Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891812 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1125 : 14.12.2012, 12:16:41 »
pumpputyöt ei itellee maksa mitää ja samalla sovittamisen vaivalla sinne sovittaa sitte vaikka sen toisen jakajapumpun kaveriks ku niitäki löytyy pari ylimääräst  ::)

Niin meinaatko että 2 jakajapumppua auttaa jotenkin moottorin kiertämättömyyteen? Maalaisjärjellä ajateltuna polttoaine määrä tuplaantuu mutta vetäviä ei oo sen enempää kuin yhdellä pumpullakaan... ei maksa vaivaa.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1126 : 14.12.2012, 12:21:54 »
Joo mutta ei se rivarika laajenna sitä käyttöaluetta alaspäin yhtää..mut jos noi tuplapumput ja remmiä kaveriks ni pärjää hyvin tolla nykysel kierrosalueel.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1127 : 14.12.2012, 12:30:59 »
Joo mutta ei se rivarika laajenna sitä käyttöaluetta alaspäin yhtää..mut jos noi tuplapumput ja remmiä kaveriks ni pärjää hyvin tolla nykysel kierrosalueel.

Alashan nyt saa käyttöaluetta vaikka vakiopumpulla... mutta ylös 1500-2000rpm lisää vetäviä ni jo alkaa kuljettajan puntti tutiseen. Tuplapumppujen asentamiseen ja ajoittamiseen+muuhun säätelyn käytetyn ajan ja vaivan kun pistää siihen rivipumpun asentamiseen ni alkaa oikeastikkin tapahtumaan. Jenkeistähän saa ainakin 13mm nestepäätä vakiopumppuunkin joten sellaista sitten ennemmin jos haluaa vielä jakajapumpulla leikkiä.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1128 : 14.12.2012, 15:03:42 »
Alashan nyt saa käyttöaluetta vaikka vakiopumpulla... mutta ylös 1500-2000rpm lisää vetäviä ni jo alkaa kuljettajan puntti tutiseen. Tuplapumppujen asentamiseen ja ajoittamiseen+muuhun säätelyn käytetyn ajan ja vaivan kun pistää siihen rivipumpun asentamiseen ni alkaa oikeastikkin tapahtumaan. Jenkeistähän saa ainakin 13mm nestepäätä vakiopumppuunkin joten sellaista sitten ennemmin jos haluaa vielä jakajapumpulla leikkiä.

Totta, kyl rivipumpun asentaminen käy näppärämmin kunhan käyttää vähän mielikuvitusta.. ;) itsekkin haluaisin koittaa rivaria,  mutta loppuu vakiokangista kestävyys...  :-\ eikös jenkeistä saa 14mm nestepäitäki...?  :idiot2: vai oonko kuullu perättömiä huhuja..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1129 : 14.12.2012, 16:11:56 »
onko kukaa taittanu deekun kankia todistetusti?
Teholla siis ei porsimalla
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1130 : 14.12.2012, 18:04:26 »
Mulla olis tollanen setti jemmassa. Tosin säilytetty kosteassa varastossa niin vetänyt ruosteeseen :( Mutta kai ne hiomalla/kiilottamalla sais ennalleen? Kampi-akseli ja kanget kevennetty/tasapainotettu/puhallettu/kiillotettu ammattilaisen toimesta. Lähes uudet ylikoon männät jotka on lievästi lämpöleikannu... vaatii siis uudet renkaat. Voisin myydä jollekki harrastajalle sopivasti kun itsellä on mielenkiinto ihan muissa moottoreissa ja noi lojuu tyhjän panttina...

Noilla saa mukavasti kierrosherkkyyttä ja kestää kierrättää kun kaikki viimisen päälle tasapainossa ja kevyttä. Samanlainen ja samassa paikassa tehty setti on myös eräässä toisessa d24 ST:ssä ja kestäny ongelmitta vuosia... kyseisessä koneessa taitaa olla nykyisin muuttuvasiipinen(iso) ja kankien kanssa ei oo ollu mitään ongelmaa ;) Jos jotain kiinnostaa ostaa pois niin ottaa privalla yhteyttä... voisin kuvitella että tollaisia jos alkaa itse teettämään niin maksaa maltaita. Nämä on tehnyt erään moottorihiomon/virityspajan työntekijä vapaa-aikanaan :)

E:Otan myös vinkkejä vastaan millä ne ruosteet kannattaisi hinkata pois? Voisin vaikka joku ilta ne kiillotella ennalleen jos ei satu parempaa tekemistä olemaan...
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 18:09:17 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1131 : 14.12.2012, 20:03:37 »
Mulle anto koneistamon mies kerran ohjeeksi et hiomanauhan nurjalla puolella saa ruosteet pois. Ainaki nokka-akseleista pintaruoste lähtee ku ensin öljyää akselin ja hinkkaa hetken päästä öljysellä rätillä.

Jos ois ylimäärästä niin ostasin nuo palikat jäärata rivipumppu deekuprokkikseen.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1132 : 14.12.2012, 20:44:42 »
onko kukaa taittanu deekun kankia todistetusti?
Teholla siis ei porsimalla

En tiedä..mut monessakaan deekussa ei oo rivipumppuakaan.. kyl ne riittävällä väännöllä hajoaa. silleen et polttelee kumee ja polkee sekä alhaalta asti vedättää niin vois kuvitella et harvat vakiokanget kestää..rivipumpun mukaisissa tehoista alkaa oleen h-profiileja vailla. Tietoa ei oo mutta huhujen perusteella vois kuvitella ettei vakiokanget hirveitä kestä..?
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 20:47:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1133 : 14.12.2012, 22:43:39 »
Nyt on 12 mm nestepäällä oleva pumppu asennettu paikalleen, mutta
Putkista ei tuu nolkkuakaan naftaa. Mikä vikana?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1134 : 15.12.2012, 11:22:47 »
Nyt on 12 mm nestepäällä oleva pumppu asennettu paikalleen, mutta
Putkista ei tuu nolkkuakaan naftaa. Mikä vikana?

Ensimmäiseksi, onko sammutinsolenoidi varmasti toimiva ettei oo jumissa tai rikki? Kokeile ottaa suora piuha akulta siihen jos epäilet sen toimintaa.
Onko varmasti joka ikinen osa oikein päin paikallaan? Onko nokkalevy varmasti oikeassa asennossa, ettei oo 90 astetta pielessä? Tosin en muista/tiedä vaikuttaako se siihen, tuleeko putkista naftaa ollenkaan..mutta ajotukseen ainaki.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2012, 11:24:38 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1135 : 15.12.2012, 15:21:44 »
Mulle anto koneistamon mies kerran ohjeeksi et hiomanauhan nurjalla puolella saa ruosteet pois. Ainaki nokka-akseleista pintaruoste lähtee ku ensin öljyää akselin ja hinkkaa hetken päästä öljysellä rätillä.

Jos ois ylimäärästä niin ostasin nuo palikat jäärata rivipumppu deekuprokkikseen.

Täytyy joskus kokeilla...

Eiköhän noi tossa säily että jos joskus on tarvetta niin ota yhteyttä ;) Mulla kun ei oo muuten intoo alkaa konetta rakentamaan mutta jos toi käyttis d24t joskus levii ni sitten teen ihan varmasti uuden koneen noilla palikoilla.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1136 : 17.12.2012, 13:59:10 »
Noista metanoliruiskuista koittanu ettii juttuu muttei nyt oikein suomenkielisiltä sivuilta ainaka löytyny mitään määriä/seoksia.Olikos noista kellään mitään tarkempaa tietoa dieselkoneessa käytettynä? Ois vaan helppo ja edullinen tapa lisätä hetkellisesti sitä tehoa.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1137 : 17.12.2012, 19:46:47 »
Noista metanoliruiskuista koittanu ettii juttuu muttei nyt oikein suomenkielisiltä sivuilta ainaka löytyny mitään määriä/seoksia.Olikos noista kellään mitään tarkempaa tietoa dieselkoneessa käytettynä? Ois vaan helppo ja edullinen tapa lisätä hetkellisesti sitä tehoa.

Muistelen et seos ois jotain 15-25 prossaa. Pullinkikoneiden rakentelijoilta vois saada vinkkiä. Herlevin Pekalta vois jotain vinkkiä irrota. Diesellandia vai mikä se yritys nyt olikaan. Ainakin niiden koneissa on vesiruiskutus käytössä 40 baarin paineella. Varmaan hyötyä ku ahtoja 8bar ja 17 milliset elementit pumpussa. Nuohan ois sopivia lukuja deekuunki ;D


Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1138 : 22.12.2012, 08:48:04 »
Eilen ei taas halunnu volle lähtä käyntiin. Jakso pyöriä mut ei jaksanu jäähä käymään. Nykäsy ja heti käymään. Ajelin työmaalle sen niin selves vikaki miks ei taho lähtä käymään. Lohkolämmitin pimeänä. On nää volokkarin koneet huonoja ku ei lähe ilman roikkaa enää -24 käymään ;D -18 kesti olla ja lähti ilman lämmitystä. Alon illalla laittaan letkulämmitintä ku sellanen oli jemmassa mut ku sai paikalleen ja ilmattua niin sieltähän kuulu TUPS ja käyttösavut karkas. Kohta pitäs lähtä käveleen hallille ja lähtä hakeen motonetistä uus vastus lohkoon ja jos sais samalla kertaa pumpun kaasuakselin hilut paikalleen.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1139 : 22.12.2012, 11:46:24 »
Eilen ei taas halunnu volle lähtä käyntiin. Jakso pyöriä mut ei jaksanu jäähä käymään. Nykäsy ja heti käymään. Ajelin työmaalle sen niin selves vikaki miks ei taho lähtä käymään. Lohkolämmitin pimeänä. On nää volokkarin koneet huonoja ku ei lähe ilman roikkaa enää -24 käymään ;D -18 kesti olla ja lähti ilman lämmitystä. Alon illalla laittaan letkulämmitintä ku sellanen oli jemmassa mut ku sai paikalleen ja ilmattua niin sieltähän kuulu TUPS ja käyttösavut karkas. Kohta pitäs lähtä käveleen hallille ja lähtä hakeen motonetistä uus vastus lohkoon ja jos sais samalla kertaa pumpun kaasuakselin hilut paikalleen.

-26 tiedän että on d24 käynnistetty ilman lämmitystä... mutta silloin tarvii olla kaiken kunnossa. Tuohon koneeseen oli juuri tehty 15000mk remontti eli oli käytännössä uutta vastaava.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Futurez  Kulkukoira