Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 885999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #585 : 28.12.2011, 18:59:37 »
TDpumput pyörii satkun pintaan
2.5" on kamalan pieni putki tolle. (taitaa kaikilla 200hp+ tyypeillä olla 3" ränni)
Riippuu ahtimesta paljonko tarviit painetta  :P
Kyllä se 2,5" putkistokin riittää kuhan on vain 3" downpipe.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #586 : 28.12.2011, 20:32:18 »
Kyllä se 2,5" putkistokin riittää kuhan on vain 3" downpipe.
Riittää 2,5" dp vielä noille tehoille.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #587 : 28.12.2011, 20:42:14 »
Riittää 2,5" dp vielä noille tehoille.

Kyllä se 2,5" putkistokin riittää kuhan on vain 3" downpipe.
Niin minäkin olen ollu lukevinani jostain...sinäänsä ois hyvä ku tuolla tosiaan on tuo Simon's 2,5" putkisto vaimentimilla yms. Pitää vaan jättää toinen vaimennin poies..toi on ollu bensa volvossa. Eihä sitä ny turboriisseliin kahta vaimennita tartte! :D Hyvä kuitenki laittaa 3 " dp siihe ja sitte pätkä 3" putkea ainaki siihen vaihelootan vierelle saakka.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #588 : 28.12.2011, 20:44:15 »
kyllä kiisselille riittää se pelkkä mutka vaimentamaan äänet  8)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #589 : 28.12.2011, 20:46:21 »
Oon kuullu huhua, että TD pumpun kannen voi suoraan laittaa vaparin pumppuun, jotta saa sen ahdonalaisen syötön säädön..? siinä TD pumpussa ei taida muuta ratkaisevaa eroa olla ku tuo ahdonal. syötöns...?

Ja sitte se että onko 740:ssä ja 240:ssä sama pumppu..? että voiko 740 TD pumpun tai pelkän kannen laittaa 240:seen suoraan?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #590 : 28.12.2011, 22:15:02 »
kyllä kiisselille riittää se pelkkä mutka vaimentamaan äänet  8)
aikamoiselta kuorma-autolta kyllä kuulostaa tuollainen D24TIC 3" putkistolla ilman vaimentimia...

että itse kyllä laittaisin edes 1 vaimentimen sinne mutkankin jälkeen...

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #591 : 29.12.2011, 01:23:55 »
parhaat äänet mitkä oon kuulli deekussa on kuin on vakio putkista josta viimenen pönttö on otettu pois mutta se ei nyt tule kuuloonkaan viritetyssä :)
volvo 240 tdi :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #592 : 29.12.2011, 04:28:57 »
Itellä pitäs uppgradea 3" ränniksi, onneks toi on aika helppo päivittää, kun suoraa dpltä taka-akselin taa ja sitten tuo u-putki että tulee kummaltakin puolelta pihalle. :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #593 : 29.12.2011, 09:51:44 »
aikamoiselta kuorma-autolta kyllä kuulostaa tuollainen D24TIC 3" putkistolla ilman vaimentimia...

että itse kyllä laittaisin edes 1 vaimentimen sinne mutkankin jälkeen...

Kannattaa laittaa ainakin 1 vaimennin. Ääni on muuten niin hirveä että alkaa pääsärkemään maantieajossa. Tietty jos siellä etumaisena vaimentajana on vaikka t03 niin sitten ihan sama vaikka suoraa putkea koko matkan... mutta iso-ahdin ei paljoa vaimenna.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #594 : 29.12.2011, 15:03:28 »
Kannattaa laittaa ainakin 1 vaimennin. Ääni on muuten niin hirveä että alkaa pääsärkemään maantieajossa. Tietty jos siellä etumaisena vaimentajana on vaikka t03 niin sitten ihan sama vaikka suoraa putkea koko matkan... mutta iso-ahdin ei paljoa vaimenna.
Pitää kyllä deeku T3:sen kans ja 3" suoralla putkistolla sellaista meteliä että äänet kuuluu hyvin parin kilometrin päästä kun vähänkin enemmän kaasuttaa...

ei sellaisella metelillä voi ajaa kuin kuulosuojaimet päässä ::)

tosin paljon onkin hyötyä 3" putkistosta jollakin t3:sella ja vakiopumpulla...

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #595 : 29.12.2011, 15:40:31 »
Itseasiassa oman kokemuksen pohjalta sanomalla T03 + 3" putkisto ilman vaimennusta ei ole edes pahan kuuloinen.
Pahemmalta kuulosti B200ET + T03/04 + 3"putkisto kahella vaimentajalla..
Ainut millon tuo deeku pitää edes säälittävää rääkynää on se kohta kun konetta kierrättää paikallaan.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #596 : 29.12.2011, 16:12:54 »
Riittää 2,5" dp vielä noille tehoille.

Kannattaa varmaan mitata ja miettiä sitten pitääkö isontaa tai tehdä lisä haara...

Pakoputkessa ei saisi olla 0,2 bar enempää painetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #597 : 30.12.2011, 17:17:55 »
Oon kuullu huhua, että TD pumpun kannen voi suoraan laittaa vaparin pumppuun, jotta saa sen ahdonalaisen syötön säädön..? siinä TD pumpussa ei taida muuta ratkaisevaa eroa olla ku tuo ahdonal. syötöns...?

Ja sitte se että onko 740:ssä ja 240:ssä sama pumppu..? että voiko 740 TD pumpun tai pelkän kannen laittaa 240:seen suoraan?

Toistan vielä kysymyksen, onko kellään tietoa tästä??
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #598 : 30.12.2011, 17:39:24 »
Toistan vielä kysymyksen, onko kellään tietoa tästä??

On. 240/740/940 on täysin sama pumppu vaan 7xx ja 9xx sarjan ahdetuissa on se ahdonalaisensyötönkansi. Ja toisin kuin moni luulee tuolla td:n pumpulla ei saada yhtään enempää maksimi syöttöä vaan päin vastoin sillä vähennetään syöttöä(savutusta) ala-kierroksilla ennen ahtoja. Plussana tietty että kulutus tippuu ja tyhjäkäynti laskee kun ei ole perussyöttö isolla.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 17:41:23 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #599 : 30.12.2011, 17:40:54 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, 10:44:20 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron