Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #150 : 18.04.2011, 17:20:29 »
Offitopiccina:
Kerrankin kävi tuuri kun satuin kurkkaamaan pellin alle, oli jääny 50tkm sitte jakopäänrempassa kiristäjän mutteri löysälle..:D

Kuvia

No huhhuh siinä on ollut taas lähellä vahingon käyminen...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #151 : 18.04.2011, 19:02:07 »
Onkos muuten kaikissa 940 TDIC koneisissa sama asetelma, jopa M90 laatikolla olevissa ja ero pelkästään siinä kytkinlevyssä ?

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #152 : 18.04.2011, 21:31:25 »
Onkos muuten kaikissa 940 TDIC koneisissa sama asetelma, jopa M90 laatikolla olevissa ja ero pelkästään siinä kytkinlevyssä ?
näin minä ainaki oon ymmärtäny ;)

omassa taitaa olla alakerta väljä kun savuttaa niin pirusti, huohottaa jonniverran eikä vetojakaan niinku pitäs ::) kansi on kyllä ehjä,eli eikun uutta mottia ehtimään ::) tämäkin vasta 553tkm rullattu..

Poissa Commander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • Volvo V90 -ST
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #153 : 01.05.2011, 14:06:30 »
Laitoin Gt32:n (pako a/r 0,69) d24 vakiopakosarjaan jonka hitsasin tuplanieluiselle laippaan asti. Vakiopumppu vielä ja syöttöä sen verran ettei ihan kierrokset karkaa. Nyt ongelmana se että pukkaa vain 0,5bar? 3000rpm:llä on 3.vaihteella tuo 0,5bar ja samoin isommillakin vaihteilla. Kun olen ollut siinä uskossa että näissä on se 0,9 bar kello vakiona? Rajapaineventtiiliä olen koittanut molempiin ääripäihin pyörittää eikä mitään vaikutusta. Mitkään laipat ei ole nokisia ettei siis vuodakaan. Ahtimenkin kävin tarkistuttamassa turbohuollossa ja se oli ainakin aivan viaton.

Olen koittanut kattella tuleeko savua yhtään >3000rpm mutta 5% takalasin tummennus ja pelkkä downpipe vielä kiinni niin ei ainakaan näy savua. Onko pelkästään tuosta pumpusta kiinni vai olisko vielä joku muu tsekattava? Olis kiva varmistua ennen ku teettää sen 1000€ PP-pumpun.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #154 : 01.05.2011, 15:44:13 »
Onko pelkästään tuosta pumpusta kiinni vai olisko vielä joku muu tsekattava? Olis kiva varmistua ennen ku teettää sen 1000€ PP-pumpun.

Pumpusta kiinni sanoisin minä... voithan tietysti irroittaa hukkiksen letkun ja kokeilla varovasti ahtaisko enemmän?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #155 : 01.05.2011, 16:18:42 »
Laitoin Gt32:n (pako a/r 0,69) d24 vakiopakosarjaan jonka hitsasin tuplanieluiselle laippaan asti. Vakiopumppu vielä ja syöttöä sen verran ettei ihan kierrokset karkaa. Nyt ongelmana se että pukkaa vain 0,5bar? 3000rpm:llä on 3.vaihteella tuo 0,5bar ja samoin isommillakin vaihteilla. Kun olen ollut siinä uskossa että näissä on se 0,9 bar kello vakiona? Rajapaineventtiiliä olen koittanut molempiin ääripäihin pyörittää eikä mitään vaikutusta. Mitkään laipat ei ole nokisia ettei siis vuodakaan. Ahtimenkin kävin tarkistuttamassa turbohuollossa ja se oli ainakin aivan viaton.

Olen koittanut kattella tuleeko savua yhtään >3000rpm mutta 5% takalasin tummennus ja pelkkä downpipe vielä kiinni niin ei ainakaan näy savua. Onko pelkästään tuosta pumpusta kiinni vai olisko vielä joku muu tsekattava? Olis kiva varmistua ennen ku teettää sen 1000€ PP-pumpun.
Hukkiksen letku irti, jossei sittenkään ahda, niin isompaa nestepäätä kehiin, sillä pääsee jo pitkälle eikä tarvii tonnia kuluttaa...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #156 : 04.05.2011, 18:20:27 »
Minkäslaisia tehoja näistä koneista voi ottaa että (automaatti)laatikko vielä kestää normaalia käyttöä? 940 ajatuksena hommata ja lievästi kutitella. Automaattilaatikko miellyttäisi muuten kovasti mutta kuinka on keston laita viritetyn koneen kanssa? Ilmeisesti asiaa auttaa jonkin verran isompi ahdin joka herää vakiota ylempänä, niin alavääntö ei kasva kovin murhaaviin lukemiin..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #157 : 04.05.2011, 19:37:28 »
Se 4hp22 zetäffä on aika rajoilla jo ihan vakioleluilla. Kannattaa miettiä tosissaan tykkääkö laatikkojumpasta säännöllisesti. Joku n.450Nm kestää varmaan, ja se tulee kyllä aika pian vastaan jos harrastaa ahdinjumppaa yms. Kun vakiosta soppaa lisäämällä jo päästään 350nyyttöniin.  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #158 : 04.05.2011, 20:19:22 »
Oliskos kellään tietoa tuon vakio D24TIC öljyntulon banjopulttien koosta että onko se suodatinjalan saman kokoinen kuin tuo turboon tuleva ?

