RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #60 : 05.02.2011, 21:01:38 »
T3 laipalla menee Garretin GT32 ja niitä saa ainakin tuolta
Holset siellä lukee..

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #61 : 05.02.2011, 22:02:56 »
Riippuu varmaankin pakosarjasta? Pakosarjaa olen nähnyt ainakin kahta mallia, laippa vaakatasson alaspäin ja laippa pystysuorassa lähtö iskaritolppaan päin. Itselläni laipan taso vaakatasossa lähtö alaspäin, höylätty muistaakseni pari milliä laipasta ja hx35 menee 12 pakopesällä paikalleen runkoaisan pokkauksen viilauksella. eikai tuo 3/4 garretti ainakaan isompi ole? holsteissa siis tiukin paikka kompurakotelo.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #62 : 05.02.2011, 22:19:50 »
Kannattaa muistaa kuitenkin että turbodieselissä yleensä vakio valupakosarja on toiminnallisesti paras.
Kysykää keneltä virittäjävelholta tahansa, enkä nyt tarkoita ketään pakosarjantekijää..
Holset siellä lukee..

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #63 : 05.02.2011, 23:00:10 »
T3 laipalla menee Garretin GT32 ja niitä saa ainakin tuolta
Riippuu varmaankin pakosarjasta? Pakosarjaa olen nähnyt ainakin kahta mallia, laippa vaakatasson alaspäin ja laippa pystysuorassa lähtö iskaritolppaan päin. Itselläni laipan taso vaakatasossa lähtö alaspäin, höylätty muistaakseni pari milliä laipasta ja hx35 menee 12 pakopesällä paikalleen runkoaisan pokkauksen viilauksella. eikai tuo 3/4 garretti ainakaan isompi ole? holsteissa siis tiukin paikka kompurakotelo.
mutta meneekö nämä 240:in konehuoneeseen?
vakio garretilla jää noin pikkurillin verran väliä runkopalkkiin eli noin sentti ::)
Toisenlaista pakosarjaa ei olekkaan vastaan tullu, missähän käyttäneet moisia?
« Viimeksi muokattu: 05.02.2011, 23:02:08 kirjoittanut janekki »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #64 : 05.02.2011, 23:16:39 »
mutta meneekö nämä 240:in konehuoneeseen?
vakio garretilla jää noin pikkurillin verran väliä runkopalkkiin eli noin sentti ::)
Toisenlaista pakosarjaa ei olekkaan vastaan tullu, missähän käyttäneet moisia?
Ainii, jos sulla on se alaspäin näyttävä pakosarja, siis se mitä luulin ainakin ainooks vaihtoehdoks, niin 240ssä vois matalan t25->t3 adaperin saada mahtumaan väliin vielä, leveys suunnassahan toi he221w on ehkä jopa pienempi mitä  t3... mutta voimallisesti aika paljon suurempi...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #65 : 06.02.2011, 03:01:38 »
ainakin isoa Switzeriä saai paikalleen kun koneistaa orkkissarjasta pois tavaraa laipasta ja vaihtaa pinnapultit.
Jonkun kuulopuheen mukaa hx35 menisi samalla operaatiolla paikalleen.
Minkä kokoisella pakopesällä muuten tuo hx35 kannattaisi laittaa tohon d24 ?
Tarkoitus olisi että heräisi mahdollisimman alhaalta mikäli pakopaineet sen vain sallivat.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #66 : 06.02.2011, 11:12:26 »
Ei kyllä ihan varmaan mahdu gt32 tai iso switzeri 240:pin konehuoneeseen vakiopakosarjan kanssa... siellä on tosiaan se 1cm rakoa runkopalkkiin.

Muutenkin pienempi hakusessa. Sellainen jossa heräävyys t03:sen tasoa mutta silti hönkää riittäisi vähän pidemmälle. Joku 180hv riittää mainiosti, enempää en ota kun ei siinä viiveen ja savun määrässä ole mitään järkeä.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #67 : 06.02.2011, 11:37:34 »
Ei kyllä ihan varmaan mahdu gt32 tai iso switzeri 240:pin konehuoneeseen vakiopakosarjan kanssa... siellä on tosiaan se 1cm rakoa runkopalkkiin.

Muutenkin pienempi hakusessa. Sellainen jossa heräävyys t03:sen tasoa mutta silti hönkää riittäisi vähän pidemmälle. Joku 180hv riittää mainiosti, enempää en ota kun ei siinä viiveen ja savun määrässä ole mitään järkeä.
aijaa, nää olikin 740/940 mitä itse pällistelin  :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #68 : 06.02.2011, 12:31:06 »
aijaa, nää olikin 740/940 mitä itse pällistelin  :)

No niihin nyt mahtuu vaikka toinen moottori sinne apukuskin puolelle...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #69 : 06.02.2011, 12:57:42 »
Ainii, jos sulla on se alaspäin näyttävä pakosarja, siis se mitä luulin ainakin ainooks vaihtoehdoks, niin 240ssä vois matalan t25->t3 adaperin saada mahtumaan väliin vielä, leveys suunnassahan toi he221w on ehkä jopa pienempi mitä  t3... mutta voimallisesti aika paljon suurempi...
ja pakopaineistaa yhtä pahasti kun t3?
alaspäin näyttää pakosarja täälläkin ::)

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #70 : 09.02.2011, 18:45:10 »
Starttailiin tuossa kansirempan kokenutta d24:sta eihän se lähteny tulille, yhdestä suutinputkesta menny jengat, myydäänkö niitä yksittäisinä? vai onko pakko ostaa koko sarja?
nokka on kanssa 180 pielessä, kompensoituuko tilanne jos heittää myös pumpun 180 astetta pieleen?
vai onko se nokka vaan käännettävä kohilleen...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #71 : 09.02.2011, 18:47:38 »
ja pakopaineistaa yhtä pahasti kun t3?
alaspäin näyttää pakosarja täälläkin ::)
Ei paineista...
Paineistaa kuin paljon isompi ahdin, niin pako kuin ahtopaineellisesti.

Starttailiin tuossa kansirempan kokenutta d24:sta eihän se lähteny tulille, yhdestä suutinputkesta menny jengat, myydäänkö niitä yksittäisinä? vai onko pakko ostaa koko sarja?
nokka on kanssa 180 pielessä, kompensoituuko tilanne jos heittää myös pumpun 180 astetta pieleen?
vai onko se nokka vaan käännettävä kohilleen...
Osta koko sarja, ja vaihda kokosarja, jätä vanha varalle.

Eikö ois helppoa vaan kääntää nokka kohillee?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #72 : 09.02.2011, 19:06:28 »
Ei paineista...
Paineistaa kuin paljon isompi ahdin, niin pako kuin ahtopaineellisesti.
Osta koko sarja, ja vaihda kokosarja, jätä vanha varalle.

Eikö ois helppoa vaan kääntää nokka kohillee?
eikö ne kilahda venat ja männät yhteen jos kääntää paikoillaan? eihän ne varmaan kieroks mene kun varovasti mutta mutta?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #73 : 09.02.2011, 19:06:53 »
Mistäköhän voisi johtua että ahdin ei meinaa pyöriä tyhjäkäynnillä, eikä pienellä kaasullakaan kunnolla ?

Tuossa 940:ssä tekee T3 noin eikä ahda kuin 0.5, käsin kun pyörittää imusiipeä niin tuntuu välillä "nihkeälle" vähän niin kuin hirttäisi kiinni ???

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #74 : 09.02.2011, 20:22:13 »
nokka on kanssa 180 pielessä, kompensoituuko tilanne jos heittää myös pumpun 180 astetta pieleen?
vai onko se nokka vaan käännettävä kohilleen...

Tuota ei kai nokka voi olla 180 astetta pielessä? Pumppu siellä on sen 180 pielessä. Nokan takapäästä hihnapyörä löysälle niin että pumppu ei pyöri kun pyöräytät kampea kierroksen, sitten vaan laitat pumpun ajoituksen kohdalleen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Carcom Oy  Ateho