Jos siellä on hammastanko ja ohjausakselin ristikkonivel jo vaihdettu, iskunvaimentimien kääntölaakerit ok, niin nuo alapallot itse tsekkaisin juurikin seuraavaksi - varsinkin jos sieltä pauketta kuuluu. Mutta tuo että auton lämmettyä ohjaus kevenee, viittaisi kyllä enemmän sinne hammastangon tai pumpun suunnalle. Tuo ohjausvaihteen vaihto ei ilmeisesti ole sinun omistusaikana tehty? Onko tietoa onko silloin vaihdettu täysin uutta/kunnostettua tankoa vaiko jotain purkuosaa tilalle?
Mutta noista alapallothan on helppo tsekata. Saatko keulaa tukevasti pukkien varaan/nosturille siten, että kumpikin etutassu olisi ilmassa. Saisi sitten kylmänä kokeiltua suoraan renkaista käsin ohjausta käännellen kokeiltua, että mistä kanittaa vastaan.
Osan kokemusten mukaan ainakin noita tarvike alapalloja on suht tiheään saanut vaihdella, painava keulahan näissä on mikä niiden varassa makaa.