Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1095 : 09.12.2012, 10:59:13 »
Mulla oli joskus 2-ovisessa hehku napista... eli sai hehkutettua samalla kun starttas. Se lähti käyntiin tosi hyvin joka kelillä. Toi nykynen biili missä on tuo alkuperänen hehkutusjärjestelmä(avaimesta) niin tuntuu ettei se jälkihehkutus hommeli toimi ollenkaan. Ku antaa hehkun ja vääntää avaimesta niin kone lupaa välittömästi kerran tai kaksi mutta sitten alkaa se armoton sahaaminen. Siis jos pakkasta -20 tai yli eikä oo lämmössä. Tuntuu et jos hehku toimis myös startin aikana niin lähtis varmaan välittömästi käyntiin :)


Tollasta oli pari talvee sitten ton nykysen kans...
http://www.youtube.com/watch?v=TrRTU1o8A2c&list=UUrfhF2s3F1Dy5Z-aptuqQKw&index=11

R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1096 : 09.12.2012, 12:36:29 »
vaiha hehkut..
740 M50B25

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1097 : 09.12.2012, 13:37:31 »
vaiha hehkut..

Jos toi oli mulle niin hehkut vaihdettu syksyllä, samalla ku vaihdoin kunnostetut suihkut paikalleen. Nyt löyty taas yks mahollinen vika paikka ku kaasuakselin välistä vuotaa polttoainetta. Lähti kuitenki parin tunnin lämmityksellä nätisti käymään tupla hehkun kans ja ku sai vaijerista nykästä ennakkoa lisää. Vielä hienosäätöä kierrosten noston suhteen ku jäi kylmänä alle tuhannen kierroksen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1098 : 09.12.2012, 14:04:32 »
Mulla oli joskus 2-ovisessa hehku napista... eli sai hehkutettua samalla kun starttas. Se lähti käyntiin tosi hyvin joka kelillä. Toi nykynen biili missä on tuo alkuperänen hehkutusjärjestelmä(avaimesta) niin tuntuu ettei se jälkihehkutus hommeli toimi ollenkaan. Ku antaa hehkun ja vääntää avaimesta niin kone lupaa välittömästi kerran tai kaksi mutta sitten alkaa se armoton sahaaminen. Siis jos pakkasta -20 tai yli eikä oo lämmössä. Tuntuu et jos hehku toimis myös startin aikana niin lähtis varmaan välittömästi käyntiin :)


Tollasta oli pari talvee sitten ton nykysen kans...
http://www.youtube.com/watch?v=TrRTU1o8A2c&list=UUrfhF2s3F1Dy5Z-aptuqQKw&index=11
Kyllä sen ainakin kuuluu hehkuttaa startatessakin, jälkihehkun pituus sensijaan ei orggisratkasulla monesti ole tarpeeksi pitkä, mulla ainakin loppuu jälkihehku kesken kylmemmillä keleillä eli käy ekan 3-4sek nätisti kaikilla ja sitten putoaa joku pytty pois...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1099 : 09.12.2012, 14:37:56 »
Omassa on 1.00 ennakko ja kylmäkäynnistin pois käytöstä, lähtee hyvin käyntiin koskematta kaasuun ollenkaan...

En oo ennakkoa kellolla tarkistanu vielä, mutta sitä on korvakuulolla sopivasti ja lähtee kans käyntiin yhellä hehkulla kaasuun koskematta. En tiiä onko se kylmäkäynnistys toiminnassa..tod. näk ei oo ku se vaijeri on löysällä..?
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012, 14:41:14 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1100 : 09.12.2012, 19:36:09 »
Mulla on perusennakko sen 0,95 ja kylmäkäynnistin pois pelistä,
eikä kaasuun tarvi ees hipasta ku lähtee käymään het ekalla pyöräytyksellä.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1101 : 09.12.2012, 19:59:10 »
Mulla on perusennakko sen 0,95 ja kylmäkäynnistin pois pelistä,
eikä kaasuun tarvi ees hipasta ku lähtee käymään het ekalla pyöräytyksellä.

Mutta mistä lämpötilasta? Kyllä munkin kesällä mutta jo on huippu iskussa jos -20 lähtee ekalla pyöräytyksella kaikkilla 6-sylinterillä laulamaan :o Ja luonnollisesti ilman lämmitystä... laittakaas videoita tulemaan ni ihmetellään porukalla.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1102 : 09.12.2012, 20:41:45 »
Mutta mistä lämpötilasta? Kyllä munkin kesällä mutta jo on huippu iskussa jos -20 lähtee ekalla pyöräytyksella kaikkilla 6-sylinterillä laulamaan :o Ja luonnollisesti ilman lämmitystä... laittakaas videoita tulemaan ni ihmetellään porukalla.

Itellä oli jotain -10 sillon ku kokeilin..ne ekat "kovat" pakkaset tossa syksyllä ku oli.. Ei oo kokemusta kylmemmästä ku ei oo oma deeku vielä ollu käytössä kylmemmillä keleillä..tai oliha se sillo viime talvena 3 päivää vaparina ennen ku laitoin seisontaan ja aloin purkamaan muttei oo mtn hajua minkälaisia lukemia sillon oli ilmassa.. Mutta joululomillahan se nähdään miten käynnistyy.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1103 : 10.12.2012, 08:05:48 »
Moni asia vaikuttaa miten käynnistyy kylmästä; risa akku, mineraaliöljyt, palaneet hehkut, kusevat suuttimet, kantavat venttiilit, toimimaton ennakonsäädin (kylmä) ja väärin ajoitettu vuotava syöttöpumppu eivät taida auttaa...

