Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #150 : 12.09.2012, 21:33:18 »
Sainpa vihdoin harmaita hiuksia aiheuttaneen ilmansuodatinongelman ratkaistua. Sopiva kotelo löyty onneksi Volvo-valikoimasta, eli S/V40 turbo mallin kotelo oli aika passelin kokoinen ja lisäksi D5:n ilmamassamittari sopii suoraan kotelon kiinnityksiin.

Sijoituskohde


Aika optimaalinen kulma tuohon paisari/abs suojakoteloon nähden



Lisäksi tänään valmistui pakoputken alkupätkä, eli tuttavallisemmin downpipe, mutta se kuulostaa vähän turhan racelta tähän projektiin. Laitoin v-band laipan putken loppupäähän, niin ei tarvitse taistella ahtimen päässä olevien pulttien kanssa, vaikka ei ne nyt niin ahtaassa paikassa olekkaan, mitä ensin kuvittelin.

Aika käppyrä


Siellä se pilkistää



Sovittelin ja mittailin myös ilmastoinnin letkuja ja ne pitäisi joku päivä käydä letkuliikkeessä prässäyttämässä valmiiksi. Ne pitää sitäpaitsi saada paikalleen ennen ilmanputsaria ja apukuskinpuoleista ahtoputkea, joka on tosin vielä kokonaan tekemättä.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #151 : 13.09.2012, 19:36:24 »
Aika hiljaseks vetää.. :o Tähän käytetty aika ja toi työnlaatu jotain ihan uskomatonta, laitetaa seurantaa ehdottomasti. Ku itelläki olis tietotaitoa ja tilaa tehdä jotain autolle. ::)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #152 : 13.09.2012, 19:54:00 »
Aika hiljaseks vetää

Äläs ny. Olisihan se paljon mukavampaa, kun olisi jonkinlaista keskusteluakin ;)


Tänään sain tehtyä (tai no ei siinä paljoa tekemistä ollut) toisenkin ahtoputken. Huomenna olisi syytä ehtiä käymään letkuliikkeessä niiden ilmastoinnin letkujen kanssa, niin saisi ne paikalleen ja sen jälkeen saisi tuon ahtoputken ja ilmansuodatinkotelonkin paikalleen.

Tuoteuutisia sen verran, että tänään tuli laatikon öljynsuodatin ja uudemmanmallinen takaluukun kahva.

Poissa JONE^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #153 : 13.09.2012, 21:22:47 »
hyvin istuu tuo x40 kotelo mut kuinkas kuumana tuo pakosatsin päällinen käy?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #154 : 13.09.2012, 23:34:21 »
Aika optimaalinen kulma tuohon paisari/abs suojakoteloon nähden
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kosmeettinen kulma on kaiken a ja o :juhau:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #155 : 14.09.2012, 20:12:06 »
hyvin istuu tuo x40 kotelo mut kuinkas kuumana tuo pakosatsin päällinen käy?

Tätä mä itsekin pohdin. Lopulta päädyin kuitenkin laittamaan sen kotelon tuohon sillä perusteella, että ilmaa liikkuu kuitenkin niin paljon suodatinkotelon läpi, että luulisi sen jäähdyttävän muovikoppaa tarpeeksi. Moottorille menevä ilma tuskin kuitenkaan lämpeää liikaa, kun ilmanotto on lokasuojan sisältä siitä alkuperäisestä reiästä.


Ilmastoinnin letkutkin sain teetettyä ja asennettua paikalleen. Vielä pitää vaihtaa kylmäaineen täyttönippa uudemman malliseen, niin sitten voikin asentaa uuden kuivaimen ja kasata ilmastointijärjestelmän valmiiksi.

Sain myös toisenkin ahtoputken paikalleen


Lopulta tuli niin kova tarve päästä saunaan, että laiton tältä päivää tallista valot pois. Photbuckettiakin olen jo hieman tottunut käyttämään ja oppinut miten kuvat saa kerrasta oikeaan järjestykseen. Pitää valita ladattavat kuvat Ctrl pohjassa lopusta lopusta alkuun päin. Sitten kuvat menevät oikeaan järjestykseen. Jos valitsee kuvat järjestyksessä alusta loppuun, niin jostain mystisestä syystä viimeinen kuva menee aina ensimmäiseksi :-\

