Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886347 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #780 : 20.05.2012, 23:43:15 »
Ei vaateelle ole mitään perustetta, jossei katsastusmies pysty todistamaan että meluaa nyt liikaa, se on ihan sama vaikka olis 17kpl vaimentimia ollu alun perin putkessa.
Se on hieno näissä vanhoissa.
Joo mulla on alunperin 2 vaimenninta, mut sehän on yhtä kuin 2 vaimenninta ku on t3/t4 turbo ja 1 vaimennin melua hiljentämässä. Yhellä mennään nyt aluks ja katotaan mitä katastusäijä sanoo. :) yleensä ainaki on aika rentoja noi meidän katsurit.


tiedän kuitenkin yhden jälkiahdetun -84 240 volvon, mihin katsuri vaati laittamaan toisen vaimentimen koska oli alunperinkin ollut 2:della pöntöllä.....ei tosin ole dieseli mutta kuitenkin...

Kaikki noi katsastushommat on niin inssist kiinni..kaveri käytti pajeron leimalla hx35 kiinni ja suora 3" putki ni totes vaan että tääl on vissii joku viritysahdin kiinni..joo niin taitaa olla..ei muutaku pelti kiinni ja leima paperii..toinen kaveri käytti volvon leimalla missä hx40 super..katsuri sano että kannattas muutoskatastaa ja pelti kiinni ja leima paperii..ei noi hommat oo niin vaikeit eikä niit tartte jännittää ;)
katsastus on kokemukseni mukaan aina arpapeliä....
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012, 23:46:02 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #781 : 01.06.2012, 23:34:35 »
Joskus kävi noin kun ajoin risalla koneella viritetyn 730i bemarin edessä ;) Samperi kun vie leikkaskin samana iltana... en ikinä päässy todella näyttämään mikä kone toi oli :-\ Suti vartin 15,9 mutta kyyti oli loppupeleissä parempi kuin mun 13 sekunnin jenkillä :(

http://www.youtube.com/watch?v=4u78hke-d5Y&feature=youtu.be
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012, 23:40:52 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #782 : 03.06.2012, 15:10:54 »
Paljon toi K-mitta pitää olla tossa D24:sen koneessa 12mm nestepäällä ja vakionokkalevyllä?

Tos on tolle volkkarille mut mites toho kutosen pumppuun?

"Säädä k-mitaksi 10-12mm nestepään ja esim. korkea nostoisen AAZ nokkalevyn kanssa 3.7 ±0,1mm, Vakion 1.6 JR, RA, SB moottorin nokkalevyn kanssa k-mitaksi riittää 3.4mm. "

Kysyin tästä jo aikaisemmin, mutta voisiko joku valaista asiaa jos joku sattuu tietämään? Päteekö tuo sama ohje tohon kutosen pumppuun?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #783 : 05.06.2012, 20:48:35 »
Mitähän toi hx35 kestää turvallisesti ahtaa..nyt portiton ja max ahdot 3,2 kiloo ja pakoset karvan alta 2,5 kiloo. Älkääkä ny käykö saarnaamaa mosan kestävyydestä,ei se vahva mosa siitä mihkään laukee  ;D

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #784 : 05.06.2012, 20:53:04 »
Kysyin tästä jo aikaisemmin, mutta voisiko joku valaista asiaa jos joku sattuu tietämään? Päteekö tuo sama ohje tohon kutosen pumppuun?

Ite mittasin mauseril vakio 10mm  männän pituuden säätöpalankaa ja sama homma 12mm np:n kanssa ja ku sama oli mitta ni kasaa vaan..hyvin ainaki mulla toimii.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #785 : 05.06.2012, 23:37:43 »
Kiitos tiedosta, katotaan miten onnistun tossa pumppu-operaatiossa ku se vaan kohalle sattuu. Varmaan tuossa vkl:n aikana kenties..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #786 : 21.06.2012, 22:30:35 »
saakos näihin suuttimia mistään jos vaihtaa nestepään vaihdon yhteydes?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #787 : 21.06.2012, 23:00:30 »
saakos näihin suuttimia mistään jos vaihtaa nestepään vaihdon yhteydes?
ei kai suuttimissa muuta eroa ole kuin eri avautumispaineet turboissa ja vapareissa....

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #788 : 21.06.2012, 23:03:38 »
ei kai suuttimissa muuta eroa ole kuin eri avautumispaineet turboissa ja vapareissa....

Muutamat suuttimet purkaneena muuta eroa oo niissäkää huomannu ku et turbon suuttimissa on joku matala shimmilevy jousen päällä...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #789 : 21.06.2012, 23:07:19 »
Muutamat suuttimet purkaneena muuta eroa oo niissäkää huomannu ku et turbon suuttimissa on joku matala shimmilevy jousen päällä...
se shimmi kai vaikuttaa sen 135bar vs. 155bar eron...

mutta kerspeles muistuikin äsken mieleen että möin nuo mersukärkisuuttimet, uudet sellaiset pois jossain vaiheessa rahapulassa, tarviikin tilailla sitten kun syksyllä saa auton työnalle uus setti maailmalta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #790 : 21.06.2012, 23:07:25 »
saakos näihin vaihdettua itse suutinkärkiä ?, kun kuulin etteikö muka pysty  ???

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #791 : 21.06.2012, 23:18:23 »
Saa vaihettua mut tarvii sellasen pirun ohkasen ohjaus holkin suutin kärjelle siinä vaiheessa kun taas kiristää suuttimen runkoa ettei jää vinoon.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #792 : 23.06.2012, 08:52:52 »
minkä hemmetin ohjausholkin? koskaa kuullukkaa..senku vaihtaa vaa ne käret ja täts it..harvemmin ne avautumispaineetka siitä mikskää muuttuu

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #793 : 03.07.2012, 22:38:15 »
Mistä tähän d24 saa semmosen kytkimen mikä kestää?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #794 : 03.07.2012, 22:45:51 »
Mistä tähän d24 saa semmosen kytkimen mikä kestää?

Paljonkohan sen mahdollisesti pitäis kestää ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

KL-varaosat  Race.fi