RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #165 : 09.05.2011, 07:40:55 »
koneistaja tekee varmasti mittojen mukaan muutamalla kympillä mieleiset  ;D rattaita tarkotan..

Ei siihen montaa kymppiä voi tuhlata ku ite tekee jos vaan koululta löytyy sopivat työkalut. Nuista pumpun sovitteistaki vei kuvat niin tuumasivat vaan et tee ite ku kerta osaat ;D Oon jonku verran rattaitaki tehny mut aina on ollu ongelmana löytää oikeenlaiset jyrsinterät rattaan hampaiden tekoon.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #166 : 10.05.2011, 21:55:05 »
Ei siihen montaa kymppiä voi tuhlata ku ite tekee jos vaan koululta löytyy sopivat työkalut. Nuista pumpun sovitteistaki vei kuvat niin tuumasivat vaan et tee ite ku kerta osaat ;D Oon jonku verran rattaitaki tehny mut aina on ollu ongelmana löytää oikeenlaiset jyrsinterät rattaan hampaiden tekoon.
no sit vaan tolskamaan jos kerta menee firman piikkiin opettaja jos ei osaa neuvoa niin kokeile ite ja tilluuta uusia teriä  :2funny:
740 M50B25

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #167 : 11.05.2011, 09:58:40 »
no sit vaan tolskamaan jos kerta menee firman piikkiin opettaja jos ei osaa neuvoa niin kokeile ite ja tilluuta uusia teriä  :2funny:

No ei tarvi hirveesti tolskata nuiden koneistusvehkeiden kans ku niitä hommia tuli kolmisen vuotta tehtyä työkseen. Mut teriä ei kuulemma tilata jos en ite maksa niitä. Koululla ei kuulemma ole käyttöä niille. Cnc-koneellahan tuollasen ketjupyörän sais tehtyä mut ei jaksa enää alkaa opetteleen siemenssin ohjausta ku fanuccia käyttäny tähän asti. Ei se pumppu hoksaa vaik sitä remmillä pyörittääki.

Ens viikolla ois tarkotus saaha projekti taas muutaman pykälän eteenpäin ku ilmeni et on ens viikko lomaa. Jos sais pakosarjan tehtyä loppuun ja sovitettua pumpun paikalleen niin pääsis hitsaan tulipeltiä uudelle paikalle. Sit kone pois ja vähän lisää vahvikkeita moottorin korvakoille et se pysyy omalla paikallaan. Ei se enää paljosta ois kiinni et sais tuolla tekniikalla eka savut mut muuta hommaa sit onki enempi.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #168 : 12.05.2011, 20:07:28 »

kuka tunnustaa? :o

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #169 : 12.05.2011, 21:41:32 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
kuka tunnustaa? :o

Onpas herkullisen näköinen konehuone :nälkä: Tuo syöttöpumppu kyllä pilaa koko homman...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #170 : 13.05.2011, 10:19:13 »
Tuo syöttöpumppu kyllä pilaa koko homman...

Jos joku lahjottaa mulle tuollasen remmiahtimen niin ens viikon aikana saa muuten vastaavan kuvan mut siinä on ve-pumpun tilalla p-pumppu  ;D Niin ja mulla ei tuu jarrutehostinta enää.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #171 : 13.05.2011, 18:29:26 »
Onpas herkullisen näköinen konehuone :nälkä: Tuo syöttöpumppu kyllä pilaa koko homman...
tiiäppä vaikka sillekkin puolelle jotain tulossa ??? tästä olis kyllä mukava saaha vähän lisätietoa kun kuitenki ilmeisesti suomenmaalla.

Jos joku lahjottaa mulle tuollasen remmiahtimen niin ens viikon aikana saa muuten vastaavan kuvan mut siinä on ve-pumpun tilalla p-pumppu  ;D Niin ja mulla ei tuu jarrutehostinta enää.
kuvia kaivataan ilmanki remmiä ;)

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #172 : 13.05.2011, 20:48:32 »
kuvia kaivataan ilmanki remmiä ;)

Kuvia tulee kuhan konehuoneessa on muutaki kuvattaavaa ku pelkkä moottori josta ei näy ku puolet  ;D

Huomenna alkaa pumpun sovittelu ja jos kaveri kerkee niin käyn säätämässä suihkut kohalleen uusilla kärillä ku hain tänään uudet ku entisistä osa oli ruostunu jumiin. Liekkö sit ihme ku ei talvella lähteny vakiopumpulla käymään vaikka autto pilotillaki ;D Pakosarjaa pitää vielä vähän muokata ja sit hitsata loppuun niin saa turbonki jo paikalleen.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #173 : 13.05.2011, 21:45:33 »
Miten tuollainen valmetin pumppu toimii kun sitä kierrätetään yli kaksinkertaisilla kierroksilla alkuperäiseen? Siis se Valmetin patahan on keskinopea dieseli, rajoitin jossain 2500rpm nurkilla, eikö pumppu saa hepulia jos yrität pyörittää sitä 5000rpm?

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #174 : 13.05.2011, 21:55:09 »
Eiköhän se toimi. Säätimeen jäykempää jousta tai keveämpää keskipakopainoa ja sitä kautta saadaan nostettua maksimi kierroksia. Mitä kyselin tuosta pumpusta ja säätimestä niin max kierrokset 2400 joten tarkotus olis nostaa kierrokset kolmin kertaisiksi. Jos se ei riitä niin kokeillaan sit lisää ;D Tuo eka kone uhrataan sille et nähään mitä sitä kestää kierrättää ja miten muutenki kestää. Tehdään evo2 sitte paremmasta lohkosta.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #175 : 15.05.2011, 09:52:16 »
Eilen sain vakiopumpun purettua kaikkine hilppeineen pois ja sovittelin uutta pumppua paikoilleen. Petin sain sille leikottua ja tukia vähän taivuttelin, huomenna meen hitsaan paketin kasaan. Illalla kaveri sääti uusille kärille aukeamispaineet kohilleen. Tais tulla johonki 180 baarin tienoille.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #176 : 17.05.2011, 20:58:35 »
No niin nyt on pumppu paikallaan. Sovittamista on vielä et saa remmin linjauksen just kohalleen ja kiristin pitää rakennella kuhan näkee minkälaisen remmin tuohon pumpun pyörittämiseen saa. Deekun remmi 25 hammasta lyhyempänä ois makimmoilleen. Kiristimen rakentelen todennäkösesti passatin kiristimestä ku sellanen pyörii nurkissa. Huomenna kyseleen remmiä niin torstaina pääsee tekeen loppuun pumpun osalta.

Väliakselin joutuu tekeen uudelleen ku ei oo kotona sorvia niin ei saanu kartiota tehtyä minkä remmipyörä vaatii. Nyt vaan remmin pituuden mittausta varten pultilla kiinni. Kampuran päähän pitää tehä kans jonkilainen sovite et saa kaks pyörää perätysten ja laturia varten tulee caddyn koneesta peltinen yhen remmin pyörä.

Tuossa todistusaineistoa et jotain on tullu tehtyä :)


Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #177 : 18.05.2011, 11:56:17 »
häijyn näköinen rakennelma.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #178 : 18.05.2011, 13:06:28 »
Tuossa todistusaineistoa et jotain on tullu tehtyä :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mites muuten tarviiko tuollaisessa pumpussa olla tietyt välitykset(rattaat)? Ei oo tullu kauheesti noihin perehdyttyä mutta eihän se voi ruiskia poltto-ainetta milloin vaan ja mille vaan pytylle sattuu? Miten sen saa ajoitettua?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #179 : 18.05.2011, 13:38:22 »
Mites muuten tarviiko tuollaisessa pumpussa olla tietyt välitykset(rattaat)? Ei oo tullu kauheesti noihin perehdyttyä mutta eihän se voi ruiskia poltto-ainetta milloin vaan ja mille vaan pytylle sattuu? Miten sen saa ajoitettua?

Ihan samanlainen välityssuhe ku normi jakopäässäki. Tuossa on volvon oma alaratas ja pumpun ratas on vw:n 1.6 dieselin pumpun nokasta. Alarattaan taidan tehä vielä volkkarin rattaasta niin saa vakio mittasen pultin riittään kampiakselin päähän. Pumpussa on merkki ja tein tuollasen hienon työkalun mikä näkyy pumpussa ykkös suihkuputken paikalla. Sillä näkee sit millon elementti lähtee nostaan polttoainetta. Säätö hommaa sen kans tulee varmasti olemaan varsinki ku ei näillä näkymin tuu ennakonsäädintä ollenkaan.

Remminki kävin hakeen mut siinä onki vääränlainen hammasprofiili ja se oli vielä fordista :( Mut näytti kyl uhkaavasti siltä et sopivaki remmi löytyy saman merkkisestä kulkineesta mut moottorin tyyppi on lähemmäs volvoa ku remmi löytyy escortin d16 moottorista. Pitää aamulla käydä tarkistaan oisko tuossa remmissä oikee hammastus. Gatesin kirjaa äsken kattelin niin d24 ja d16 moottoreiden remmien P on 45 jonka epäilen tarkottavan profiilia tai jakoa. Volvossa 119 hammasta ja d16 moottorissa 98. Leveydet volvo 25mm hoppa 19mm.

Huomenna remmin testaukseen ja kiristimen tekoon. Sit pitäs alkaa tekeen pakosarja loppuun.

 

Ateho  Elekma