Ateho  Elekma

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 259682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #30 : 15.12.2010, 18:25:26 »
Hienoa. Sano, jos on jäänyt vähemmälle käytölle niin voin ostaa koko kalun pois  :)
Vähällä käytöllä ollu jo kauan mutta tuskin myy kun voi tulla tilanne jolloin tarvii.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #31 : 15.12.2010, 19:29:10 »
Vähällä käytöllä ollu jo kauan mutta tuskin myy kun voi tulla tilanne jolloin tarvii.

No valokuva tai kalun lainaaminen pientä korvausta vastaan sopisi myös.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #32 : 15.12.2010, 21:40:02 »
Oli muuten auto muuttunut pikkasen sitten viime kesän ratapäivien ja parempaan suuntaan.

 -H-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #33 : 16.12.2010, 08:12:14 »
Oli muuten auto muuttunut pikkasen sitten viime kesän ratapäivien ja parempaan suuntaan.

 -H-

Kiitoksia vaan. Mukava kun kerkesit poikkeilee niin, että olin itsekin kotona  ;D

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #34 : 20.12.2010, 14:00:54 »
Kävin mittaamassa nyt venttiilivälykset lämpimänä ja ei ollut niissä mitää suurta sanomista.

Yksi oli 0,5 ja kaikki muut 0,3 ja 0,45 välillä..

Varasin samalla ajan penkitykseen Motestille. Torstaina 30.12 käydään koittamassa missä mennään..
« Viimeksi muokattu: 20.12.2010, 15:39:49 kirjoittanut mista »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #35 : 20.12.2010, 18:31:01 »
Saako tulla yleisöksi Motestille?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #36 : 20.12.2010, 18:42:55 »
En jaksanu lukea, joskus lukenut enemmän projektia hieno on  :) mutta joko tuo missä lehdessä oli?   :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #37 : 20.12.2010, 20:40:38 »
En jaksanu lukea, joskus lukenut enemmän projektia hieno on  :) mutta joko tuo missä lehdessä oli?   :)

Spinneriin tulee. Alkuvuodesta.

Saako tulla yleisöksi Motestille?

Ei miel.. Ettei tule uhreja kun jokin losahtaa  ;D

29.12

Auto valmisteltu pankitykseen.

Vedet vaihdettu glykoliin, koska perille on reilu 200km matkaa niin varmasti jäätyy siinä ajassa. Laturin johdon paikka muutettu.. Täytyy toivoa, että korjaantuu tuo innovaten resetointi sillä. Aina kun auto on käynnissä ja lyön ajovalot päälle niin innovate resetoi ittensä.. Tai mikä vaan pieni virtapiikki tulee niin innovate resetoi.. Harmillinen oire. Vinkkejä saa antaa jos on moiseen törmännyt.. Vaihdoin laturin ja oireet alkoivat. Ennen ei ollut. Laitoin myös akkulaturin kiinni ja käyttelin auton kertaalleen lämpimäksi, kun ei ole taas hetkeen ollut käynnissä. Kauhea laatikko työkaluja ja nesteita mukaan ja jännittämään huomista.. Huoh.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2010, 09:18:34 kirjoittanut mista »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #38 : 29.12.2010, 21:22:54 »
onnea penkkiin ja matkalle  :) toivottavasti löytyy havittelemiasi lukemia  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #39 : 30.12.2010, 22:57:51 »
Nyt on penkissä käyty ja ei se ihan putkeen mennyt.

Kotoa heräilin tuossa 5.20 ja lähdin 6.00 Huittisista kohti Vammalaa, jossa autoni oli jo valmiiksi trailerille köytettynä (teimme sen jo eilen illalla ettei tarvinnu yöllä reuhtoa)

6.20 lähdettiin kohti Jyväskylää ja oltiin 9.20 Palokan abc:llä kahveella. Välillä toki oli myös oritupa vai mikälie onkaan siinä Jämsä - Tampere välillä.

Noin klo 11.00 oli auto kiinni penkissä ja koiteltiin saada heräilemään tuolta pakkakeleistä sitä.. Siinä meni tovi ja yksi tulppa. Tulppaa ja tulpanjohtoa siinä puljailessa saatiin se vihdoin tulille ja pientä pyörittelyä aikaiseksi. Heti kävi selväksi, että hukkaportti ei pelaa.. TAAS!! Nyt on liian pieni hukkis. 38mm taitaa olla tuon venttiilin halkaisija ja se aiheuttikin paineiden karkaamisen aina 1.8bar asti, jonka jälkeen kone sylkäisi nesteet ulos ja lämmöt 115asteeseen.. Tähän tokaistiin, että voi muoviämpäri pahvi taisi mennä kun ei lämmöt laske. Aloin siinä jo melkein autoa penkisä irroittamaan kun menin kurkkaamaan auton alle ja siellähän oli kaikki kolme apulaitehihntaa nätisti maate.. Vesipumppu kun ei pyöri niin ei ne lämmötkään ihme ole. No ei muuta kuin AD varaosille hakemaan uudet hihnat ja lisää glykolia. Kamat kasaan ja auto taas tulille..

