Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #630 : 08.01.2012, 13:19:27 »
Saako noita nestepäitä mistään Suomen verkkokaupasta tai myymälästä..? Ku tuntuu et kaikki vaan tilaa kiinasta tai sitten noi dieselkorjaamot hommaa nestepäät jostain tukusta..

Ku aattelin et vois itte yrittä laittaa paikalleen tai sitte viedä toho kaverin velipojalle niin vois irrota vähän halvemmalla. Se on autoasentaja ja tuleva insinööri + pulling virittäjä niin eiköhän seki homman osaa.. :D riippuu toki hinnasta.. Halvin minkä tähän asti oon kuullu niin on PP-dieselin 250€ 12mm nestepää + asennus..

Onko tietoa viel halvemmasta? Eiks noi nestepäät oo jtn 120-150€ luokkaa..?
Ei saa MISTÄÄN Suomalaisesta putiikista pelkkää nestepäätä.

250e nestepää asennettuna on TODELLA HALPA, tosin kiinapää tuo, eli harvinaista, muutama vuos sitten ei muu asentava myyny kiinaa kuin holysmoke, joka ei enää myy lainkaan. Boschpää alkaen 700e. Melkeen ottaisin ton 250e asennettuna, koska sillon se nestepää on ainakin toimiva, laatu heittelee noissa kiinapäissä aika paljon, tosin meikän tilaamista ei oo yhestäkään tullu negatiivista palautetta eli taitaa tossa kiinafirmassa olla laaduntarkkailuakin  :2funny:

nimim. Pumpun läpikatselmus + nestepään vaihto 400e, tais sisältää vielä tiivistesarjan en enää muista varmana.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #631 : 08.01.2012, 13:23:23 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, 10:47:26 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #632 : 08.01.2012, 13:25:01 »
Mun kokemuksen perusteella taas kiinasta ei kannata tilata nestepäitä,
3/6:sta on reklamoinnu, eli 50/50 mahollisuus saada toimiva ainakin ChinaHanji Power Co Ltd:stä  :(
Halvalla ei saa hyvää  ;)

Onneks ei oo samapulju, mullehan on toisesta puljusta tullu yhteensä varmaan 15päätä, toistaiseksi vielä 0rekkua, kaippa tämän jälkeen tulee heti eka, tai sitten toi oma on viallinen kun alan asentamaan  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #633 : 08.01.2012, 13:28:20 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, 10:47:10 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #634 : 08.01.2012, 13:40:06 »
Halvalla ei saa hyvää  ;)

Onneks ei oo samapulju, mullehan on toisesta puljusta tullu yhteensä varmaan 15päätä, toistaiseksi vielä 0rekkua, kaippa tämän jälkeen tulee heti eka, tai sitten toi oma on viallinen kun alan asentamaan  :2funny:
Pidähän varasi, mun nestepää on kans vielä asentamatta  :D
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #635 : 08.01.2012, 18:43:36 »

 Halvin minkä tähän asti oon kuullu niin on PP-dieselin 250€ 12mm nestepää + asennus..


Mistäs tommonen tieto on peräsin? Oma pumppu on PP:n joskus aikoinaan tekemä (olisko ollut 2008) ja kuitissa lukee 400e. Ja se oli siis asiakkaan omalla nestepäällä tehty, eli tuo hinta ei sisältänyt nestepäätä.
Nykyään PP-diesel ei asenna enää kiinapäitä, juuri noiden laatuongelmien takia.
boschilaisella tehtynä hinta onkin sitten nelinumeroinen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #636 : 08.01.2012, 18:59:56 »
Mistäs tommonen tieto on peräsin? Oma pumppu on PP:n joskus aikoinaan tekemä (olisko ollut 2008) ja kuitissa lukee 400e. Ja se oli siis asiakkaan omalla nestepäällä tehty, eli tuo hinta ei sisältänyt nestepäätä.
Nykyään PP-diesel ei asenna enää kiinapäitä, juuri noiden laatuongelmien takia.
boschilaisella tehtynä hinta onkin sitten nelinumeroinen.