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #156 : 14.09.2012, 21:33:49 »
Lopulta tuli niin kova tarve päästä saunaan, että laiton tältä päivää tallista valot pois. Photbuckettiakin olen jo hieman tottunut käyttämään ja oppinut miten kuvat saa kerrasta oikeaan järjestykseen. Pitää valita ladattavat kuvat Ctrl pohjassa lopusta lopusta alkuun päin. Sitten kuvat menevät oikeaan järjestykseen. Jos valitsee kuvat järjestyksessä alusta loppuun, niin jostain mystisestä syystä viimeinen kuva menee aina ensimmäiseksi :-\

Tuo on wintoosan ominaisuus.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #157 : 16.09.2012, 02:43:37 »
Milläs tiivistit downpipen ja turbon välisen liitoksen ? eikös vakio downpipen laipassa ole sellainen kuoppa/kohouma mikä tiivisti sen vai myytiinkös noihin tiivisteitä ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #158 : 16.09.2012, 09:11:20 »
Milläs tiivistit downpipen ja turbon välisen liitoksen ? eikös vakio downpipen laipassa ole sellainen kuoppa/kohouma mikä tiivisti sen vai myytiinkös noihin tiivisteitä ?

Pinnat oli ihan tasaiset ja välissä oli tiiviste. Laitoin vanhan tiivisteen ja hieman pakoputkitahnaa.

Uudemmissa, sähköisillä vnt-siivillä olevissa ahtimissa taisi ollakkin laipassa jotain pykäliä.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #159 : 16.09.2012, 09:13:07 »
Tätä mä itsekin pohdin. Lopulta päädyin kuitenkin laittamaan sen kotelon tuohon sillä perusteella, että ilmaa liikkuu kuitenkin niin paljon suodatinkotelon läpi, että luulisi sen jäähdyttävän muovikoppaa tarpeeksi. Moottorille menevä ilma tuskin kuitenkaan lämpeää liikaa, kun ilmanotto on lokasuojan sisältä siitä alkuperäisestä reiästä.


Ongelma tuleekin sitten vasta kun auto pysähtyy parkkiin ja moottori sammutetaan joilloin ilmavirtausta ei ole enää jäähdyttämässä. Siis näin jos on tullakseen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #160 : 16.09.2012, 09:20:19 »
Ongelma tuleekin sitten vasta kun auto pysähtyy parkkiin ja moottori sammutetaan joilloin ilmavirtausta ei ole enää jäähdyttämässä. Siis näin jos on tullakseen.

Ihan totta muuten, erittäin hyvä huomio :( No täytyy tarkkailla tilannetta ja laittaa vaikka lisää jotain lämpöeristettä kotelon ja nykyisen lämpöpellin väliin, jos tilanne sitä vaatii.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #161 : 16.09.2012, 10:21:24 »
Ihan totta muuten, erittäin hyvä huomio :( No täytyy tarkkailla tilannetta ja laittaa vaikka lisää jotain lämpöeristettä kotelon ja nykyisen lämpöpellin väliin, jos tilanne sitä vaatii.
Sammutuspeittoa kerros pari kotelon pohjaan tai sitten nohevana teet pohjan rosterista tuohon koteloon  V:> V:>
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #162 : 16.09.2012, 14:00:43 »
Ihan totta muuten, erittäin hyvä huomio :( No täytyy tarkkailla tilannetta ja laittaa vaikka lisää jotain lämpöeristettä kotelon ja nykyisen lämpöpellin väliin, jos tilanne sitä vaatii.

Rosterinen lämpösuojalevy jonka molemmat puolet vielä teippaat Thermotecin eristellää :) luulis ettee enää edes "kärryn vetämisen" ;) jälkeen reilusti kuormitettu kone hokaa niin paljoa että kotelo sulais.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #163 : 16.09.2012, 14:09:31 »
Parista alumiinipellistä tekee kotelon tuonne väliin jonka etupäähän tietokonetuuletin puhaltamaan muutamaks miinuutiks turbotimerillä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #164 : 16.09.2012, 16:13:42 »
Kiitos hyvistä ideoista. Pitää tosiaan ryhtyä toimenpiteisiin, jos näyttää siltä, että kotelo on mössönä pitkin koneen kylkeä ;D


Muokkailin suodatinkotelon ilmanottoreikää vähän eri kulmaan ja tein putkesta myös soikean, jotta siihen sopii 850 tdi:n ilmanottoputki.





Tässä putki ja kotelo paikallaan. Imuputkea piti jatkaa lokarin päästä noin 5cm, jotta se ylettyi reikään asti.



 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron