Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #840 : 01.09.2012, 09:34:28 »
Jepjep..emmä kato osaa ja näkyy näköjää muutenki vähän huonost mut lukemat kuiteki 255/370 2,2 ahdoilla..ylitti omat odotukset ihan mukavasti  8)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #841 : 01.09.2012, 10:14:39 »
Kokeileppa säki viel erillisen siirto pumpun kanssa et vaikuttaako kuten J-lanttolalla ? Tää on siis vain ehdotus. Ei käsky   ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #842 : 01.09.2012, 10:21:31 »
en usko et siitä on kiinni ku kuiteki puhtaasti veti sinne asti mihkä kone kiertää..vois ennemminki muokata kuvernöörii isompien max-kierrosten toivossa..ainaki käyrästä on pääteltävis et isommil kierroksil ois viel tulos enemmän voimaa..eikä pumpun ajotuska ollu ku perstuntumal säädetty eli todennäkösest liian myöhäsel,koska paukuttaa putkessa ku paikallaa antaa jenkaa  :)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #843 : 01.09.2012, 10:25:27 »
Ai veti ??? No sitte ei mitää. En vaa saanu tost lapust selvää ku näkyy niin pienenä... Paljos sulla oli max jenka ? Vai onko toi sellanen penkki mis ei saa kierroksii näkyvii ja sitäkautta todellisii vääntöjä ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #844 : 01.09.2012, 10:29:15 »
oma jenkamittari ei toimi eli jouduttii kattoo päästömittaril ainaki suuntaa antavat kiekat et kierrokset ei välttämättä pidä ihan paikkaasa..penkittäjä sano että jos kierrokset heittää vaikka about 300 ni tehoissa vaikuttaa about 10hp joten ei ihan luotettava toi penkkilappu mut riittävän tarkka mulle..mut eikös ton koneen pitäs kiertää se about 5000?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #845 : 01.09.2012, 10:31:30 »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #846 : 01.09.2012, 10:33:48 »
noniin kiitoksia arille ku sai kuvan selkeemmäks :) ahtopaine oli ja kytketty penkkii kiinni mikä on toi ohkasin viiva,mutta ei riitä anturi ku 1,5 kiloo asti joten joutu ite seuraamaa ahtopaineit penkityksen aikaan ja sinne 2,2kiloo nosti..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #847 : 01.09.2012, 11:56:26 »
Koska tuo on tehty? Itsekin tuonne sähköpostia laittelin, mutta ei vastailtu. Oli tarkotus soitella mutta sattui tulla tuo PP-dieselin pumppu vastaan niin jäi se homma. Jostain sain joskus käsityksen että tuolta ei enää saisi nestepäitä, mutta saattaa olla huhupuheita.
Sivuilla näkyi olevan vuodelta 2008 että 600e

Kannattaa kysellä myös muualtaki ku aina vaan noista HP, PP ja mynädieseliltä.. Tuttu teki mulle pumpun (autoasentaja ja -insinööri, joka harrastaa tractor pullingia..) ja hyvä tuli. 340€ + oma nestepää (kiina). Siihen kuulu myös perushuolto.
Varmasti on paljon diesel huoltamoita jotka osaa tehä noita pumppuja, että jos tekevät halvemmalla ja asentavat kiinapäitä niin hyvä juttu. Toki voi vähän olla syötöissä eroa jos vertaa näihi huippuvirittäjiin, mutta kylläpä se näkyy sitte hinnassaki..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #848 : 01.09.2012, 12:00:02 »
Ite vaihoin ton oman kiinanestepään eikä pumpulle oo muuta tehty että ite epäilen noitten pumppupajojen rassauksii..mitä ne oikeesti tekee niille muuta ku vaihtaa sen nestepään?...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #849 : 01.09.2012, 12:32:33 »
Ite vaihoin ton oman kiinanestepään eikä pumpulle oo muuta tehty että ite epäilen noitten pumppupajojen rassauksii..mitä ne oikeesti tekee niille muuta ku vaihtaa sen nestepään?

No ainaki vaihtaa tiivisteet ja tarvittaessa laakerit. Ei itelläkään oo tietoa sen koommin mitä ne säätää, mutta ite oon sitä mieltä, että tuolle alalle pitää saada lisää kilpailua..pitemmässä juoksussa tulis alas sitte nuo PP, HP ja mynädieselinki hinnastot.

Siksi mainostanki, että yrittäkää löytää lisää hyviä huoltomiehiä..sillä niitä kyllä Suomessa on. Ne ei vain oo niin kuuluisia.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #850 : 01.09.2012, 12:41:01 »
Itellää käyny mieles et jos rakentais penkin missä pääsee ajamaa punppua ni pääsis vähän paremmin  pumpun saloihin kiinni..ei se kuiteka mitään rakettitiedettä oo ja töistä löytyis kyl tarvikkeita hyvin penkin rakennuksee

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #851 : 04.09.2012, 08:11:31 »
Jepjep..emmä kato osaa ja näkyy näköjää muutenki vähän huonost mut lukemat kuiteki 255/370 2,2 ahdoilla..ylitti omat odotukset ihan mukavasti  8)

Onneksi olkoon, hieno tulos  -H
Täällähän porukka alkaa painaa ohi oikeelta ja vasemmalta :D

oma jenkamittari ei toimi eli jouduttii kattoo päästömittaril ainaki suuntaa antavat kiekat et kierrokset ei välttämättä pidä ihan paikkaasa..penkittäjä sano että jos kierrokset heittää vaikka about 300 ni tehoissa vaikuttaa about 10hp joten ei ihan luotettava toi penkkilappu mut riittävän tarkka mulle..mut eikös ton koneen pitäs kiertää se about 5000?

Ainakin niissä penkeissä joissa itse olen käynyt, penkki mittaa tehon ja siitä lasketaan vääntö kierrosluvun perusteella. Eli tehot näkyy aina oikein vaikka kierrosluku heittäisikin, vääntöä vain näyttää liikaa jos penkille syötetään pienempi kierrosluku kuin todellisuudessa on.

En muista enää tarkkoja kierrolukuja, mutta muistaakseni omassa veto alkoi loppua noin 5500rpm paikkeilla, välitysten ja penkin mittaaman pyörintänopeuden perusteella.

Ite vaihoin ton oman kiinanestepään eikä pumpulle oo muuta tehty että ite epäilen noitten pumppupajojen rassauksii..mitä ne oikeesti tekee niille muuta ku vaihtaa sen nestepään?...

Täytyy sanoa että nyt alan minäkin epäillä. Monihan sitä on sanonut että pelkkä nestepään vaihto ei paljoa auta, vaan pumppu tarvitsee muutakin säätöä, mutta näköjään sillä aika pitkälle pääsee..
Mulla oli joskus joku kiertopalkintopumppu, johon oli kuulemma vaihdettu 12mm nestepää. Tällä pumpulla max teho jäi 200hv tuntumaan, vaikka sääti miten. Pelkällä pumpun vaihdolla PP-dieselin tekemään teho kasvoi yli 50hv. Mutta tuo tietysti saattoi olla että pumppu ei ollut enää ihan elämänsä kunnossa. Ajoitukset oli täysin samat molemmilla pumpuilla.
Mutta silti tuolla pumpulla sai vetoja paremmin kuin tuolla oman auton alkup pumpulla, eli jotain eroa siinä joka tapauksessa oli. Liekö sitten kuvernöörijousia rassailtu tms, mutta silti 10mm nestepäällä, huhuista huolimatta?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #852 : 20.09.2012, 21:51:33 »
Sattui silmään tällainen o_O

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5086272

vaikka myyty jo onkin.

Varmaan ei ole penkissä käynyt kun heitetty noin tasalukemat noihin, mutta onko toi nyt ees mahollista tolla ve6:lla? Ja koskaan en ole myöskään nähny d24:ää porattuna, oisko tää nyt sitte d28  8) Mitähän mäntiä ovat käyttäneet...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #853 : 20.09.2012, 22:11:22 »
Sattui silmään tällainen o_O

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5086272

vaikka myyty jo onkin.

Varmaan ei ole penkissä käynyt kun heitetty noin tasalukemat noihin, mutta onko toi nyt ees mahollista tolla ve6:lla? Ja koskaan en ole myöskään nähny d24:ää porattuna, oisko tää nyt sitte d28  8) Mitähän mäntiä ovat käyttäneet...
eiköhän tuo oo ihan silkkaa p*skapuhetta ::) ehkä siellä on se +200hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #854 : 20.09.2012, 22:16:34 »
eiköhän tuo oo ihan silkkaa p*skapuhetta ::) ehkä siellä on se +200hv
m47 kisalaatikolla vielä  ;D ;D
kuka ajaa täydellisen rempan jälkeen 700 km  ja myy pois   ???
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 22:18:39 kirjoittanut Ari E »

 

Futurez  Kulkukoira