Koitettiin siinä kolmea eri jousikombinaatiota ja aina paineet karkasivat sinne 1.7 ja yli..  Hiukan siinä kuitenkin vielä Mika sääteli ennakkoja ja otettiin muutama veto. Viimeisellä vedolla saatiin tulokseksi 383hp 1,4bar ahdoilla ja irronnut vesimarkka (vedet lattialle)

Päällimmäisenä ihmeteyksenä on vieläkin kuitenkin se, että veto katkeaa kuin seinään aivan kuten viime kerrallakin. Eli kun viimeksi luulin, että sytkä katkeaa 1,3bar ahdoilla, koska boost cut oli päällä, mutta nyt ei mitään rajoittajia ollut käytössä ja silti meno katkesi kuin seinään aina samassa kohdassa. Tarkistan vielä kierrosluvun ja vertaan sitä vanhaan lappuun, mutta veikkaan, että aika samassa kohdassa tämä tapahtuu kesken nousukiidon. Kukaan törmäännyt samaan? Motestilla oli kuulemma käyntt viime viikolla toinen volvo, jossa oli megan kanssa samaa ongelmaa vaikka oli 400 mappi käytössä.. mulla siis 250.

Toisena ajatuksena oli turha kannen päivitys. Eli vaikka vakion 531 kannen tilalle pulttasin hyvin portatun 531 kannen niin ainoa asia mikä muuttui viime penkitykseen verrattuna oli se, että moottori heräsi myöhemmin.. tai siis ahdot. Teho pysyi täysin samana kuin viimeksikin samoilla paineilla..

Muutamia kuvia otin ja videotakin, mutten jaksa tänään alkaa uppaamaan niitä, joten ehkä huomenna..
P.S. Olen hukkaporttien kiroama

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #40 : 30.12.2010, 23:13:25 »
On noi penkkireissut aina hauskoja, mutta sulla ainakin tekemistä riitti.
Mikäs hukkaportti tässä sit oli, kun tollee temppuilee?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #41 : 30.12.2010, 23:34:12 »
Mikäs hukkaportti tässä sit oli, kun tollee temppuilee?

Nyt on Eskilstunan 38 mm portti paikoillaan. Viimeksi oli Bilteman 50 mm malli.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #42 : 30.12.2010, 23:35:03 »
 Motestilla oli kuulemma käyntt viime viikolla toinen volvo, jossa oli megan kanssa samaa ongelmaa vaikka oli 400 mappi käytössä.. mulla siis 250.


Se olin minä. Hakkaan päätä seinää ton rokkivolvon kansa niin että on kohta otsa ruvella. Mulla vaan rupee paukkamaan 6000rpm kohdalla menee kyllä siitä yli jos pitää lätkän pohjassa mut ei se hyvältä kuulosta. Sait kuitenkin paremmat lukemat kun mitä mulla volvosta lähti onnee siitä. Jotkut on joutuneet tekemään niihin vesiroppuihin uudet plommit sorvaamalla ja sit vielä pujoittaneet vesikanavaan kiskon missä on kierre ja läpi pultilla uusi plommi kiinni ja kupari rikat tiivisteeksi.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #43 : 31.12.2010, 08:19:16 »
Motestilla oli kuulemma käyntt viime viikolla toinen volvo, jossa oli megan kanssa samaa ongelmaa vaikka oli 400 mappi käytössä.. mulla siis 250.


Se olin minä. Hakkaan päätä seinää ton rokkivolvon kansa niin että on kohta otsa ruvella. Mulla vaan rupee paukkamaan 6000rpm kohdalla menee kyllä siitä yli jos pitää lätkän pohjassa mut ei se hyvältä kuulosta. Sait kuitenkin paremmat lukemat kun mitä mulla volvosta lähti onnee siitä. Jotkut on joutuneet tekemään niihin vesiroppuihin uudet plommit sorvaamalla ja sit vielä pujoittaneet vesikanavaan kiskon missä on kierre ja läpi pultilla uusi plommi kiinni ja kupari rikat tiivisteeksi.

Hauskintahan tässä on se, että vakiokannella mulla oli 360hp ja 493Nm 1.3bar  tjms.. Nyt portatulla kannella 383hp ja 419Nm 1.4bar.. Nuo lisähevoset säädettiin sytkällä, joten olisi vanhallakin kannella ne saatu. Hemmetti kun menee hermo tähän vehkeeseen. Aina katkaisee vedon ja nyt on väännötkin laskeneet niin helvetisti.. Eihän noissa ole mitään järkeä enää.

Outoa on myös se, että ekoilla lämmittelyvedoilla väännöt oli ihan eri luokkaa.. Esim yhdessä vedossa 304hp oli 460Nm vääntöä.. Tiedä sitten mikä tuossa mättää vai onko mittauksissa tullut joku outo fiba tuossa..
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010, 08:32:25 kirjoittanut mista »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #44 : 31.12.2010, 12:03:08 »
Mä ehdotan tähän yhtä tarkastusta.
Laturin tuottama virta. Mulla aiheutti ainakin suuresti päänvaivaa, kun laturilta tuli jännitettä mutta amppeerit oli hukassa. Laturin vaihto kuulemma auttoi, kuten aiemmin ounastelinkin. Tietty mulla oli enemmän prötäämistä aina kun ahdot nousi yli kilon. Eli ei ihan samat oireet kun sulla.

 

Proturbo  Autodiagnoosi