KL-varaosat  Race.fi

940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm

  • 70 Vastauksia
  • 40442 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vakio D24TIC toimii kans ihan hyvin 0.95-1.00mm ennakolla :P

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vakio D24TIC toimii kans ihan hyvin 0.95-1.00mm ennakolla :P

VW:n tehdassäätö ACT-moottorille ( "d24tic" )
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
 Okei. Itellä ollu sitten hieman liikaa ennakkoa, 1.08mm :o

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Kävin tänään uudestaan penkissä, nyt erillisellä siirtopumpulla varustettuna. Tällä kertaa huipputeho 267hv, väännöt kai vähän reilu 420nm. Kävin siis samassa penkissä että näkee tuon siirtopumpun vaikutuksen, joten vääntökäyrää ei saatu, mutta katsoin koneelta muutamasta kohdasta pyörintänopeuden ja tehon, jonka perusteella laskeskelin vääntöjä noista pisteistä.
Pistetään lappua esiin taas kun pääsen skannerin ääreen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Kävin tänään uudestaan penkissä, nyt erillisellä siirtopumpulla varustettuna. Tällä kertaa huipputeho 267hv, väännöt kai vähän reilu 420nm. Kävin siis samassa penkissä että näkee tuon siirtopumpun vaikutuksen, joten vääntökäyrää ei saatu, mutta katsoin koneelta muutamasta kohdasta pyörintänopeuden ja tehon, jonka perusteella laskeskelin vääntöjä noista pisteistä.
Pistetään lappua esiin taas kun pääsen skannerin ääreen.

ohi menit viidellä hepalla  ;)

 P>

millä kierroksilla tämä rupeaa tykittämään ?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
ohi menit viidellä hepalla  ;)

 P>

millä kierroksilla tämä rupeaa tykittämään ?

Joo, ei vittinyt enempää ottaa ulos ettei sulle tuu paha mieli, sen verran vaan että pääsi ohi ;)
Niimpä niin... :D

Siinä vähän alta 3000rpm lähtee kunnolla vetämään, oman kierroslukumittarin mukaan, joka kyllä näyttää hiukan liikaa.
Täytyy yrittää huomenna skannata tuo penkkilappu niin näkee käyrästä miten heräilee.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy


Siinä lappua. Tällä kertaa vedettiin vitosvaihteella että sai paremmin kuormitusta koneelle, eli käppyrä on loivempi kuin viimeksi.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Siinä vähän alta 3000rpm lähtee kunnolla vetämään, oman kierroslukumittarin mukaan, joka kyllä näyttää hiukan liikaa.

kylläpä heräilee "alhaalta" itellä alkaa ilo vasta 3000 / 3200rpm ja siis ahtimena se gt32  :knuppel2:

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #53 : 11.07.2012, 18:40:07 »

Päivitellään tätäkin välillä, vaikka juuri mitään uutta ei olekaan tapahtunut.
Alustaa hiukan päivittelin, nyt on noin 80mm matalempi kuin ostohetkellä. Eteen sovittelin 240 patruunat ja lyhensin tolpat niille sopiviksi niin ei pitäisi niin äkkiä pohjata. Etuiskarit on vielä jotkut ihan normaalit tarvikeiskarit, mutta olisi tarkoitus ne päivittää joihinkin lyhyempiin ja ehkä säädettäviin, kunhan kerkiää. Jouset on vakiojouset 2,5 kierrosta lyhennettynä edessä, noin 2 kierrosta lyhennettynä takaa. Ajo-ominaisuudet ei ainakaan heikentyneet vakiosta, mutta tymäkämmät iskarit ei olisi pahitteeksi.
Tiputetaan sitten taas lisää kun saadaan lyhyempää iskaria.

Siinä kuvaa tämänhetkisestä kunnosta, epätasaisella alustalla.


Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Niko_S

  • Vieras
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #54 : 16.11.2012, 13:46:38 »
Mitäs tälle kuuluu? Komea ysisatku, hyvin kyllä näköjään istuu tuo punainenkin väri tähän koppaan.  :)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #55 : 06.12.2012, 13:50:08 »
Mitäs tälle kuuluu? Komea ysisatku, hyvin kyllä näköjään istuu tuo punainenkin väri tähän koppaan.  :)

Kiitos  :)
Eipä oikeastaan mitään kertomisen arvoisia päivityksiä. Öljyjä vaihdellut ja kilometrejä tullut lisää.
Ainoat mainitsemisen arvoiset tapahtumat on että tuossa syksyllä oli tietä lanattu ja lanamieheltä jäänyt pään kokoinen kivi tielle, enkä sitten huomannut sitä ajoissa vaan täräytin yli, seurauksena vaihdelaatikon takakopasta korvake irti ja öljyt mäkeen. Onneksi pysähdyin heti ja tarkastin vauriot niin vältyin laatikon sisäisiltä vaurioilta. Takakopan sai onneksi näppärästi irti laatikkoa irroittamatta ja onneksi koppa on alumiinia, joten sain sen nätisti hitsailtua uudenveroiseksi.
Ja nyt sitten viime viikolla piti hakea lava-auto mökkitien varresta kun isäntä oli tullut metsäkoneella kotiin ja auto jäi sinne. Kävi lähes samanlainen tilanne, mutta tällä kertaa meni hammastangon kiinnike poikki. Perhana kun ei osaa pitää silmiä auki. Lanamiestäkin on huono syyttää kun isä oli tuon tien lanannut juuri edellisenä päivänä  :2funny:

Ratkaisuksi ajattelin madaltaa hiukan lisää, kunhan on paremmin aikaa. Jos sitten tajuaisi ajaa varovaisemmin, kun olisi ihan oikeasti matala  ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #56 : 06.12.2012, 19:13:50 »
Tuo madaltaminen auttaa ku laskee niin alas et etulippa tasoittaa tietä edellä. Kokemusta yhestä niin matalasta autosta ja tuli kiitosta ku lanasi tieltä kaikki käpyä isommat esineet ;D

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #57 : 06.12.2012, 21:11:59 »
Komea ysisatku, hyvin kyllä näköjään istuu tuo punainenkin väri tähän koppaan.  :)

Ja erittäin hyvin sopiikin. Komea pirssi.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #58 : 08.12.2012, 09:44:31 »
Kiitoksia vaan kehuista :) Melko perus volvohan tuo on ulkomuodoltaan, pikku madallusta lukuunottamatta. Ruutumaski on kyllä välillä käynyt mielessä sekä pieni takalippa, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan, ainakaan omalta pihalta  ;)

Nyt on auto taas ajossa. Kivi oli pamahtanut etupalkkiin siihen hammastangon kuskinpuoleisen kiinnikkeen kohdalle ja särkenyt hammastangosta sen kiinnityskorvan. Meinasin ensin hitsailla tuon vanhan tangon kuntoon, mutta hylkäsin ajatuksen, koska:
A. Liian työlästä saada hitsattua niin ettei kaikki muovi ja kumiosat sula
B. Lain mukaan kai tuollaisia osia ei saisi hitsata (ei siinä, eipä sitä nyt siitä olisi huomannut eikä se varmasti olisi ikinä siitä revennyt)
C. Ehjiä hammastankoja pyöri niin sopivasti käsillä tässä tontilla.

Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm
« Vastaus #59 : 17.12.2012, 16:48:34 »
On kyllä mukavan näkönen farkku  ;)

Auto pelannut mainiosti ja kumikin palanut? :D


Kysymyskin olisi.. Myisitkö nuo Dynamicsit tai vaihtaisit leveisiin pelteihin (n.14cm takana huulta) + nippu rahaa vielä väliin?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

 

Elekma  Autoracing