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #159 : 05.05.2011, 19:48:55 »
Nyt sai omaa deeku rojektia taas vähän eteenpäin ku sain tehtyä deekun omille suutinputkille sovitteet sisun pumppuun. Pitää vissiin vaan joku viikonloppu käydä nostaan kone pois ja ottaa kouluun mukaan ku opettajat haluaa nähä et se lähtee käyntiin tuolla pumpulla ja toimii etes jotenki. Saispahan silläki yhen harjotustyön vähemmäksi.

Laitetaan vielä kuva sovitteista. Kännykällä otettu niin laatu on mitä on. Loppu 19:nen kuusiotanko niin joutu 24:sta tekeen loput. Ja ku joku kysyy sitä kuitenki niin osien tiivistys tapahtuu kartioitten avulla niinku alkuperäisissäki putkissa.


Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #160 : 05.05.2011, 20:47:38 »
Nyt sai omaa deeku rojektia taas vähän eteenpäin ku sain tehtyä deekun omille suutinputkille sovitteet sisun pumppuun. Pitää vissiin vaan joku viikonloppu käydä nostaan kone pois ja ottaa kouluun mukaan ku opettajat haluaa nähä et se lähtee käyntiin tuolla pumpulla ja toimii etes jotenki. Saispahan silläki yhen harjotustyön vähemmäksi.

Laitetaan vielä kuva sovitteista. Kännykällä otettu niin laatu on mitä on. Loppu 19:nen kuusiotanko niin joutu 24:sta tekeen loput. Ja ku joku kysyy sitä kuitenki niin osien tiivistys tapahtuu kartioitten avulla niinku alkuperäisissäki putkissa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mistäs sisusta pumpun otit? Pyörii ilmeisesti oikeinpäinkin vai joudutko virittelemään? Ruokaa riittänee varmasti :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #161 : 05.05.2011, 23:00:44 »
Mistäs sisusta pumpun otit? Pyörii ilmeisesti oikeinpäinkin vai joudutko virittelemään? Ruokaa riittänee varmasti :D

Sisun mallia en tarkasti muista mut sk1.. jotain se oli. Autoa en oo ikinä nähnykkään mut moottori on valmetin tekemä ja tyypiltään 612 ds.

Ei passaa alkuperäsen pumpun paikalle vaan veto otetaan jakopäältä todennäkösesti erillisellä remmillä eli soviteltavaa riittää.

Sittehän tuon näkee mihin asti soppa riittää kuhan sen saa ensin käyntiin ja auton muutenki ajettavaan kuntoon. Opettajan kans oli puhetta et alkaa kyseleen et pääsiskö rovaniemelle dieselpajalle viikoksi tutustuun pumpun tekoon. Huomenna vois olla vihdoin ja viimein saumaa vilkaista sitä säädintä.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #162 : 07.05.2011, 23:13:28 »
itse olisin sillä kannalla että viskaa se sinne 'väärään" päähän moottoria.. sille on siellä kumminkin tilaa :) eikä räpsähtele jakoremmi niin herkkään.. kyllä vaan kun saat passattua hihnapyörät kohdalleen niin voisipa vaikka volvo ruveta mustaa tuuppaamaan :)
740 M50B25

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #163 : 08.05.2011, 11:45:25 »
itse olisin sillä kannalla että viskaa se sinne 'väärään" päähän moottoria.. sille on siellä kumminkin tilaa :) eikä räpsähtele jakoremmi niin herkkään.. kyllä vaan kun saat passattua hihnapyörät kohdalleen niin voisipa vaikka volvo ruveta mustaa tuuppaamaan :)

Eipä sitä voi sinne takapäähän moottoria laittaa ku pyörii sit pumppu väärin päin. Enkä sotke orkkis jakoremmiä pumpun pyörittämiseen vaan teen sille ihan oman "jakopään". Silloin ei säre konetta jos pumpun linjaus ei satu eka kerralla kohalleen. Pitää vaan tehä sillai et orkkis jakopään suojat on paikallaan ja sen päälle tulee vasta pumpun veto ettei pumpun remmi rikkoutuessaan pääse meneen jakoremmin väliin. Ketjullahan se ois helpompi tehä ku ei oo ihan niin tarkka linjauksien suhteen mut siinäki on sit omat hankaluudet esim. rattaiden hommauksessa.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #164 : 08.05.2011, 21:36:10 »
koneistaja tekee varmasti mittojen mukaan muutamalla kympillä mieleiset  ;D rattaita tarkotan..
740 M50B25

 

Samppasport  Futurez