Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #705 : 30.01.2012, 23:01:34 »
www.d24t.com
Tuolta voi myös löytyä vinkkejä jos englanti vaan hallussa.
Ainakin pari mielenkiintosta rojektia mukaan lukien yksi suomalainen violetti 200sarjalainen sedani  :buck2:

Katos, siellä oli munkin penkkilappu näkösällä :D Ei vain tota viimesintä ollut, oli tuo vanha, 187kw veto. Myöhemminhän se vähän parani :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #706 : 01.02.2012, 21:06:37 »
Katselin muuten tuolta d24t.com foorumilta että seillä oli kokeiltu vaparin imusarjaa d24t:n imusarjan tilalle ja kehui että turbon herääminen parani yms. Tosin siitä ei ollut tuollakaan oikein tietoa onko tic:n imusarjaan verrattuna sitten hyötyä. Mutta täytyy myöntää että sen verran alkoi kiinnostaa että taidan itsekin testata tuota vaparin imusarjaa ihan mielenkiinnosta. Eipä se paljon ota jos ei annakaan. Täytyy nyt sitten katsoa missä välissä ehtii.

Pp-dieselille laitoin sähköpostia tuosta syöttöpumpusta, että onko noilla nestepäillä eroja onko kiinalainen vai aito bosch ja meinasi että aidolla boschilla saisi huomattavasti enempi tuottoa. En sitten tiedä mikä tuon eron voi tehdä jos molemmat on 12 millisiä. Voisiko nuo tarkemmat toleranssit sitten vaikuttaa niin paljon, mene ja tiedä. Jos saisi jostain sopivasti aidon boschin niin voisi sitäkin kokeilla tuohon pumppuun, kun se on muuten jo valmiiksi viritetty.

Jenkeistä saisi muuten 14mm nestepäätäkin ;) Tosin en tiedä rajoittaako tuo sitten huippukierroksia suuremman painonsa takia. Näissä kutosissahan kuitenkin tuo mäntä joutuu vispaamaan melkolailla tiuhaan yläkierroksilla. 4mm nokkalevyäkin oli mutta se ainakin on varmasti liika raju näille, kun epäilyttää pumpun kesto jo 2.8mm nokkalevylläkin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #707 : 02.02.2012, 01:41:50 »
paljokohan tuommonen 14mm neste pää rasittaa jakopäätä?
käsittääkseni vaihtoväli lyhenee ratikaalisti :D
volvo 240 tdi :)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #708 : 02.02.2012, 19:49:54 »
paljokohan tuommonen 14mm neste pää rasittaa jakopäätä?
käsittääkseni vaihtoväli lyhenee ratikaalisti :D

No sen se voi kyllä tehdä. Mutta luulisi ainakin aineen riittävän :)
Hintakaan ei ollut todellakaan paha, tiedä sitten vain miten paljon tuohon tulee kuluja suomeen toimitettuna.. Vähän alkoi jo kiinnostaa :D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #709 : 02.02.2012, 21:17:21 »
Mutta luulisi ainakin aineen riittävän :)

Tolla ratkeis syöttöongelmat mutta mistäs sais vielä 2000 kierrosta lisää vetäviä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #710 : 02.02.2012, 21:30:12 »
Tolla ratkeis syöttöongelmat mutta mistäs sais vielä 2000 kierrosta lisää vetäviä?
Miks niitä kierroksia pitäs keskiaikasesta tupaöljymotista saada kuin japanilaisesta urheiluauton moottorista?

242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #711 : 02.02.2012, 22:08:07 »
Luin holysmokelta 14mm nestepään riittävän cumminssin koneessa jakajapumpulla 570hp, tosin litroja enemmän mut miksei riittäis deekussakin 300 - 400 välimaastoon alle 6000 rpm.

Linkki jossa mainitaan jenkkiläisen harrastajan saaneen kyseiset tehot.
http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t=7074
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #712 : 03.02.2012, 10:34:59 »
Katselin muuten tuolta d24t.com foorumilta että seillä oli kokeiltu vaparin imusarjaa d24t:n imusarjan tilalle ja kehui että turbon herääminen parani yms. Tosin siitä ei ollut tuollakaan oikein tietoa onko tic:n imusarjaan verrattuna sitten hyötyä. Mutta täytyy myöntää että sen verran alkoi kiinnostaa että taidan itsekin testata tuota vaparin imusarjaa ihan mielenkiinnosta. Eipä se paljon ota jos ei annakaan. Täytyy nyt sitten katsoa missä välissä ehtii.

Pp-dieselille laitoin sähköpostia tuosta syöttöpumpusta, että onko noilla nestepäillä eroja onko kiinalainen vai aito bosch ja meinasi että aidolla boschilla saisi huomattavasti enempi tuottoa. En sitten tiedä mikä tuon eron voi tehdä jos molemmat on 12 millisiä. Voisiko nuo tarkemmat toleranssit sitten vaikuttaa niin paljon, mene ja tiedä. Jos saisi jostain sopivasti aidon boschin niin voisi sitäkin kokeilla tuohon pumppuun, kun se on muuten jo valmiiksi viritetty.

Jenkeistä saisi muuten 14mm nestepäätäkin ;) Tosin en tiedä rajoittaako tuo sitten huippukierroksia suuremman painonsa takia. Näissä kutosissahan kuitenkin tuo mäntä joutuu vispaamaan melkolailla tiuhaan yläkierroksilla. 4mm nokkalevyäkin oli mutta se ainakin on varmasti liika raju näille, kun epäilyttää pumpun kesto jo 2.8mm nokkalevylläkin.
Vuotovirtaus suuttimen 155bar avauspaineella on jo melko merkittävä jos välystä on "yhtään", kun nuissahan ei ole varsinaista tiivistettä lainkaan. Ja pinnanlaatu vaikuttaa, voisi kuvitella kiinapäässä olevan vähempi laadukas viimeistely kun possilaisessa. Toki mutullahan tää menee kun en ole kyseisiä osia hypistellyt..
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #713 : 03.02.2012, 22:05:21 »
Ja pinnanlaatu vaikuttaa, voisi kuvitella kiinapäässä olevan vähempi laadukas viimeistely kun possilaisessa. Toki mutullahan tää menee kun en ole kyseisiä osia hypistellyt..
Kiinapäitäkin on monta eri laatua, kuten nyt jostain setistä jostain tehtaasta joku huomas..  :buck2: Kai kiinapäistäkin voi löytyä ihan yhtä hyvää laatua, kukaan ei ole vaan vertaillut kunnolla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #714 : 03.02.2012, 22:33:49 »
Kiinapäitäkin on monta eri laatua, kuten nyt jostain setistä jostain tehtaasta joku huomas..  :buck2: Kai kiinapäistäkin voi löytyä ihan yhtä hyvää laatua, kukaan ei ole vaan vertaillut kunnolla.

Aivan. Perhana kun ei tullut tutkittua sen kummemmin sitä sulta ostettua nestepäätä, kun sattui tulla niin sopivasti eteen valmiiksi rakennettu pumppu ja joku osti sitten sen nestepään multa pois. Ilmeisesti ne kuitenkin oli parempaa laatua kun noi toisen tehtaan tuotteet. Lamsijärvi tosiaan meinasi että aidolla boschilaisella saa reippaastikin enemmän, mutta riippuu varmaan vähän mihin kiinantuotteeseen vertaa. Siihen en saanut vastausta minkälaisia tuottoja noilla on saatu tai mihin sen pumpun pitäisi riittää.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #715 : 04.02.2012, 10:57:04 »
Miks niitä kierroksia pitäs keskiaikasesta tupaöljymotista saada kuin japanilaisesta urheiluauton moottorista?

Kyllä niitä vaan oikeesti tarvis saada paljon lisää jos meinaa hurjia hevosvoimia ottaa ja varsinkin käyttökelpoisia sellaisia... tollasen st-d24:sen käyttöalue on joku 1500-2000rpm ni ei olis ollenkaan pahitteeksi vaikka kiertäis vähän enemmänkin.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #716 : 04.02.2012, 11:29:51 »
Kyllä niitä vaan oikeesti tarvis saada paljon lisää jos meinaa hurjia hevosvoimia ottaa ja varsinkin käyttökelpoisia sellaisia... tollasen st-d24:sen käyttöalue on joku 1500-2000rpm ni ei olis ollenkaan pahitteeksi vaikka kiertäis vähän enemmänkin.

Jep. hx35 kokoluokan ahtimella säilyy vielä jonkunmoinen käyttöalue jos pumppu on säädöissään, mutta siitä jos mennään ylöspäin niin alue alkaa käydä aika kapeaksi. Mutta toisaalta ei ole oikein mielekästä kierrättää d24sta 8000 rpm, eikä se taitaisi oikein onnistuakaan vaikka pumpulle tehdään mitä.
Itse ajattelin seuraavaksi alkaa kasvattaa tuota vetoaluetta alaspäin, jos tuolle vielä jotain teen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #717 : 18.02.2012, 08:54:22 »
Sopiiko turbon männät suoraan vaparikoneeseen? En niinkään sitä öljysuihkua hae vaan et onko ne kestävempiä mitä vaparissa? MONISSA automerkeissä ne on, mutta onko deekussa? Ainaki kanget on samat ku turbossa..? Minkä hintasia noi mäntäsarjat on..aattelin vaan et laittaako uudet männät heti suoraan ku aattelin laittaa uudet m.renkaat ja laakerit.

Ja mistä saa nopeesti ja halvalla?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #718 : 18.02.2012, 09:29:51 »
Sopiiko turbon männät suoraan vaparikoneeseen? En niinkään sitä öljysuihkua hae vaan et onko ne kestävempiä mitä vaparissa? MONISSA automerkeissä ne on, mutta onko deekussa? Ainaki kanget on samat ku turbossa..? Minkä hintasia noi mäntäsarjat on..aattelin vaan et laittaako uudet männät heti suoraan ku aattelin laittaa uudet m.renkaat ja laakerit.

Ja mistä saa nopeesti ja halvalla?
ainut ero taitaa olla pieni syvennys männän helmassa öljysuihkua varten

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #719 : 18.02.2012, 10:41:35 »
ainut ero taitaa olla pieni syvennys männän helmassa öljysuihkua varten
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Juuri näin. Kestossa ei pitäisi kyllä mitään eroa olla. Eli turbon männät käy kyllä vapariin mutta ei toisinpäin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Autoracing  KL-varaosat