Jostain joko täältä tai volvolandiasta sen luin..eikä ollu mikää hirmu vanha tieto.. No pitää kysyä saako se kaverin veli tilattua sitä nestepäätä itselleen ja paljonkohan asennus maksaa..

Onhan kiinalaiset hyviä joskus, jos vaan ei oo just mtn toleranssivirheitä yms.. On kokemusta 2-pyöräisten puolelta kinuskien moottoreista ja hyviä ne on jos vain huoltaa hyvin. Ainaki hintaansa nähden.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #637 : 08.01.2012, 19:06:14 »
Jostain joko täältä tai volvolandiasta sen luin..eikä ollu mikää hirmu vanha tieto.. No pitää kysyä saako se kaverin veli tilattua sitä nestepäätä itselleen ja paljonkohan asennus maksaa..

Onhan kiinalaiset hyviä joskus, jos vaan ei oo just mtn toleranssivirheitä yms.. On kokemusta 2-pyöräisten puolelta kinuskien moottoreista ja hyviä ne on jos vain huoltaa hyvin. Ainaki hintaansa nähden.. :D

En oo täysin varma mutta muistelisin että caideman nimimerkin pumpun teettäminen olisi maksanut 250e + nestepää. Tosin on jo aikaa niin en voi muistaa. Pelkän nestepään vaihto ei mikään ihan mahdoton homma ole, mutta pumpulle olisi hyvä tehdä jotain muutakin, mistä itsellä ei ole sen enempää hajua. Noilla dieselpajoilla kuitenkin on noista kokemusta ja tietävät niksit pumpun virittämiseen, eli muutama satku on pikkuhinta jos joku suostuu pumpun rakentamaan :)

Mulla ja skebazulla on kiinalaiset nestepäät ja hyvin on pelannut jo pidemmän aikaa :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #638 : 08.01.2012, 19:14:11 »
Mulla ja skebazulla on kiinalaiset nestepäät ja hyvin on pelannut jo pidemmän aikaa :)

Kertokaa ihmeessä hyviä kokemuksianne, mitkä ovat parhaita kiinalaisia nestepäitä toimittavia firmoja? Eli mistä kannattaa tilata jos haluaa ite hommata nestepään, joka olis viel timmi.

Joo tiedän kyl, että sen nestepään vaihto onnistuu itekki, jos vaan muuten pumppu on ok.

Yritän vaihtaa yhdestä varaosapumpusta (TD pumppu) sen LDA-towerin toho vaparin pumppuun.. Onko vinkkejä karan hiomisesta, tai jtn ohjesivustoa vai kannattaako suosiolla antaa jonku toisen tehdä se..? :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #639 : 08.01.2012, 20:08:36 »
Kannattaa ostaa Boschin nestepää ja vaihtaa se siinä firmassa mikä todistetusti osaa tehdä kunnon pumppuja. Kumpi se nyt olikaan pp vai hp?? Noilla kiinanpäillä ja itse kyhätyillä/p*skafirmoissa teetetyillä pumpuilla ei mee ku hermot jos kaipaikee 300hv lukemia. Toki jos tavoite on vain 200hv niin sitten...

Ja kaikista paras olis unohtaa toi jakajapumppu kokonaan varsinkin jos tehoa haluaa. Eiköhän tollasesta d24:sta ottais esim.mersun rivipumpulla 400hv ties vaikka enemmänkin...
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012, 20:10:50 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #640 : 08.01.2012, 20:32:15 »
Kannattaa ostaa Boschin nestepää ja vaihtaa se siinä firmassa mikä todistetusti osaa tehdä kunnon pumppuja. Kumpi se nyt olikaan pp vai hp?? Noilla kiinanpäillä ja itse kyhätyillä/p*skafirmoissa teetetyillä pumpuilla ei mee ku hermot jos kaipaikee 300hv lukemia. Toki jos tavoite on vain 200hv niin sitten...

