Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #990 : 03.11.2012, 14:42:30 »
pumpun hihna irti ja pyöräytä kampuraa kierros ja kokeile uudestaan.
pelkästä vauhtipyörästä katsottuna 2 vaijhtoehtoa, joko oikein tai sitten 180 astetta pieleen
ja silloin se käy just niinkuin olis liian aikaisessa, polttoaine ruutattu valmiiksi sylinteriin ja syttyy heti sopivan paineen ja lämpötilan vaikutuksesta
« Viimeksi muokattu: 03.11.2012, 14:45:04 kirjoittanut Ari E »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #991 : 03.11.2012, 16:33:50 »
pumpun hihna irti ja pyöräytä kampuraa kierros ja kokeile uudestaan.
pelkästä vauhtipyörästä katsottuna 2 vaijhtoehtoa, joko oikein tai sitten 180 astetta pieleen
ja silloin se käy just niinkuin olis liian aikaisessa, polttoaine ruutattu valmiiksi sylinteriin ja syttyy heti sopivan paineen ja lämpötilan vaikutuksesta

Ja toisekseen..saattaa myös osa naftasta joutua pakosarjaan sillä pakoventtiili on juuri sulkeutumassa/sulkeutunut. Mutta toi on kyllä totta, että se saattaa kuulostaa siltä niinku se kävis liian aikasella.. en oo ennen tuota miettiny..  ::) Eli aivan niinku ARI E sanoi, kannattaa tosiaan kääntää sitä kampuraa se 360 astetta ja sitte laittaa pumppu nollaan kampuran ollessa 0-kohdassa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa -make-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #992 : 03.11.2012, 17:05:56 »
Taas on ajoitusta muutettu 180 astetta useampaan otteeseen, mut ei se vaan ala käymään kunnolla. Mikä tossa pumpussa vois olla väärin. Mitään muuta ei oo vaihdettu ku 12mm nestepää, nokkalevyä en käyttäny irti. K-mitta on sama ku vanhassaki. Käyntiin ei lähde jos ei paina kaasua, ja sammuu jos kaasun päästää äkkiä ylös, ja paloääni on karkea. Sitte ku saa pysymään tyhjäkäynnillä, käy kohtuu normaalin kuuloisesti mutta kierrokset heittelee välillä. Miten käyttäytyy jos suutinputket on väärässä järjestyksessä? Oli jonkuverran väännelty noi putket nii ei ihan suosiolla menny paikalleen. Ei vaan enää ymmärrys riitä tohon vehkeeseen. Paaliin taitaa joutua koko romu.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #993 : 03.11.2012, 17:37:50 »
Miten käyttäytyy jos suutinputket on väärässä järjestyksessä? Oli jonkuverran väännelty noi putket nii ei ihan suosiolla menny paikalleen. Ei vaan enää ymmärrys riitä tohon vehkeeseen. Paaliin taitaa joutua koko romu.

Aika väännellyt saa olla suutin putket et sais väärään järjestykseen. Elä paaliin laita. Jos 250km säteellä uudenmaan alueelta ni voin noutaa.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #994 : 03.11.2012, 17:57:35 »
Kokeilitko lisätä sitä syöttöä? jos ei käy tasaisesti niin sitte vois käyttää suuttimet irti ja puhdistaa ne sekä testata..mutta puhdistuksessa kannattaa olla tarkkana ku suuttimen avaa sillä siellä on monta pientä nippeliä joka voi mennä väärin tai hukkaan! tai sitte vaihdat suosiolla uudet kärjet. Tiedän itekki, että välillä noitten kans saa tapella, mutta..kyllä se siitä! :) Tai sitte voithan sä käydä myös tuon pumpun testauttamassa jossain, niin saa tietää onko siinä vikaa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #995 : 03.11.2012, 18:01:20 »
Nyt on syöttö sen verran isolla et tyhjäkäynti 1700 ja tyhjäkäynnin säätöruuvi poistettu käytöstä. En oikeen suutinvikaan usko ku ennen kävi ihan normaalisti. Ei siis pätki tälläkään hetkellä vaan kierrokset humppaa tyhjäkäynnillä 1700-2000. Ei kyllä vihtis enää kovin mielellää tota pumppua irrottaakkaan. Pitää kattoo vielä huomena, nyt pää täyteen. :hello:

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #996 : 03.11.2012, 18:26:15 »
Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja asioilla on tapana järjestyä :D

Älä lannistu. Tsemiä
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #997 : 04.11.2012, 19:02:30 »
Kyllä se käy lähes millä vaan ajoitusarvolla, sahauttaa vaan hetken käymään ja käy todella pahalla äänellä. Olikohan 3 kertaa pyöritettiin sopat väärään pyttyyn ennenkon osu kohilleen, oli pieni källi ajotusmerkkien kanssa  :D. Ja mun omassa on pumppu ollu purettuna joskus, siinä se täytyy laittaa merkkiinsä kun ykkösen nokat alaspäin, tai vaihtoehtoisesti puoli kierrosta poskelleen kun ykkösen nokat ylös. Eli tämäkin mahis on olemassa että menee soppa väärään pyttyyn, etenkin kun ei ajotuksen muutos tunnu muuttavan mitään niin veikkaanpa tätä syylliseksi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #998 : 05.11.2012, 08:44:18 »
Ite käyttäisin pumpun auki jos kerran nestepää vaihettu omasta toimesta..helposti menee siin kasaukses jotain vikaa nimim.kokemusta on ja 3krt sai pumpun purkaa/kasata ennenku rupes rokkaamaa :D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #999 : 05.11.2012, 09:38:17 »
En oikeen kyllä vieläkään usko et tuola pumpun sisällä se vika ois ku eikai sielä voi oikeen mikään mennä väärin. Pitää nyt vielä pyöritellä tota ajotusta ja jossei ala sillä toimiin nii avataan sit uudestaan toi pumppu.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1000 : 05.11.2012, 09:40:52 »
Usko pois..kyllä siel voi mennä vaikka mitä väärin ;)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1001 : 05.11.2012, 10:44:34 »
onhan se sopan määrän säätävä rinkula oikein päin siellä pumpun sisällä.

toi ajotuksesta riippumaton käynti viittaa kyllä väärään pumpun ajotukseen. eli jonkun 1-5 pyttyä pielessä
olikos se pumpun hihnapyörä edes kiilalla?, siihen tuskin kannattaa 100% luottaa

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1002 : 05.11.2012, 10:47:19 »
olikos se pumpun hihnapyörä edes kiilalla?, siihen tuskin kannattaa 100% luottaa

On kiilalla...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1003 : 05.11.2012, 11:12:36 »
saattaa toki unohtua rempatessa takas  paikoilleen

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1004 : 05.11.2012, 15:41:29 »
En oikeen kyllä vieläkään usko et tuola pumpun sisällä se vika ois ku eikai sielä voi oikeen mikään mennä väärin. Pitää nyt vielä pyöritellä tota ajotusta ja jossei ala sillä toimiin nii avataan sit uudestaan toi pumppu.

Noita tuli aikoinaan jokunen vaihdelluksi, nokkalevy menee paikoilleen 90 asteen välein, eli jos hypähtää purettaessa niin ajoitus voi olla 90 asteen välein pielessä...

Onhan perusajoitus säädetty se kylmäkäynnistin irrotettuna?

0,8-0,9 mm ennako on aluksi sopiva arvo. Onhan tuo pumpun minimi kohta etsitty siten että pyörittämällä haettu kohta missä minimi (nestepää mahdollisimma sisällä) ja siitä sen kääntämällä niin että nestepää on tullut 0,8-0,9 mm ulommaksi? Kannattaa tarkistaa että konetta hieman eteenpäin kääntämällä nestepää tulee ulommaksi, voi muuten olla väärälle puolen ajoitettu...

Jos käyntiääni karkea ja sinistä tupruttaa niin silloin ajoitus on pielessä. Tuon pitäisi käydä ihan normaalisti tyhjäkäyntiä.

Jos PK-seudulla niin voi jeesata.

 

Samppasport  Futurez