Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #720 : 18.02.2012, 10:46:12 »
Minkä hintasia noi mäntäsarjat on..aattelin vaan et laittaako uudet männät heti suoraan ku aattelin laittaa uudet m.renkaat ja laakerit.

Ja mistä saa nopeesti ja halvalla?

Lähes miltä tahansa moottorikoneistamolta tai varaosaliikkeistä. Omani otin tuolta: www.varaosapalvelu.fi
Hinta pyöri silloin jossain luokkaa 80-90e/kpl.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa JM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #721 : 20.02.2012, 22:39:54 »
Laitetaan nyt tännekin vielä, kun täällä ne asiantuntijat varmaan enemmän vierailee.

Eli osaako joku sanoa näiden pumppujen eroista?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16008.0

Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V50 D3 -11 käyttis
Volvo S40 T4 -03 projekti
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #722 : 20.02.2012, 22:59:30 »
Laitetaan nyt tännekin vielä, kun täällä ne asiantuntijat varmaan enemmän vierailee.

Eli osaako joku sanoa näiden pumppujen eroista?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16008.0
ennakkosäätimestähän tuossa on kyse  ;)

Poissa Jassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #723 : 09.03.2012, 16:47:57 »
Onkoha aivan liian pieni tuommonen Holset H1B jos yhtään haluaa tehua hakia? siipikoosta ei tietua, aattelin että jos joku tietäs..

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #724 : 09.03.2012, 17:55:11 »
Onkoha aivan liian pieni tuommonen Holset H1B jos yhtään haluaa tehua hakia? siipikoosta ei tietua, aattelin että jos joku tietäs..

Todennäköisesti jostain +/-  -80 luvun 4-syl 60-80hv valmetista kotosin.
Ei ehkä kannata viritysmielessä ostaa tai laittaa.
Holset siellä lukee..

Poissa Jassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #725 : 10.03.2012, 13:58:32 »
mutta kyllä tuo ainaki näin silmämääräsesti isommalta näyttää mitä vakio :o

Poissa Siika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #726 : 11.03.2012, 03:36:08 »
Mitäs tuommoinen d24 moottori sanoisi tämmösistä osista...? Volvo 240 kopassa...
Pajeron turbo, löytyis kaverilta halvalla. (ahtoja ajattelin jotain reilu 1bar luokkaa)
Joku välijäähdytin
Vakio syöttöpumpusta syöttöjä isommalleen
3" suora putki

Onko tää mun kysymys ihan järjetön? Ja irtoaisko minkään verran potkua? Dieselit on uusia tuttavuuksia minulle, bensavehkeistä onkin tietotaitoa paaaaljon enemmän, kun niitten kanssa on tullut 9v pelattua. Tämä olisi myös minun ensimmäinen turpoprojekti.

Jos tuossa ei olisi mitään järkeä, niin ehdotelkaas parempia vaihtoehtoja. Mitään maksimitehoja en ole hakemassa, ja mahdollisimman pienellä budjetilla mennään.
Tommoseen pelto/jääratakäyttöön siis tulossa, turbo sais heräillä aika alhaalta. 12mm nestepään ostaminenkin käynyt kyllä mielessä, jos ei vakiolla pelaa mitenkään, mutta en tiedä siitä sitten... Toivon että vakiollakin sais jotenkin woimaa.
Ja autokaan ei vielä ole minulla, mutta pitäisi tässä joku päivä käydä kyseisenlainen rutku hakemassa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 03:38:54 kirjoittanut Siika »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #727 : 11.03.2012, 08:16:34 »
Mitäs tuommoinen d24 moottori sanoisi tämmösistä osista...? Volvo 240 kopassa...
Pajeron turbo, löytyis kaverilta halvalla. (ahtoja ajattelin jotain reilu 1bar luokkaa)
Joku välijäähdytin
Vakio syöttöpumpusta syöttöjä isommalleen
3" suora putki

Onko tää mun kysymys ihan järjetön? Ja irtoaisko minkään verran potkua?
Sata heppaa(tosin vapari syötöt tapissa on 90hv) irtoo varmaan, paheron turbo on vielä onnettomampi mitä tuo t03 mitä d24tssä ja ticissä on. Paheron miniahtimella todennäköisesti halkaiset vaan kannen jääratakäytössä. ::)

Alun perin vaparista välijäähdytettynä syötöt tapissa ja barin paineella saa t03sella 108kw/348Nm, todistetusti. 2,5" rännillä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Siika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #728 : 11.03.2012, 16:41:53 »
Lainaus käyttäjältä: AtAi
Sata heppaa(tosin vapari syötöt tapissa on 90hv) irtoo varmaan, paheron turbo on vielä onnettomampi mitä tuo t03 mitä d24tssä ja ticissä on. Paheron miniahtimella todennäköisesti halkaiset vaan kannen jääratakäytössä. ::)

Alun perin vaparista välijäähdytettynä syötöt tapissa ja barin paineella saa t03sella 108kw/348Nm, todistetusti. 2,5" rännillä.
Nuo teholukemat kuullostaa kyllä melkolailla riittäviltä. Eikä sillä koko ajan vedettäiskään lätkä auki, että voi olla että kansi kestäiskin...
Aattelin tuota Pajeron turpoa, kun yhellä toisella kaverilla on 5pyttysessä 300d w123 mersussa pajeron turbo ja joku aika iso välijäähy, kyllä se siinä ainakin pelaa ja kone tuntuis kestävän vaikka minkälaista rankomista... Nyt tosin turbo junttasi siitä kiinni, kun öljyletku oli aikasemmin irronnu ja se oli paskonu turbosta laakereita, nyt antautu sitten lopullisesti. Kone kyllä tosiaan tuntuu siinä vaan kestävän, vaikka onkin 700 000 ajettu...
Luulisi että samanlainen Pajeron turbo toimisi tuossa Volvon koneessakin, mutta tiedä häntä...
Turha minun on kyllä mitään täältä huudella, kun ei ole omaa kokemusta vielä ollenkaan turbodieselistä...  :buck2:
Onko muuten tuo Garretin t3 sama kuin t03? Sitähän on cossu sierrassakin käytetty vissiin... Tietäsin yhen sierramiehen, keneltä sellanenki saattas löytyä.  :D
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 16:49:18 kirjoittanut Siika »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #729 : 11.03.2012, 16:51:50 »
Onko muuten tuo Garretin t3 sama kuin t03? Sitähän on cossu sierrassakin käytetty vissiin... Tietäsin yhen sierramiehen, keneltä sellanenki saattas löytyä.  :D
sama pakokaasujarru on kyseessä....ja on ollut myös cosworthin vakioahtimenakin... :P

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #730 : 11.03.2012, 17:15:58 »
Mitäs tuommoinen d24 moottori sanoisi tämmösistä osista...? Volvo 240 kopassa...
Pajeron turbo, löytyis kaverilta halvalla. (ahtoja ajattelin jotain reilu 1bar luokkaa)
Joku välijäähdytin
Vakio syöttöpumpusta syöttöjä isommalleen
3" suora putki

Onko tää mun kysymys ihan järjetön? Ja irtoaisko minkään verran potkua? Dieselit on uusia tuttavuuksia minulle, bensavehkeistä onkin tietotaitoa paaaaljon enemmän, kun niitten kanssa on tullut 9v pelattua. Tämä olisi myös minun ensimmäinen turpoprojekti.

Jos tuossa ei olisi mitään järkeä, niin ehdotelkaas parempia vaihtoehtoja. Mitään maksimitehoja en ole hakemassa, ja mahdollisimman pienellä budjetilla mennään.
Tommoseen pelto/jääratakäyttöön siis tulossa, turbo sais heräillä aika alhaalta. 12mm nestepään ostaminenkin käynyt kyllä mielessä, jos ei vakiolla pelaa mitenkään, mutta en tiedä siitä sitten... Toivon että vakiollakin sais jotenkin woimaa.
Ja autokaan ei vielä ole minulla, mutta pitäisi tässä joku päivä käydä kyseisenlainen rutku hakemassa.

Kyllä d24:seen kun laittaa ahtimen kuin ahtimen ja 1bar painetta niin väkisinkin 120-130hv tulee. Varsinkin coolerilla... ja vakionestepää riittää tollaselle ahtimelle.

Toiset puhuu että kannet on noissa heikkoja mutta en oo vielä ensimmäistäkään rikki saanut vaikka useamman vuoden noilla rullaillut. Välillä ajanut useita kilometrejäkin lämmöt punasen puolella mutta ei oo vielä pamahtanut vaikken oo edes jälkikäyntiä jaksanut käytellä :) Koneen on kyllä saanut leikkaamaan lämpöjen takia... sekin hörähti taas käyntiin kun pariminuuttia jäähdytteli.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #731 : 11.03.2012, 18:32:17 »
Aattelin tuota Pajeron turpoa, kun yhellä toisella kaverilla on 5pyttysessä 300d w123 mersussa pajeron turbo ja joku aika iso välijäähy, kyllä se siinä ainakin pelaa ja kone tuntuis kestävän vaikka minkälaista rankomista...
No toi mesen 5pyttynen on kuitenkin ihan eriplaneetalta kuin tää d24 noin kengän kestävyyden kannalta  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Siika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #732 : 11.03.2012, 19:34:08 »
Okei, kiitos vastauksista, selventi jo kummasti!  :) Täytyy kysellä vielä muutama kysymys lisää, jos selviäis lisää mieltä askarruttavia asioita...

Kysymys 1: Mistä kannattaa ottaa öljynkierto turbolle?
Kysymys 2: Kestääkö vaparin vakioimusarja kilon ahtopaineita?
Kysymys 3: Tarvitseeko tai kannattaako vaparin alkuperäistä pakosarjaa vaihtaa/muokata jos turbottaa?
Kysymys 4: Minkähän kokoinen välijäähytin olis sopiva?
Lueskelin eilen tätä keskustelua 12 sivua puoliunessa, en muista lukiko noita jossain, enkä jaksaisi koko keskustelua lukea läpi...  :buck2:
Jos löydän jostain tutulta Garretin t3:sen, niin sellainen tulee, jos sellaista ei löydy niin ainakin aluksi kokeilen Pajeron turbolla... Kunhan saisi tuon autonkin haettua ensin...  :sundaydriver:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #733 : 11.03.2012, 20:17:13 »
1: eikös jälkiahdetuissa ole otettu suodattimen jalasta öjynkierto muistaakseni ? ???
2: kyllä kestää ylikin
3: dieseleissähän on kuulema paras pakosarja niiden vakio pakosarja....noilla tehotavoitteilla en kyllä usko, että mitään kauheaa käärmeenpesää kannattaa alkaa väsäämään :P
4: olisko 600x450x76 aika hyvä...

viisaammat sitten tarkentakoot noita :D

Poissa Jassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #734 : 11.03.2012, 20:43:14 »
Tuohon 3 kysymykseen.. Miten aattelit vaparin pakosarjalla turbottaaaaa :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy