Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #975 : 27.10.2012, 11:02:46 »
youtubesta löytyy myös videoita varttimailista ja sitte yks "burnout" video..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #976 : 01.11.2012, 12:41:00 »
Rupesin nyt epäröimään tossa mun pakosarjanlaippa-projektissa yhtä mittaa..voisko joku tarkistaa, että paljonko on 3-4 pytyn välinen mitta (jos jollain on irrallinen kansi tai moottori) sisemmistä reunoista mitattuna (eli se lyhin mitta)..muistaakseni se oli jtn 105mm paikkeilla..mut ois kiva saada varmasti varma tieto.. pitäs lähettää CAD-malli tonne Keravan Teräsmiehille ja ne leikkaa mulle laserilla sen valmiin laipan.

Jos voisitte pikaisesti vastata oisin kiitollinen! :)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012, 12:43:18 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #977 : 01.11.2012, 13:06:59 »
104mm näyttäs olevan tossa mun kannessa.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #978 : 01.11.2012, 13:28:57 »
104mm näyttäs olevan tossa mun kannessa.

Oukei, no kokeilen sit tota 105 mm niin ei se kauaksi jää..0, 5mm suuntaansa. Kiitos! :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #979 : 02.11.2012, 22:32:50 »
Missä vikaa, nestepään vaihdon jälkeen ei lähde käyntiin ilman kaasua ja kun käy niin kierrokset humppaa ja käy karkeasti? Ajoitusta käännetty suuntaan jos toiseenkin ja aina käy, käyntiääni muuttuu mutta ei vaan rupea käymään oikein...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #980 : 02.11.2012, 22:53:38 »
k-mitta oikein?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #981 : 03.11.2012, 09:53:24 »
Missä vikaa, nestepään vaihdon jälkeen ei lähde käyntiin ilman kaasua ja kun käy niin kierrokset humppaa ja käy karkeasti? Ajoitusta käännetty suuntaan jos toiseenkin ja aina käy, käyntiääni muuttuu mutta ei vaan rupea käymään oikein...

-Onko syöttöruuvi tarpeeksi isolla?
-Onko pumpussa ilmaa? Voi vaatia pitkäänkin käyttelyä ennenkuin ilmat tulee pois.
-Eihän ajoitus ole 180 astetta pielessä? Joskus kuullut että saattaa jotenkuten yrittää rykiä vaikka olisi 180 astetta pielessäkin, mutta luulisi että silloin ajoituksen kääntely ei vaikuta mitään käyntiääneen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #982 : 03.11.2012, 10:06:44 »
Syöttöä pyöritelty molempiin suuntiin, pitää olla melko isolla että käy. On tota varmaan n. 1.5 tuntia käytetty niin en oikeen siihen ilmaankaan usko. Pitää nyt tänää mennä katsoon vielä tota ajotusta, tosiaan käy vaikka kääntää mihin suuntaan miten paljon. Paloääni vaan kierroksilla karkea, ja ei tosiaan lähde käymään ilman kaasua. Ajoitusta säädetty nokka-akselin takapään pyörää kääntämällä

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #983 : 03.11.2012, 11:45:14 »
jos kone käy karkeasti niin sillon ennakkoa on liikaa..mut kannattaa tosiaan tarkastaa että syöttöä on tarpeeks. Minun kokemuksien mukaan deeku ei kyllä ees lupaa jos ennakko on 180 astetta pielessä.. :o  ja tuskin k-mitta on mihinkään muuttunu ku se on sama mitä vakio nestepäälläki...kunhan oot vain sen saman säätölevyn sinne laittanu.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #984 : 03.11.2012, 11:54:11 »
minä taas muistelin että mitta muuttuu isommalla nestepäällä?  ja 180 asteen ajotusvirheellä saattaa käydä just jotenkin

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #985 : 03.11.2012, 12:40:59 »
minä taas muistelin että mitta muuttuu isommalla nestepäällä?  ja 180 asteen ajotusvirheellä saattaa käydä just jotenkin

No saattaa olla..mut muistaakseni täältä foorumilta silloin tiedustelin, että se k-mitta pitäs säilyä samana ku vaihtaa vaan pelkän nestepään...mut en mee takuuseen.

Ajoitusvirheestä en tiiä, mut mulla se ei ainakaa käyny millään lailla ku ajoitus oli 180 pielessä.

Jos oot varma, että kampuran ja nokka-akselin ajoitus on kohdallaan, niin sitte vaan kampiakseli 0 merkin kohdalle (kytkinkopan reiästä näkyy) ja pumppu nollaan. Siitä sitte käännät jonkin verran myötäpäivään (siihen suuntaan mihin moottori pyörii) ja syöttöä tarpeeks. [sekä katot, että ahdonalaisen kara on oikeassa asennossa ja että siihen menee letku imupuolelta, jos on turbon pumppu] jos ei lähe käyntiin, ja käy sekä kierrä ku painaa kaasua, eikä pumpussa oo ilmaa niin sitte siellä pumpussa on jtn vikaa..  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 03.11.2012, 12:43:10 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #986 : 03.11.2012, 12:46:43 »
kyllä vaan käy deeku jos pumppu on 180 astetta pielessä, nimimerkillä kokemusta  :hello:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #987 : 03.11.2012, 12:49:53 »
kyllä vaan käy deeku jos pumppu on 180 astetta pielessä, nimimerkillä kokemusta  :hello:

Aijaa..no ehkä mulla oli sit jossai muussa vika.  :idiot2:  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #988 : 03.11.2012, 14:26:21 »
Ei se vaan ala käymään kunnolla. En oikeen usko et tuola pumpun sisällä ois mitään vikaa ku kuitenki ottaa kierroksia. Paloääni vaan on karkea niinku ois pumppu aikasella, mut vaikka sitä kääntelee mihin suuntaan niin ei se siitä parane. Ja toihan lähtee siis aina käyntiin, vaikka käännät pumpun pyörää mihin suuntaan mitenpaljo vaan. Onhan se pumpun ajotusmerkki se lovi siinä pyörän ulkolaidalla, ja siihen pumpun rungon merkin kohdalle pitäs laittaa ku vauhtipyörä on 0-merkissä?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #989 : 03.11.2012, 14:38:04 »
Ei se vaan ala käymään kunnolla. En oikeen usko et tuola pumpun sisällä ois mitään vikaa ku kuitenki ottaa kierroksia. Paloääni vaan on karkea niinku ois pumppu aikasella, mut vaikka sitä kääntelee mihin suuntaan niin ei se siitä parane. Ja toihan lähtee siis aina käyntiin, vaikka käännät pumpun pyörää mihin suuntaan mitenpaljo vaan. Onhan se pumpun ajotusmerkki se lovi siinä pyörän ulkolaidalla, ja siihen pumpun rungon merkin kohdalle pitäs laittaa ku vauhtipyörä on 0-merkissä?

Joo se pyörän lovi siihen pumpun rungon loven kohdalle ja sitte tietty se pumpun lovi siihen rungon loven kohdalle. Sitte kampura nollaan niin oot "lähtökuopissa".  :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Futurez  Kulkukoira