Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #240 : 18.07.2011, 23:00:39 »
digitönärilläkin onnistunee... Ja semmonen maksaa jonkun 15e.
jep itekin säädin ennakot sillä ja hyvin onnistui :P

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #241 : 18.07.2011, 23:08:53 »
0,8mm jos on syöttöruuvissa sinetti. Ja jos se taas on hakattu mäjelle ja kierretty ruuvi pohjaan  voi 1mm tai vähän yli olla hyvä..  ::)
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #242 : 18.07.2011, 23:12:50 »
0,8mm jos on syöttöruuvissa sinetti. Ja jos se taas on hakattu mäjelle ja kierretty ruuvi pohjaan  voi 1mm tai vähän yli olla hyvä..  ::)
1/4 ruuvatuilla syötöllä ja 0.95-1.00mm ennakoilla toimii D24TIC ihan hyvin ::)

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #243 : 18.07.2011, 23:19:19 »
tämän hetkisestä arvosta en tiiä mutta eväsmaistuu aika reilusti ja karkee on käynti ääni

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #244 : 19.07.2011, 10:05:02 »
tämän hetkisestä arvosta en tiiä mutta eväsmaistuu aika reilusti ja karkee on käynti ääni

Karkee käyntiääni kertoo liian isosta ennakosta...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #245 : 31.07.2011, 13:32:19 »
kuin kovia suuttimen avautumis paineta ootta käyttänyt.
ainaki mursun koneessa vakio 136bar ja isommalla pumpulla nostan 150bar.

mulla on vielä yks sarja d24 suuttimia niin voisin nostaa niistä paineita samalla kun käytän ne ja mursun suuttimet penkissä.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 13:34:54 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #246 : 31.07.2011, 15:56:08 »
Eikös ne avautumispaineet olleet ainakin D24TIC koneissa 155bar ja D24T koneessa 145bar muistaakseni... ???

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #247 : 07.08.2011, 00:26:28 »
Kysymys !  Miten tarpeellista on tommosen D24Ticin öljyn jäähdytys ? Onko pois jättämisellä iso vaikutus johonkin ? Taikka sitten vastaavasti paremman jäähyn hankkimalla joku hyöty ? Esimerkiksi jos kone olis tarkotus rakentaa uudestaan niin onko tolla öljyn jäähdytyksellä merkittävää vaikutusta koneen kestävyyteen ?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #248 : 07.08.2011, 20:13:52 »
Kysymys !  Miten tarpeellista on tommosen D24Ticin öljyn jäähdytys ? Onko pois jättämisellä iso vaikutus johonkin ? Taikka sitten vastaavasti paremman jäähyn hankkimalla joku hyöty ? Esimerkiksi jos kone olis tarkotus rakentaa uudestaan niin onko tolla öljyn jäähdytyksellä merkittävää vaikutusta koneen kestävyyteen ?

Tehtaalla ollaan suunniteltu öljyn jäähdytys riittäväksi normaalikäyttöä ajatellen. Jos normaalia
ajoa ajelet sillä, niin vakio on ihan okei. Varmaan vähän enemmänkin viritettynä vielä toimii,
mutta jossain pisteessä öljyt kuumenee suunniteltua enemmän, ja öljy menettää ominaisuuksiaan,
jolloin mm. voitelu, eli laakerit ja muut kärsivät eriasteisesti riippuen öljyn lämpötilasta,
viskositeetistä ja muista. Eli jos aiot virittää reilusti enemmän, ja koko koneen uusiksi,
ei erillinen öljyjäähy siinä paljoa tunnu, ja lisää kestoa.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2011, 18:09:47 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #249 : 08.08.2011, 07:29:37 »
käykös tuohon d24t koneen perään jostain muusta koneesta vauhtipyörä. kävin vaan eilen hakee moisen koneen tontille ja vauhtipyörä aika ruosteessa. ois vaan hyvä jos kävis joku ns. littupyörä siihen jostain. samalla sais olla vähä kevyempi.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #250 : 08.08.2011, 13:37:00 »
Miten tarpeellista on tommosen D24Ticin öljyn jäähdytys ?

Toimii ja kestää ilmankin mutta eihän siittä öljynjäähdytyksestä haittaakaan ole...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #251 : 31.08.2011, 09:46:17 »
Terve,

eilen saapui kimppatilauksesta 12mm nestepää ja tietenkin se piti heti vaihtaa pumppuun paikalleen.
Ongelmana vaan on että ei millään lähe käymään, ainetta tulee suutinputkille normaalisti, ajoitusmerkit on kohdallaan ja haettiin vielä pimeässä mutulla molempiin suuntiin mutta vain kerran kävi n. 5-10sec ja silloinkin kaasulla vain.
Eli onko kenelläkään kokemuksia nestepään vaihdon jälkeen miten se vaikuttaa ajotukseen..ja oisko pumppuun pitänyt säätää vielä jotain muuta kun vaihdoin nestepään että saa edes käymään?
 Piti sitten hakia bensa-etuveto että pääs töihin aamulla...ois kiva päästä reissuun tiisselillä perjantaina :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #252 : 31.08.2011, 09:53:09 »
ja oisko pumppuun pitänyt säätää vielä jotain muuta kun vaihdoin nestepään että saa edes käymään?

Niin ruuvasitko vaan sen nestepään kiinni pumppuun ilman mitää k-mitan tarkistusta tai säätimen koplausta? :idiot2:

Saattaa olla entinen nestepää...

R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #253 : 31.08.2011, 10:01:21 »
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/nestepaeaen-vaihto.php

Kannattaa toi lukea ennenkuin alkaa tekemään tuhoja  :-\
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #254 : 31.08.2011, 10:47:50 »
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/nestepaeaen-vaihto.php

Kannattaa toi lukea ennenkuin alkaa tekemään tuhoja  :-\

Onko kenelläkään tietoa täsmääkö nuo mitat myös v6 pumppuun...ei varmaan mitään vauriota oo kuitenkaan tullu ku pyörii käsin nätisti pumppu. Mistähän noita säätöprikkoja saa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 10:54:58 kirjoittanut Icharus »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo