Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #765 : 16.05.2012, 17:33:03 »
Kyllä omasta mielestäni kannattaa laittaa myös yksi vaimennin sen ahtimen lisäksi...mitä kuullut tuollaisen dieselin meteliä 3" suoralla putkella niin en ajelis tuollaisilla äänillä metriäkään, oli kuulema tullut virkavallaltakin sanomista asiaan.... ::)

tosin onhan joissakin V8 scaniassa vielä kovempi meteli.....
« Viimeksi muokattu: 16.05.2012, 17:34:54 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #766 : 16.05.2012, 19:30:10 »
Ku ootte käyttäny noita HX35 holsteenii ni ootteko käyttäny portillisii vai portittomii pesii ja minkä kokosii? Ahtopaineet/pakopaineet kiinnostaa myös sekä herääminen..suurimmal osal ilmeisest portillinen pesä käytössä ja herääminen siin 3000 paikkeil? ja nää tietyst 12mm NP:llä

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #767 : 16.05.2012, 19:56:43 »
Muistelen lukeneeni että jotain 12 pesiä olis käytetty näissä D24:sissa HX35 kanssa ja pakopaineet olleet 2 bar ahdoilla jotain 1.5 bar luokkaa....

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #768 : 16.05.2012, 20:02:10 »
portillisella vai portittomalla pesällä? kaverilla pajerossa portittomal ahdot 2,5 ja pako 1,5..itellee tulos portiton ni katotaa nyt sitte mitä omal kokoonpanol näyttää..sen takii vaa kiinnostaa että omasta mielestä portiton/portillinen virtaa eri tavalla ja eroa voi olla aika paljonki 8)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #769 : 16.05.2012, 20:03:26 »
Tais olla portillisella pesällä nuo pakopaineet...

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #770 : 16.05.2012, 20:32:42 »
Tais olla portillisella pesällä nuo pakopaineet...

Riippuu kummasta kanavasta paineita mittaa, portin- vai portittoman nielun puolelta.
Holset siellä lukee..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #771 : 16.05.2012, 21:15:22 »
Laittaisin melkein yhden vaimentimen taakse samanlailla poikittain kun alkuperäinenkin on... siellä se vie vähiten maavaraa jne.

Kun "etuvaimentimena" on t3/4 niin saattaa olla että äänet olis järkevät suorallakin putkella mutta ainakin gt37:lla ääni oli niin kova suoralla 3" putkella että oli pakko laittaa yksi vaimennin. Toki melutaso riippuu auton mallista, vuosimallista jne. Vuoden -79 242:ssa äänieristys oli lähinnä naurettava. Pääsääntöisesti mitä uudempaa vuosimallia sitä hiljaisempi sisälle... lisäksi alkuperäisissä dieseleissä on jo valmiiksi parempi äänieritys. Kannattaa kokeilla suoralla putkellakin. Saa sen pöntön lisättyä sinne myöhemminkin sitten kun kylästyy aiheuttamaan pahennusta ja omaa päätä särkee tarpeeksi lujaa...

Omat kokemukset:
-T3+2,5" putkisto, ei tarvi vaimenninta.
-GT37+3" putkisto, tarvii vaimentimen.

Joo yhden aattelin laittaa, mut aattelin laittaa sen siihen ennen taka-akselia, koska laitan ehkä tuplaputket (molemmin puolin, 2x2,5") niin helpompi jos se vaimennin ei oo takana eessä.. Mut mietin vain et onko siitä 30-40cm vaimentimesta mtn apua (jos teen siitä 3":sen) vai laittaako suosiolla pitemmän.. vois kokeilla ensin sillä lyhemmällä vaikka.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #772 : 17.05.2012, 02:04:23 »
Joo yhden aattelin laittaa, mut aattelin laittaa sen siihen ennen taka-akselia, koska laitan ehkä tuplaputket (molemmin puolin, 2x2,5") niin helpompi jos se vaimennin ei oo takana eessä..

Miks et voi tehdä siihen takana poikittain olevaan vaimentimeen tuloa edestä keskeltä ja sitten molemmista päädyistä lähtis ulostulot?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #773 : 17.05.2012, 15:29:08 »
Miks et voi tehdä siihen takana poikittain olevaan vaimentimeen tuloa edestä keskeltä ja sitten molemmista päädyistä lähtis ulostulot?

Tuota en tullutkaan ajatelleeksi.. pitänee vaan ostaa noita käyriä lisää, että saa tehtyä tuplaulostulon ylipäätään. Vähemmän menis putkee jos tekis vaimentimen siihe kardaanin viereen, mut katotaa ny. Ja saattaa olla että oon laiska ja verän yhellä ulostulolla, kassotaan ny kuinka kiire tässä vielä tulee.

« Viimeksi muokattu: 17.05.2012, 15:30:46 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #774 : 18.05.2012, 23:50:15 »
Mimmoset melurajat tämmöselle -88 vuoden autolle on? Mietin vain, että kun tuon yhden vaimentimen (pitkän) laittaa niin voiko mennä hyvillä mielin leimalle, vai pomppaako melusta? Edelleen kyseessä D24 koneella ja T3/T4 turbolla.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #775 : 19.05.2012, 04:52:55 »
Eiköhän se yksikin vaimennin riitä, ellei ole alunperin ollut 2:della vaimentimella...saattaa silloin katsurikin vaatia 2 vaimenninta sinne....

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #776 : 19.05.2012, 07:24:38 »
84(samat pitäs pätee 88kin) ja suoralla rännillä(2ulostuloa takana), ahdistin(to3) vaimentamassa.
Ennen ahdistinta oli suora ränni ja ihan loppuun tökätty lyhkäsin simonssin pyöree pönttö mitä saa moponetista, kelpas silläkin leimalla. Leimalla oli vaimennin kiinni, muuten ei aina, sai kätevästi saatua kaupungilla testattua kuinka herkällä oli hälyt autoissa.

Eiköhän se yksikin vaimennin riitä, ellei ole alunperin ollut 2:della vaimentimella...saattaa silloin katsurikin vaatia 2 vaimenninta sinne....
Ei vaateelle ole mitään perustetta, jossei katsastusmies pysty todistamaan että meluaa nyt liikaa, se on ihan sama vaikka olis 17kpl vaimentimia ollu alun perin putkessa.
Se on hieno näissä vanhoissa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #777 : 19.05.2012, 10:34:22 »
Kaikki noi katsastushommat on niin inssist kiinni..kaveri käytti pajeron leimalla hx35 kiinni ja suora 3" putki ni totes vaan että tääl on vissii joku viritysahdin kiinni..joo niin taitaa olla..ei muutaku pelti kiinni ja leima paperii..toinen kaveri käytti volvon leimalla missä hx40 super..katsuri sano että kannattas muutoskatastaa ja pelti kiinni ja leima paperii..ei noi hommat oo niin vaikeit eikä niit tartte jännittää ;)

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #778 : 19.05.2012, 11:12:04 »
Omassa oli suora alkuperäinen putki, pelkkä katti ahistamassa, katastusmies otti kii ja sano että jaa tämmönen ja sitten että no kait se tämmönenkin voi olla ja ei sen enempää välittänyt. Ei takertunut yhden vaimentimen lakiin.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #779 : 20.05.2012, 11:52:09 »
Eiköhän se yksikin vaimennin riitä, ellei ole alunperin ollut 2:della vaimentimella...saattaa silloin katsurikin vaatia 2 vaimenninta sinne....
Joo mulla on alunperin 2 vaimenninta, mut sehän on yhtä kuin 2 vaimenninta ku on t3/t4 turbo ja 1 vaimennin melua hiljentämässä. Yhellä mennään nyt aluks ja katotaan mitä katastusäijä sanoo. :) yleensä ainaki on aika rentoja noi meidän katsurit.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Carcom Oy  Ateho