Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #540 : 18.12.2011, 12:02:22 »
Juu en mää laita linkkejä... odotan niitä +150km/h videoita innolla. Yhden olen nähnyt elämäni aikana, toista vielä odottelen ;) Enkä todellakaan ylpeile lapullani, mut kukaan joka suuta soittaa ei ole ajanu allekkaan joten siksi hymylen :D Taitaa olla monella suuremmat penkkilaput kuin saavutukset... laittakaas ens kesänä jotain lappuja niin mun 5 vuoden odotus palkitaan.

Kaikille se vartin repäisy taas ei ole se suuri saavutus..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #541 : 18.12.2011, 13:13:24 »
Kaikille se vartin repäisy taas ei ole se suuri saavutus..

 O0

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #542 : 19.12.2011, 15:45:55 »
Siittä on noin 4 vuotta aikaa kun rakensin d24 turbon mikä ei ikinä edes toiminut halutulla tavalla koska ahdin oli liian iso suhteessa syöttöpumppuun ja vieläkin täällä jaksetaan piikitellä vaikka YKSIKÄÄN ei ole edes ottanut sitä 148 kilometriätunnissa loppunopeutta edelleenkään sen jäkeen kun vuonna 2009 kävin alastarolla sutimassa 3 vaihdetta putkeen... monta vuotta mun tarvii vielä odottaa että joku saa jotain muutakin aikaan kuin "huikeita" penkki tuloksia? Milloin joku uskaltautuu alastarolle ottamaan uskottavan ajan? Rittääkö 5 vuotta vai täytyykö odottaa 10 vuotta?

kalajoella näytti kesällä menevän dieseli 240 aikaan  13,918  157,67   ::)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #543 : 19.12.2011, 16:48:29 »
kalajoella näytti kesällä menevän dieseli 240 aikaan  13,918  157,67   ::)

No niin hyvä aika! Minkälainen 240 ja onko d24:lla? Valkoinen farmari?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #544 : 19.12.2011, 18:14:29 »
joo valkonen farmari d24:sella näytti olevan muutama videoki youtubessa. linkkejä ei jaksa nyt ruveta ehtiin  :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #545 : 19.12.2011, 20:46:43 »
Jos toukokuun kiihrytyspäivään mennessä olis joku vaihtanu laatikon, niin voisin nykästä hukkiksen letkun irti, halkasta kannen ja parantaa vahuj:n pohja loppunopeutta  :P
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #546 : 19.12.2011, 21:25:34 »
Näin mä joskus laskeskelin  :2funny:
"Pyörittelin muuten noita varttimaililaskureita ja kokeilin, että jos viimeksi loppunopeus oli vähän reipas 143 ja penkkitulos jotain 202-203hv, niin nykyisillä tehoilla pitäisi saada loppunopeudeksi noin 158km/h, periaatteessa  ;D
Molemmat kerrat siis samassa penkissä joten jos noilla laskureilla tekee mitään niin noin sen pitäisi mennä, tosin epäilen vahvasti."

Tämä siis sillon kun oli 255hv penkin mukaan, nykyäänhän on reilu 10hv lisää. Mutta ihan tosissaan, ensi kesänähän sen sitten näkee miten kulkee, jos romu on vielä kasassa :D Jos oikeasti menee yli 150 niin hyvä. Näillä laskelmillahan ei sinänsä juuri painoarvoa ole..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jounes

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #547 : 21.12.2011, 19:18:06 »
No niin hyvä aika! Minkälainen 240 ja onko d24:lla? Valkoinen farmari?

kyseisestä valkosesta farmarista penkitetty  yli 300hp ja ihan d24 koneella on.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #548 : 21.12.2011, 21:08:05 »
Aika on hyvä mutta loppunopeutta kumman vähän jos on penkitetty yli 300hv ja 240 kopassa.
Kauhajoellahan on ajettu 740 kopalla d24:lla 167km/h  ;)

EDIT: Niin taikka ei mulla kyllä ole tietoa kumpi edes on painavempi koppa?

EDIT2: Eikä siis tarkotus ollut todellakaan vähätellä, ilmaisin vain asiani huonosti. Pirun kova peli tuo valkoinen!
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 22:51:42 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #549 : 21.12.2011, 22:17:49 »
no niin laatikko taas kasattu ja pelaa moitteetta (romut otettu m45 laatikosta ) voi tyytyvaisenä ajella taas vähän aikaa...
mitenhän tuon m90 keston laita olis verrattuna m46 kun saattas olla tommonen tarjolla....

sai muuten alavääntöä lisää ku laitoin ahonalasen syötön pienelle (oli rälläkkämodi käytössä) ja lisäsin perussyöttöä vastaavan verran,  aikasemin ei juuri savunnu allaalta mutta nyt kaasupohjassa savuaa kohtuuella

onko kukaan sovittanu muuta laatikkoa d24 perään jos ois jollakin jotain informaatiota niin helepottas vähän jos innostuu tuommoseen rojektiin

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #550 : 21.12.2011, 22:29:07 »
kyseisestä valkosesta farmarista penkitetty  yli 300hp ja ihan d24 koneella on.
:o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #551 : 21.12.2011, 22:48:18 »
no niin laatikko taas kasattu ja pelaa moitteetta (romut otettu m45 laatikosta ) voi tyytyvaisenä ajella taas vähän aikaa...
mitenhän tuon m90 keston laita olis verrattuna m46 kun saattas olla tommonen tarjolla....

sai muuten alavääntöä lisää ku laitoin ahonalasen syötön pienelle (oli rälläkkämodi käytössä) ja lisäsin perussyöttöä vastaavan verran,  aikasemin ei juuri savunnu allaalta mutta nyt kaasupohjassa savuaa kohtuuella

onko kukaan sovittanu muuta laatikkoa d24 perään jos ois jollakin jotain informaatiota niin helepottas vähän jos innostuu tuommoseen rojektiin

M90 kyllä kestää sen mitä d24:sta saa "järkevästi" irti. Dieselin m90 vaan on melkosen harvinainen, paljon harvinaisempi kuin vinokoneen tai tinakutosen. Eli jos jostain saat niin osta ihmeessä.
Iso-getrag irrotettavalla kytkinkopalla on kohtalaisen helpoo sovittaa myös dieselin perään, pitäisi mennä ihan samoin kun vinokoneeseenkin. Siihen löytyy ohjeita ympäri nettiä. Eli lyhyesti omasta m46 loodasta kytkinkoppa ja väliin keskitysholkki sekä välilaippa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #552 : 22.12.2011, 00:03:40 »
Jos toukokuun kiihrytyspäivään mennessä olis joku vaihtanu laatikon, niin voisin nykästä hukkiksen letkun irti, halkasta kannen ja parantaa vahuj:n pohja loppunopeutta  :P

Muista sitten, että olet radalla vasta päivän viimeisessä lähdössä, että muiden päivä ei mene pilalle, kun savukone rasvaa radan. :juhau:

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #553 : 23.12.2011, 10:50:15 »
Aika on hyvä mutta loppunopeutta kumman vähän jos on penkitetty yli 300hv ja 240 kopassa.

EDIT: Niin taikka ei mulla kyllä ole tietoa kumpi edes on painavempi koppa?

Niin joko tehoa ei ole 300hv tai sitten loppuu välitykset kesken niinkuin mulle kävi omassa 13,9/155 repäsyssä... lyhyt perä ja 3 vaihteinen aski :) Mut aika on niin hurja että lähtö ainakin menny nappiin.

E: 240 farmari on muuten mun mielestä painavampi kuin 740 sedan ;)
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011, 10:51:46 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #554 : 23.12.2011, 12:27:51 »
Niin joko tehoa ei ole 300hv tai sitten loppuu välitykset kesken niinkuin mulle kävi omassa 13,9/155 repäsyssä... lyhyt perä ja 3 vaihteinen aski :) Mut aika on niin hurja että lähtö ainakin menny nappiin.

E: 240 farmari on muuten mun mielestä painavampi kuin 740 sedan ;)

Hyvä pointti. Mutta eikös siinä pitäis olla aika törkeen tiuha perä ettei vauhti piisaa, vaikka olis vain 4-v lootakin? 5-vaihteisesta puhumattakaan.
Yleensä kuitenkin vetäviä on vähintään se reilu 5500 rpm, niin välitys pitäisi nelipykäläisessäkin olla yli 4 ettei kierrokset riitä.
Mutta pahapa tuota on spekuloida kun ei ole mitään tietoa mitä tekniikkaa se vekotin pitää sisällään. Hyvin se kulkee joka tapauksessa :)

Siitä vain tuli mieleen että kyllä siinä 740:ssä täytyy olla ihan reippaasti yli se 300hv, kun ajettu se 167. Eikä koppaa ole ainakaan kevennetty yhtään.
Muistelisin myös että sen 300hv dynotuksen jälkeen on vielä loppunopeutta kasvatettu aika reilusti.

Jos olis tarpeeksi ylimäärästä niin kokeilisin itekin tuota HP-dieselin pumppua kyllä. Tosin se ei ole mikään ihan halpa..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Kulkukoira  Proturbo