KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #480 : 26.11.2011, 14:42:55 »
8,5litraa vei satkulla jatkuvilla täyskaasulähdöillä  S*
en ole itsekään saanut tuota 945:sta D24TIC koneella, koskaan yli 8 litralla menemään vaikka miten kaasua antais ???

seka-ajossa vie 6-7 litraa yleensä ja maantiellä ehkä jotain 6.5......

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #481 : 26.11.2011, 17:27:18 »
pienellä eväällä menee...
kaverin 24tdic veti 8-9 jatkuvasti ja yliki ku oli kara viilattu ja zv automaatti huuti hoosiannaa :D
volvo 240 tdi :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #482 : 26.11.2011, 17:29:13 »
pienellä eväällä menee...
kaverin 24tdic veti 8-9 jatkuvasti ja yliki ku oli kara viilattu ja zv automaatti huuti hoosiannaa :D
taisi olla myös pumpun ennakot pielessä ? ???

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #483 : 26.11.2011, 21:28:01 »
taisi olla myös pumpun ennakot pielessä ? ???

Mullakin menee tasasesti 8-8.5 ja ennakot kohillaan.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #484 : 27.11.2011, 06:50:17 »
en usko. lähti pakkasesta käymään ku kesällä konsanaan. varmaan se zf syötti sitä autoo.
volvo 240 tdi :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #485 : 27.11.2011, 11:19:34 »
en usko. lähti pakkasesta käymään ku kesällä konsanaan. varmaan se zf syötti sitä autoo.
sit on ennakot pielessä jos lähtee pakkasella hyvin käymään  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #486 : 27.11.2011, 17:08:38 »
sit on ennakot pielessä jos lähtee pakkasella hyvin käymään  ;)
Kyllä tuo omakin deeku lähtee hyvin käyntiin 0.95-1.00 ennakoilla vaikka kylmäkäynnistinkin on poistettu käytöstä...


Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #487 : 29.11.2011, 20:07:08 »

Kyllä se zf + syötöt tapissa viepi järestään yli 10l seka-ajossa, maantiellä sitte n. 7 ja reippaampin ku päästeli +20 nopeusrajotusten rikesakko-rajalla meni päälle 8l maantielläkin.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #488 : 29.11.2011, 23:37:49 »
M46:lla tuntuu olevan kans taloudellista menoa :facepalm:................................................. .....NOOOOOOOOT!

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #489 : 01.12.2011, 22:45:58 »
Toisesta topicista lainattua:
Näkeehän sen jo sokeekin et on virtaukseltaan parempi ku tuo mikä sulla nyt on kiinni  :2funny:

Onkohan näitä kukaan ihan oikeasti tutkinut, että onko tuolla imusarjalla käytännössä merkitystä?
Olisi tuossa yksi 240 vaparin imusarjakin nurkissa, jos vain jaksaisi tehdä sille sitten uudet ahtoputket.. Mutta liekö oikeasti merkitystä? Tällä hetkellähän mulla kiinni siis vakio tdic imusarja. Jotenkin vain en jaksa uskoa että tuolla olisi käytännön merkitystä, mutta mitä muut on mieltä?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #490 : 01.12.2011, 22:54:41 »
No nyt kun joku kokeneempi puuttui asiaan niin mielestäni ei. (Kiitos lanttola)
Turbo vehkeissähän ei niillä virtauksilla oo ihan niin suurta merkitystä
Kuin vapareissa.?
Mutta jos tuo asia noiden imusarjojen välillä noin paljon vaivaa ihmisiä, niin voin
Kyllä penkittää omani molemmilla sarjoilla ja antaa tulokset ilmi, mutta en huvikseni...
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #491 : 01.12.2011, 23:03:58 »
Itse olen ainakin käsittänyt et mitä isompi reikä sitä paremmin se ilma siitä läpi virtaa ;)
Vai olenko nyt aivan hakoteillä ???

Tuo nyt oli lähinnä meinattu tuohon SanttuM:n projektiin kun kumminki siltä nurkista vissiin löytyy edellisen koneen imarikin ni siinähän se samalla vaivalla menis paikalleen. Ei olis sit ahtoputki kuskinpuolella edessä konehuoneessa.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #492 : 01.12.2011, 23:04:30 »
Onkohan näitä kukaan ihan oikeasti tutkinut, että onko tuolla imusarjalla käytännössä merkitystä?
Olisi tuossa yksi 240 vaparin imusarjakin nurkissa, jos vain jaksaisi tehdä sille sitten uudet ahtoputket.. Mutta liekö oikeasti merkitystä? Tällä hetkellähän mulla kiinni siis vakio tdic imusarja. Jotenkin vain en jaksa uskoa että tuolla olisi käytännön merkitystä, mutta mitä muut on mieltä?
Kyllähän sen ny silmällä näkee että ilma kulkee paremmin 75mm reiästä kuin siitä tdic-sarjan pillistä. Ainakin loogisesti.
Ja oha se kyllä muutenkin muodoltaan ns. hipomman näkönen.

Itse en ainakaan tiedä mitään syytä miksi pysyä tdic sarjassa.

Mutta siis 740vaparin sarja olis vielä parempi, kun siinä ei tarvii tukkia toisen pään reikää, ja ahtoputken saa pulttikiinnityksellä kiinni. Muodoltaan melko sama 240 sarjan kanssa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #493 : 01.12.2011, 23:07:37 »
Toisesta topicista lainattua:
Onkohan näitä kukaan ihan oikeasti tutkinut, että onko tuolla imusarjalla käytännössä merkitystä?
Olisi tuossa yksi 240 vaparin imusarjakin nurkissa, jos vain jaksaisi tehdä sille sitten uudet ahtoputket.. Mutta liekö oikeasti merkitystä?
En oo tutkinu mutta 148km/h alastarolla loppunopeus vaparisarjalla. Siitta on hyvä(ja helppo) lähteä kirimään ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #494 : 01.12.2011, 23:10:29 »
Lainaus
En oo tutkinu mutta 148km/h alastarolla loppunopeus vaparisarjalla. Siitta on hyvä(ja helppo) lähteä kirimään ;)

+ että oli n.200hp eiköstä vain ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

KL-varaosat  Race.fi