Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #45 : 01.02.2011, 16:33:37 »
Mistä asti tuo öljy tulee apukuskin puolelta? Venttiilikopasta? Kannen tiivisteen välistä? Ahtimen letkuista? Saattaa meinaan kovat vuodotkin vaikuttaa muuteman desin öljyn kulutukseen...

Mulla tuo turbo oireilee niin että kylmänä pitää aivan törkeetä ujellusta vaikkei edes paljon kuormittaisi ja sitten kun koneen ajaa oikein kuumaksi niin se alkaa polttamaan öljyä. Ei sentään vielä savuta sinistä mutta hajusta huomaa että öljyä palaa... kesällä vois vaihtaa jos se siihen asti vaan kestää :)

Mulla on kyllä jemmassa toinen ehjä t03 mutta kysytään nyt että olisko jollain tiedossa jotain hyvää viritys ahdinta joka menis suoraan tohon vakiosarjaan eikä silti ottais kiinni palkkiin? Eli siis maksimissaan samankokoinen päällisin puolin mutta paremmin hapekasta ilmaa tuottava ja myöskin pitäis sopia tuohon t03-laippaan? :P Mission impossible? Onko 3/4 garrett ulkomitoiltaan paljonkin isompi?
Venakopan välistä tulee öljyä vähäse, näilläpakkasilla oon anatanu,ennen ajoon lähtöä käydä n.5-15min tyhjäkäytiä pihalla.
hiljanen toi muutenki ollu matalilla kieroksilla,2000-2500rpm jälkeen alkaa viheltää normaalisti.
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #46 : 02.02.2011, 11:18:56 »
Juolahti tuossa tätäkin topiccia lueskellessa mieleen, että tuolta tallista kun sattuu löytymään yksi ylimääräinen d24tic lohko niin siitähän vois alkaa rakentelemaan konetta. Mistähän noihin sais jotain kunnollisia mäntiä, tai mäntiä yleensäkkään. ? Muutenkin pitäis saada jonkinnäkönen lista siitä, mitä tommoseen pitäs uusia / tehdä.
Kansi sillä on kerran halkaistu ja taitaa olla vähän väljä. :D

mitään tehotavoitetta ei kai kannata vielä edes mainita.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #47 : 02.02.2011, 11:37:46 »
Mistähän noihin sais jotain kunnollisia mäntiä, tai mäntiä yleensäkkään. ?

Mäntiä saa ihan jokaisen koneistamon tai moottorihiomon kautta eikä niiden hinnat päätä huimaa. Muuten koneremonttiin pätee ihan samat asiat kuin muihinkin moottoreihin... laakerit ja tiivisteet kannattaa ainakin uusia. Öljypumppu vähintään tarkistaa.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #48 : 03.02.2011, 13:28:31 »
Yks tyhmä kysymys viellä..
Kuin moni on turbottanu 200-sarjalaisen 6-diiselin,
lähinnä itteeni kiinnostaa,kun "kädetön"oon näitte turbojen kanssa,
millä tavalla ootte totettanu turbolta paluu öljyletkun laittamisen öljypohjaan?
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #49 : 03.02.2011, 14:21:20 »
Juolahti tuossa tätäkin topiccia lueskellessa mieleen, että tuolta tallista kun sattuu löytymään yksi ylimääräinen d24tic lohko niin siitähän vois alkaa rakentelemaan konetta. Mistähän noihin sais jotain kunnollisia mäntiä, tai mäntiä yleensäkkään. ? Muutenkin pitäis saada jonkinnäkönen lista siitä, mitä tommoseen pitäs uusia / tehdä.
Kansi sillä on kerran halkaistu ja taitaa olla vähän väljä. :D

mitään tehotavoitetta ei kai kannata vielä edes mainita.

Kuten jo mainittiin, vakiomäntiähän saa lähes kaikista varaosaliikkeistä tai moottorikoneistamoilta tilaamalla, myös ylikokoja, samoin laakereita.
Omaan moottoriin tein seuraavat:
-Uusi mäntäsarja eli tappeineen, renkaineen päivineen
-sylintereiden mittaus, todettiin hyviksi joten hoonattiin koneistamolla
-lohkon tason koneistus
-runko- ja kk-laakereiden uusinta ja laakerikaulojen tarkastus
-kiertokangen pulttien uusinta
-kaikki stefat ja tietysti tiivisteet uudet
-uudet kannenpultit
-kannen tason koneistus
-ohjurien tarkistus, yksi uusiksi, seetipintojen koneistus.

Tietysti jos haluaa niin voi yrittää hommata niitä vahvempia kankia jostain, mutta itse en ainakaan usko käyttöautoon viritteleväni sellaisia voimia ettei vakiot kestäisi. Tietysti jos turbo vaihtuu sopivaan vnt:hen joskus tulevaisuudessa niin vääntö saattaa aiheuttaa ongelmia kankien kanssa, mutta se on sen ajan murhe..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #50 : 03.02.2011, 14:39:58 »
millä tavalla ootte totettanu turbolta paluu öljyletkun laittamisen öljypohjaan?

Siinä startin alla on hyvä paikka...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #51 : 03.02.2011, 15:02:59 »
Yks tyhmä kysymys viellä..
Kuin moni on turbottanu 200-sarjalaisen 6-diiselin,
lähinnä itteeni kiinnostaa,kun "kädetön"oon näitte turbojen kanssa,
millä tavalla ootte totettanu turbolta paluu öljyletkun laittamisen öljypohjaan?


Pora käteen-> sopivat reiät-> kierteet pienempiin -> käyrä pultaten kiinni.

Tässä tapauksessa olin laiska eikä kiinnostanu alkaa tekemään uutta systeemiä, niin käyränä toimii joskus 5v sitten ostettu honda monkeyn koneen ja dellorton 16mm kaasuttimen väliin tarkoitettu imukaula. sisähalkasija oli joku vajaa 22mm muistaakseni sai vähän kikkailla että sai 20mm letkun siihen vielä päälle....  ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #52 : 04.02.2011, 13:36:46 »
Yks tyhmä kysymys viellä..
Kuin moni on turbottanu 200-sarjalaisen 6-diiselin,
lähinnä itteeni kiinnostaa,kun "kädetön"oon näitte turbojen kanssa,
millä tavalla ootte totettanu turbolta paluu öljyletkun laittamisen öljypohjaan?
tässä toinen keino
20mm reikä ja 8mm läpipultit lukkomuttereilla ja tiukalle, väliin paperitiiviste ja tiivistemassaa vielä kaveriks. Tuosta putkesta vielä ylimääräset pois. Startti tulee melkein heti päälle että oltava pieni mutka.

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #53 : 04.02.2011, 16:16:18 »
Ok! Kiitos infosta!
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #54 : 04.02.2011, 21:37:45 »
ainiin, toki käyrän väliin lämpöä kestävää moottorintiiviste massaa, semmosta punasta pahalta haisevaa...

Toi kone tihkuu kaikkialta muualta ölppää paitsi tosta...  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #55 : 05.02.2011, 10:02:27 »
Toi kone tihkuu kaikkialta muualta ölppää paitsi tosta...  ;D

No se sun kone on muutenkin vähän mitä sattuu... täytys ottaa joskus omasta esim. kylmäkäynnistysi video niin näkisit miten kunnossa oleva d24 toimii ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #56 : 05.02.2011, 13:01:06 »
945tdic joo olis pieni piän vaiva vai liekkö ihan normaalia. pikkukierroksilla tuntuu ettei millään tahdo liikkua, tuntuu että puuroutuu ja aika pahasti. syöttöjä o vähän nortettu n.45min kierrosta ja ahtoja antaa 1.3 asti. karankin tuossa tarkistelin nii entinen omistaja on viilannu jonkun verran ottavammaks mutta ei silti. vai pitäskö ottaa ihan reilusti alusta pois että sais soppaa
« Viimeksi muokattu: 05.02.2011, 13:21:22 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #57 : 05.02.2011, 16:56:24 »
945tdic joo olis pieni piän vaiva vai liekkö ihan normaalia. pikkukierroksilla tuntuu ettei millään tahdo liikkua, tuntuu että puuroutuu ja aika pahasti. syöttöjä o vähän nortettu n.45min kierrosta ja ahtoja antaa 1.3 asti. karankin tuossa tarkistelin nii entinen omistaja on viilannu jonkun verran ottavammaks mutta ei silti. vai pitäskö ottaa ihan reilusti alusta pois että sais soppaa

Ja vakio ahdin vai?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #58 : 05.02.2011, 20:44:10 »


Mulla on kyllä jemmassa toinen ehjä t03 mutta kysytään nyt että olisko jollain tiedossa jotain hyvää viritys ahdinta joka menis suoraan tohon vakiosarjaan eikä silti ottais kiinni palkkiin? Eli siis maksimissaan samankokoinen päällisin puolin mutta paremmin hapekasta ilmaa tuottava ja myöskin pitäis sopia tuohon t03-laippaan? :P Mission impossible? Onko 3/4 garrett ulkomitoiltaan paljonkin isompi?
Tämä kiinnostaa täälläkin. 3/4:nenkin taitaa olla sen verran isompi, että joutuu rälläköimään jos vakio pakosarjalla haluaa sen kiinni ::)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #59 : 05.02.2011, 20:56:08 »
holset he221w, olisi sopiva siihen.
Ainoo vaan että taitaa holsetissa olla t25laippa...  :-\
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

KL-varaosat  Race.fi