tai niiden puutteilla ole voinut olla merkitystä onnettomuuden syntyyn.
Joo ei Tukes määritä vastuukysymystä, mutta voi ohjeistuksella käytännössä tappaa nopeusajot/ratatapahtumat.
Joo ei voi esim. alustan kuntoa ja toimivuutta mitenkään tarkistaa. Lähinnä jos näkee autosta että mennään sinne 300 kieppeille niin huomauttaa jos esim. rengastus on semmoinen ettei ole turvallista.
Sinulla oikea asenne että kokeilet että miten auto käyttäytyy. Kunnon materiaalista tehdyt kaaret taitaa kestää aika hyvin. Käytännössä sen mitä kuskin kroppa kestää kiihtyvyyttä.