Itse koitan välttää noita kylmäkäynnistyksiä, mutta onhan tuo Ardic joskus päässyt yllättämään ja sitten on kokeiltu onnea. 65Ah akulla ei kovin pitkää voi edes yrittää, etenkään jos pakkasta on -20 tai ennemmän. Lämpimällä tai isommalla akulla mahdollisuudet parenevat jo kummasti.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012, 08:36:09 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1104 : 10.12.2012, 19:19:35 »
Moni asia vaikuttaa miten käynnistyy kylmästä; risa akku, mineraaliöljyt, palaneet hehkut, kusevat suuttimet, kantavat venttiilit, toimimaton ennakonsäädin (kylmä) ja väärin ajoitettu vuotava syöttöpumppu eivät taida auttaa...

Itse koitan välttää noita kylmäkäynnistyksiä, mutta onhan tuo Ardic joskus päässyt yllättämään ja sitten on kokeiltu onnea. 65Ah akulla ei kovin pitkää voi edes yrittää, etenkään jos pakkasta on -20 tai ennemmän. Lämpimällä tai isommalla akulla mahdollisuudet parenevat jo kummasti.

No joo itellä ei oo kovin "risasta" deekusta kokemusta.. omassa on hoonatut pytyt (uudet m.renkaat), uudet hehkut, huollettu pumppu ja testatut suuttimet sekä melkee uus akku niin ei ois epäilystäkää etteikö lähtis hyvin käymään..  ::)

"Paras" tapa laittaa dieseli käyntiin on ku tekee reiän imusarjaan jonka voi tukkia pultilla. Virrat päälle, toholla liekkiä imusarjaan ->ruuvimeisseli startin napoihin. Lähtee varmasti. ;) Hyvä tapa käynnistää pitkään seisoneita vanhoja traktoreita, parempi ku pilotti..  :pomo:

Kannattaa testauttaa suuttimet ja tukkia vuodot, jos hehkut on kunnossa niin ei pitäis olla ongelmaa..kai..
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012, 19:22:39 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1105 : 10.12.2012, 21:12:35 »
ruuvimeisseli startin napoihin.

??? Mmmmitä ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1106 : 10.12.2012, 21:49:32 »
??? Mmmmitä ?

meinas varmaan että kun enste on toholla lämmitäny ja housunlahkeet sytytäny siinä samalla niin ei kerkee hyttiin käynistele niin on kätevä meiselillä tartista käynistää

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1107 : 10.12.2012, 23:18:22 »
Itsellä tuli viimetalvena pari -25 rykäsyä kylmiltään (kyllä ilkeetä teki) kun eberi petti ja kouluun oli pakko lähteä. Olisin voinu kuvitella et tänää ei lähetä mut lähti ihan täräyttämällä, annoin kylläki varmaan 3 hehkua ensin. Muutenki oli kylmäkäynnistyvyys ihan ykkösluokkaa, PAITSI että kyllä kävi parit ekat kilometrit vajailla pytyillä. Ja savutti aivan perkuleesti sinisenharmaata.

Sitte viimekesänä heitin lisävoiman toivossa ajotusta aavistuksen aikasemmalle (ei oo kelloa joten ihan vaan kokeilemalla, käynnistä tuli hieman nakuttavampaa kylmänä), niin vääntöä tuli kyllä kolmen tonnin paikkeille reilusti lisää, ja lisäksi tyhjäkäynnin savutus ja pätkiminen kylmänä hävisi. ???

Tämä kesällä, ja vielä -10 pakkasilla. Sitten pamahti -22 ja eberi petti taas (venäjänlöpö, ilmeisesti vettä) mutta nyt ei enää lähtenytkään ihan ekalla pyöräytyksellä, vaan sai jopa useemman sekunnin sahata. Lähti kuitenkin röpötellen käyntiin ja tasaantui vähän ajan päästä. :idiot2:

Kummallista tämä kiisselitekniikka. Ajoitus tekee ihmeitä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1108 : 11.12.2012, 08:48:42 »
meinas varmaan että kun enste on toholla lämmitäny ja housunlahkeet sytytäny siinä samalla niin ei kerkee hyttiin käynistele niin on kätevä meiselillä tartista käynistää

No ei siinä ihan housut kuitenkaan pala mutta anyway..  :D

Mut jos eberi pettää niin kuumaa ilmaa imusarjaan on parhaimpia keinoja. säästää akkua ku ei tarvi sahata kauaa. olin kerran "kaukana" kotoa TDI Audillani ja eberi petti eikä millään käyntiin, otin emännän hiustenkuivaimen ja sit vaan ahtoputki irti ja hehkun kautta starttiin. eikä tarvinut sahata..

Mutta se siitä.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1109 : 11.12.2012, 17:05:33 »
Tämä kesällä, ja vielä -10 pakkasilla. Sitten pamahti -22 ja eberi petti taas (venäjänlöpö, ilmeisesti vettä)

Meillä on tuon kuorma-auton eberin kanssa tultu siihen tulokseen että se on perhanan tarkka löpön juoksevuudesta. Eli -5/-15 syksy naftalla se eberi lakkaa toimimasta -6°C lämmössä. Eli se ei välttämättä ole vesi siinä löpössä, vaan yksinkertaisesti vetää kohmeeseen. Pakussa eperi pörrää samalla naftalla johonkin -10°C asti.

 

Carcom Oy  Ateho