Ja kaikista paras olis unohtaa toi jakajapumppu kokonaan varsinkin jos tehoa haluaa. Eiköhän tollasesta d24:sta ottais esim.mersun rivipumpulla 400hv ties vaikka enemmänkin...

No meikän tavotteet on reilut 200hp, joten ei tarvi tuhlata rahojaan noille "kokeneille".

Suomessa on monta suurta dieselkorjaamoa/-huoltamoa, mutta koska kukaan ei koskaan niitä kokeile niin ei niistä sitte tulee "kokeneita" eli kuuluisia. Keski- ja Etelä-Pohjanmaallaki on monia hyviä osaajia, mutta ei niistä pahemmin puhuta.. :/ ja varmasti halvempia mitä PP, Mynä ja HP. Aattelin ite kysästä Kokkolasta, minkä hintasta palvelua siellä on.

Tai sitte turvaudun tuttuun..joka tosiaan harrastaa sitä tractor pullingia 700-1000hp:lla dieseleillä ja iha omatekosilla pumpuilla. :)

Että kokeilkaa ihmeessä muitakin, niin syntyy sitä "kilpailua", ja siitä seuraa --> hinnat laskee. ;)

Mutta tosta karan muokkausesta ja sen säätämisestä ahdonalaisessa syötönsäädössä..onko kokemuksia, vinkkejä tai jtn sivustoo?
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012, 20:34:02 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #641 : 08.01.2012, 20:47:57 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, 10:48:23 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #642 : 08.01.2012, 21:03:29 »
No kun saat sen tapin käsiis, niin kattele sitä.
Mitä ylemmäs, eli pumpun kantta kohti mennään, sitä syvempi se alkuperäinen viiste on.
Ja kun enemmän ahtopainetta, se tappi painuu alemmas, jolloin se seuraajaneula
vastaa siihen viisteeseen.

Eli siitä vähän kattoen, oman maun mukaan rälläköiden

Oukei, onks siinä muuta tapaa säätää ku tuo karan muokkaus? Eiks sitä voi säätää myös sitä karaa kääntämällä, sitä jousta kiristämällä tai löysyttämällä? Itsellä ei tämmösestä LDA-towerista oo mtn kokemusta.. :/
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #643 : 08.01.2012, 21:05:43 »
-
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, 10:48:14 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #644 : 09.01.2012, 00:00:42 »
Joo, sen aluslevyn pyörää rullaamalla se jousi joko kiristyy tai veltostuu,
ja mitä veltompi se jous, sitä pienemmällä paineella se kara alkaa painumaan,
ja samalla paineella myös painuu luonnollisesti sitten syvemmälle
kuin kireämmällä. Ja se karan kääntöjuttu on se,
et kaikki vaan on kääntäny sen jyrkimmän kohan siitä tapista
sitä seuraajaneulaa vasten, millon tulee sitten suurin vaikutus
pakokaasun värissä ahdoilla

Oukei, eli se hiominen vaikuttaa siihen kuinka paljon enemmän sitä syöttöä tulee ku se kara liikkuu ylipäätänsä ja sitte mitä alemmas se painuu eli mitä löysemmällä jousi on sitä suurempi syöttö verrattuna ahtopaineisiin.

Eli periaatteessa jos haluaa penkkilappuun sen 186hp minkä tod. näk. tuolla alustalla saa olla kunhan on se todistus ja sit leiman jälkeen lisää tehoa viel (+ 200hp) niin jousta löysyttää ja kenties vähän ehkä perussyöttöäkin lisätä jos ei vääntöä oo tarpeeks..todennäköisesti on jo siinä vaiheessa riittävästi. Ku eikös ahtopaineet tuu penkkilappuun näkyviin ja oo periaatteessa ainoo mistä näkee onko moottoria viritetty jälkikäteen..?

Siitä puheenollen lisäkysymys..täytyykö LAIN mukaan olla sinetti hukkaportissa penkityksen jälkeen ennen leimalle tuloa..? näin meidän naapuripitäjän konttorilla väittivät.. en oo kyllä aikasemmin kuullu moista. :s
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy