KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 885987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #495 : 01.12.2011, 23:12:57 »
On se mahtavaa että kannustetaan yrittämään  :peetu:

Aattelin hyvää hyvyyttäni kokeilla penkittää molemmilla, mutta palaute on sen mukasta että ei vissiin tulokset kiinnosta...
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #496 : 01.12.2011, 23:13:57 »
Kyllähän sen ny silmällä näkee että ilma kulkee paremmin 75mm reiästä kuin siitä tdic-sarjan pillistä. Ainakin loogisesti.
Ja oha se kyllä muutenkin muodoltaan ns. hipomman näkönen.

Itse en ainakaan tiedä mitään syytä miksi pysyä tdic sarjassa.

Mutta siis 740vaparin sarja olis vielä parempi, kun siinä ei tarvii tukkia toisen pään reikää, ja ahtoputken saa pulttikiinnityksellä kiinni. Muodoltaan melko sama 240 sarjan kanssa.

Eli ongelma on siis se tulopuolen reikä? Olikos se nyt sitten jotenkin pienempi kuin ahtoputket muuten? Minä en nimittäin oikein muista. Jotenkin vain kuvittelisin että se ei olisi se merkittävin tekijä vaan imusarjan muoto noin muuten olisi ratkaisevampaa.

Ton ylimääräisen reiänhän hitsaa kyllä äkkiä umpeen ja toiseenkin päähän voi helposti laipan tehdä jos haluaa, vaikka kyllähän se letkukin siinä päällä pysyy. Huipputehoon en ainakaan usko että tuolla imusarjalla olisi merkitystä, mutta periaatteessa tietysti turbon heräämiseen voisi olla, jos johonkin on. Jaa-a, täytyy varmaan joskus kokeilla jos on ylimääräistä aikaa sen verran.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #497 : 01.12.2011, 23:15:17 »
Niin ja ajattelin että näyttää paljon enempi tehas tekoselta tolla sarjalla......
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #498 : 01.12.2011, 23:20:54 »
En oo tutkinu mutta 148km/h alastarolla loppunopeus vaparisarjalla. Siitta on hyvä(ja helppo) lähteä kirimään ;)

Hiukan painavammalla autolla ajoin 143,xx sillon kun oli penkin mukaan 200hv, nyt penkin mukaan 267hv. Eli suoraan vertailtavaa faktaa ei ole mutta väittäisin että enemmän siinä on nyt tehoa tuolla tdic sarjalla kuin tuo vaparisarjalla ajettu ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #499 : 01.12.2011, 23:23:06 »
Niin ja ajattelin että näyttää paljon enempi tehas tekoselta tolla sarjalla......

Tässä nimenomaan myös syy miksi en itse ole alkanut vaparin sarjaa virittelemään  O0

Saishan sillä vaparin sarjallakin tietysti tehdastekoisen näköisen, mutta melko työlästä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #500 : 01.12.2011, 23:24:27 »
Aattelin hyvää hyvyyttäni kokeilla penkittää molemmilla, mutta palaute on sen mukasta että ei vissiin tulokset kiinnosta...

Turha kai spekuloida jos näin on
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #501 : 01.12.2011, 23:49:08 »
Tässä nimenomaan myös syy miksi en itse ole alkanut vaparin sarjaa virittelemään  O0

Saishan sillä vaparin sarjallakin tietysti tehdastekoisen näköisen, mutta melko työlästä.

Tuossa on mun ratkaisu 740 vaparinsarjan ja coolerin kanssa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #502 : 02.12.2011, 07:21:54 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuossa on mun ratkaisu 740 vaparinsarjan ja coolerin kanssa.

Varmasti siisti kyllä kun on valmis :)

Mulla kuitenkin on niin tehdastekoisen näköinen kun voi olla, sillä koko kuskinpuolen ahtoputki on tehtaalla tehty :D
Ainoastaan coolerin päässä on yksi 45asteen mutka, joka ei juuri näy syylärin takaa.
Ahtimen puolella sitten onkin yksi sininen silikoniputki  :facepalm:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #503 : 02.12.2011, 07:27:27 »
Turha kai spekuloida jos näin on

Olisihan se mielenkiintoista nähdä miten se oikeasti vaikuttaa. Itsekin jo harkitsin pitäisikö penkittää myös vaparin imusarjalla, mutta toisaalta on niin paljon hommia rästissä muutenkin että taitaa jäädä. Pitäisi tehdä ahtoputki uusiksi, hitsailla se imusarja valmiiksi, nippa ahtopaineelle, vaihtaa kesäpyörät penkityksen ajaksi yms. ja imusarjan tiivisteen ja penkityksen hinta vielä siihen päälle.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #504 : 02.12.2011, 08:24:09 »
Tuo nyt oli lähinnä meinattu tuohon SanttuM:n projektiin kun kumminki siltä nurkista vissiin löytyy edellisen koneen imarikin ni siinähän se samalla vaivalla menis paikalleen. Ei olis sit ahtoputki kuskinpuolella edessä konehuoneessa.

Minkäs eteen se ahtoputki muuten tulee?
Akku siirtyi jo takaluukun puolelle eli tilaa ahtoputkelle on.

Mun projekti tulee olemaan nyt tuolla td:n imusarjalla toistaiseksi PISTE
Toivottavasti se ei hirveesti vaivaa ketään  ;)
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #505 : 02.12.2011, 08:26:43 »
Mulla kuitenkin on niin tehdastekoisen näköinen kun voi olla, sillä koko kuskinpuolen ahtoputki on tehtaalla tehty :D
Ainoastaan coolerin päässä on yksi 45asteen mutka, joka ei juuri näy syylärin takaa.
Ahtimen puolella sitten onkin yksi sininen silikoniputki  :facepalm:

Näppääs kuva, kiinnostais nähdä
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #506 : 02.12.2011, 08:35:33 »


Mulla on tuonnäköinen paitsi nykyään ahtoputket on jauhemaalattu mattamustiksi ja imusarja sai ylleen punaisen ryppy efekti jauhemaalin. Nuo coolerin siliconimutkat on vielä punaiset mutta nekin vaihtuu/värjäytyy mustiksi. Äkikseltään näyttäisi tehtaalta tulleelta mutta asiasta tietävät voi olla erimieltä.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #507 : 02.12.2011, 09:21:07 »
Tuohan näyttää varsin asialliselta  O0
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #508 : 02.12.2011, 19:33:45 »
Varmasti siisti kyllä kun on valmis :)

Mulla kuitenkin on niin tehdastekoisen näköinen kun voi olla, sillä koko kuskinpuolen ahtoputki on tehtaalla tehty :D
Ainoastaan coolerin päässä on yksi 45asteen mutka, joka ei juuri näy syylärin takaa.
Ahtimen puolella sitten onkin yksi sininen silikoniputki  :facepalm:
Onhan tuo jo ollut käytössä puol vuotta  ;)
Ja ei ole tehdas tekoisen näköinen vaikka on mattamustaksi maalattu  :facepalm: Kiitos hitsaus taitojeni  :buck2:
Ja huomenna käyn hakee motonetistä vielä kiina coolerin tohon  :P
Tosin eiväthän nupo tuostakaan viime katsastuksessa valitelleet vaikka auto on muutoskatsastettu vain TD:ksi.
Ja jos rupee inisee niin käyn vaan penkkaamassa sopivat tehot katsastukseen sillä autoni ei ole vähäpäästöinen ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #509 : 02.12.2011, 19:36:53 »
[img width=640 height=479]http://i79.photobucket.com/albums/j139/Volvomies89/Volvo%20740/Kuva0109.jpg[/mg]
Tuossa on mun ratkaisu 740 vaparinsarjan ja coolerin kanssa.
menee melko läheltä hihnapyöriä tuo ahtoputki... :P

 

Futurez  Kulkukoira