Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890839 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #390 : 31.10.2011, 22:56:31 »
Enemmän imuääntä ja kurnutusta. Ei kai sillä muuta vaikutusta ole.

Tällä "kurnutuksella" tarkoitat d24 perinteistä rällätystä vai? Jos ostan laadukkaan suodattimen ja vaihdan sen esim. vuoden välein niin koneen käyttöikä ei lyhene normaaliin suodattimeen verrattuna?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #391 : 31.10.2011, 23:01:24 »
Tällä "kurnutuksella" tarkoitat d24 perinteistä rällätystä vai? Jos ostan laadukkaan suodattimen ja vaihdan sen esim. vuoden välein niin koneen käyttöikä ei lyhene normaaliin suodattimeen verrattuna?

Lähetään nyt siitä et se on VW. Eli peli on pelattu jo valmiiks.
 Ei sitä tiedä, laita ja kokeile. Voi se kestää sen ihan saman sillä kuin orggiksella,
tai olla kestämättä, who knows.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #392 : 31.10.2011, 23:42:33 »
Tällä "kurnutuksella" tarkoitat d24 perinteistä rällätystä vai? Jos ostan laadukkaan suodattimen ja vaihdan sen esim. vuoden välein niin koneen käyttöikä ei lyhene normaaliin suodattimeen verrattuna?
Tuli kerran unohdettua imuputken klemmari auki, ja niinhän se liitos irtosi. Ei muuten montaa hetkeä jaksanu sitä mölinää kuunnella...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #393 : 01.11.2011, 05:24:08 »
tuohon kestoon vaikuttaa aika reippaasti missä ajaa ja paljon.
mutta jos ääntä haluaa lisää niin ensin kokeilisin muokkaamalla alkuperäistä suodatin koteloo,
enkä huonontamalla suodatus tehoa :)
volvo 240 tdi :)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #394 : 01.11.2011, 07:07:45 »
mulla ainakin on vv kiinni. ja jatkossa ihan vittuillakseni kaikkien epäiliöiden takia tulen sellaisen joka autoni laittamaan.

ei ole aiheuttanut ikinä harmia, ja on hyvä ratkaisu jos pidät sen vaan puhtaana.

sille olis hyvä tietenkin olla jokin kotelo. katso ZuluRin ja donin projektipäiväkirjat, niin tiedät mitä tarkoitan.

alkuperäinen suodatin keräis sitä paskaa ihan yhtä lailla jos sille ei olis mitään koteloa.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 07:10:20 kirjoittanut skebazu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #395 : 01.11.2011, 16:04:29 »
Omastakin lähtenyt turbon imuletku pari kertaa irti siitä suodatinkotelosta, enkä mitään "kurnutusta" ole havainnut ???...ihmetellyt vaan että miten se turbo alkoi noin kovasti suhisemaan...

on ollut kans vv suodatinkin, eikä moottori silläkään mihin hajonnut...hyvin se toimii vieläkin...

tällä hetkellä 940 vakiosuodatinkotelo ja ne tulpat avattu sieltä kotelosta...
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 21:14:14 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #396 : 01.11.2011, 21:01:31 »
20tkm takana vapaavirtaus suodattimella ja hyvin toimii.
JA ainoastaan sen takia on vvs koska alkuperäinen kotelo ei mahdu enää paikalleen ahtoputken takia  :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #397 : 02.11.2011, 07:24:07 »
oli mullaki nuoruudessa 2 litrasessa audissa simota filtteri ja koneen avasin 25-35tkm jälkeen ja aivan hyvältä näytti.
ei se moottori varmaan rikki mene vaikka satojatuhansia kilometrejä ajais semmosilla mutta kun sen tuoma tehon lisä voi olla nekatiivinenkin niin ajan alkuperäisellä.

ja nykysessä projektissa se alkuperäisyys on nyt tärkeintä :)
volvo 240 tdi :)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #398 : 02.11.2011, 07:31:02 »
mutta kun sen tuoma tehon lisä voi olla nekatiivinenkin niin ajan alkuperäisellä.

korostan vielä sitä kotelon tärkeyttä.

aivan mahdollista että tehon lisäys voi olla negatiivinen jos se imee kaiken lämpimän ilman konehuoneesta, pitäisi olla rakennettu kotelon sisään kuten vakio filtteri ja koteloon kylmää ilmaa esim säleikön takaa tai sieltä suunnilta.

mutta tuolla on tälle kyllä oma keskustelukin

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #399 : 02.11.2011, 08:17:11 »
Mistähän se parempi virtaavuus johtuu noissa vapaavirtaussuodattimissa...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #400 : 02.11.2011, 08:20:51 »
Mistähän se parempi virtaavuus johtuu noissa vapaavirtaussuodattimissa...

hunommasta suodattamisesta, ilma ja paska pääsee paremmin läpi

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #401 : 02.11.2011, 08:27:49 »
jollaki foorumilla (kenties audifinns) oli joskus levitetty jonkun auton alkuperäinen suodatin ja vierelle vertailuksi joku vv suodatin.
vv suodattimessa ei ollu kuin kolmanneksen alkuperäiseen suodattimen kankaasta ja seki todennäköisesti isompaa roskaa läpi päästävää :)
volvo 240 tdi :)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #402 : 02.11.2011, 11:38:46 »
Kyllä niissä suodattimissakin on eroja. Esim. kun katsoo suodattimen sisään niin voi hyvin ainakin kartiosuodattimista erottaa mikä suodattaa kunnolla ja mikä ei. Itsellä on D24:ssä Apexin Dual Funnel juurikin samasta syystä kuin Volvomies89:llä. Luin jonkun suodatin testin joissa oli hyvin havainnollistettu suodatustehoa tuhkan ja pölynimurin avulla.


EDIT: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Löytyihän se linkki vielä.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 11:41:04 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #403 : 02.11.2011, 17:13:29 »
aivan mahdollista että tehon lisäys voi olla negatiivinen jos se imee kaiken lämpimän ilman konehuoneesta, pitäisi olla rakennettu kotelon sisään kuten vakio filtteri ja koteloon kylmää ilmaa esim säleikön takaa tai sieltä suunnilta.

eiköhän se turbo kuitenkin "lämmitä" sen VV tai vakiosuodattimenkin läpi menevän ilman, oli kotelolla tai ilman..välijäähdytinhän siellä sitten laskee niitä hieman...

vapaasti hengittävissähän se on sitten eri juttu....
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 17:16:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #404 : 02.11.2011, 17:21:37 »
eiköhän se turbo kuitenkin "lämmitä" sen VV tai vakiosuodattimenkin läpi menevän ilman, oli kotelolla tai ilman..välijäähdytinhän siellä sitten laskee niitä hieman...

vapaasti hengittävissähän se on sitten eri juttu....

ai että on täysin samat lämmöt ilmassa coolerin jälkeen mitattuna jos ilma on otettu konehuoneesta kuin että se olisi otettu esim säleikön takaa ?

edes ennen cooleria ei ole.

 

Autoracing  KL-varaosat