Race.fi  Puotilan autokorjaamo

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RILLUV70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 402
  • Old
Terve. Itsellä nyt reilu 100 kilsaa nurkka-ajoa k-kulutus 12l/100km. Tuotteen (Eflexfuel) firmaa ei voi ku kehua palvelusta koska yksi urosliitin oli ilmeisesti valuvikainen (kynsi puuttui), ilmoitin asiasta ja seuraavana päivänä tuli postissa kaks liitintä himaan. Olis monella firmalla peiliin kattomisen paikka. Esim. JS-Tuning! Nyt yli tonni takana kk-mittari näyttää 13l/100km.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2017, 20:49:17 kirjoittanut RILLUV70 »
RTS

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vaikuttaako tuo RE85 jotenkin öljynvaihtoväliin ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Eikös öljynvaihtoväli suositella puolitettavaksi, jos huristelee etanolilla. :idiot2:

Poissa Toikkeli

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Terve vaan! Minäkin olen tommosta 940 b230fb muuttamassa etanolikäyttöiseksi, pitääkös ne suuttimet vaihtaa, vaikka on se boksi joka pitää pidempään auki niitä?  Ja Kuinkas kyseisessä autossa pystyy sen lämpötilahuijauksen tekemään tasantarkkaan? Onko Kytkentäkaavioita?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 17:22:48 kirjoittanut Toikkeli »
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa LaakkoT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Tässä tullut testailtua jonkin verran tuota eFlexFuel Commanderia. Tuntuu olevan todella paljon ongelmia saada yhteys kun käytössä Android 7. Omassa puhelimessa Android 7 käytössä ja on tiukassa saada yhteys eFflexfuel boksiin.
Kokeilin sitten Samsungin tabletilla jossa Android 6 käytössä ja jokaisella kerralla yhteys boksiin. Ilmeisesti Android 7 kanssa jotain tekemistä Bluetooth moduulin kanssa  :-\ voisivat kyllä eFlexFuelilla tutkia ongelmaa tarkemmin missä vika... :idiot2:

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Kannattaa laittaa heille suoraan viestiä niin varmasti tekevät asialle jotain jos korjattavaa on.

Poissa LaakkoT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Kannattaa laittaa heille suoraan viestiä niin varmasti tekevät asialle jotain jos korjattavaa on.

Juu, laitoin viestiä eilen illalla ja yöllä klo 0:18 oli vastattu:

"Uusi softa julkaistaan ensi viikolla tai viimeistään siitä seuraavalla. SIihen on tulossa paljon uudistuksia niin ulkonäköön kuin toimintoihin. Toimii myös uudessa Androidissa."

Joten asiakaspalvelun hitaudesta ei voi haukkua.  ;D

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Näin vähän ajattelinkin  O0

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Kellään toisella 940:ssä eFlexFuel? Mites automaattinen rikastus toimii?
Minun autossa se parantaa käynnistymistä vain vähän ja aiheuttaa takkuilevaa käyntiä niin kauan kun rikastusvalo vilkkuu.

Lähettivät uuden laitteen mutta ensikokemuksen perusteella yhtä huonosti vaikuttaa: Kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä -7C kuudennella starttauksella käyntiin.

Kokeilin myös ohittaa lämpöanturi vastuksella joka vastasi 71C, siis ilman rikastusta: Kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä -3C, 4-5 starttauksella käyntiin.

Käsittämätöntä että rikastus auttaa vain parin asteen verran.



Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Kellään toisella 940:ssä eFlexFuel? Mites automaattinen rikastus toimii?
Minun autossa se parantaa käynnistymistä vain vähän ja aiheuttaa takkuilevaa käyntiä niin kauan kun rikastusvalo vilkkuu.

Lähettivät uuden laitteen mutta ensikokemuksen perusteella yhtä huonosti vaikuttaa: Kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä -7C kuudennella starttauksella käyntiin.

Kokeilin myös ohittaa lämpöanturi vastuksella joka vastasi 71C, siis ilman rikastusta: Kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä -3C, 4-5 starttauksella käyntiin.

Käsittämätöntä että rikastus auttaa vain parin asteen verran.
Mulla on 240:ssä. Moottori B230F ja LH2.4, eli samaa tekniikkaa.

Samanlaiset kokemukset kylmäkäynnistyksestä, rikastus tuntuu olevan aika heikkoa. Plussakelillä lähtee ensimmäisellä, mutta pakkaselle mentäessä vaikeutuu. Joskus kokeilin reilun 10 asteen pakkasella lyödä kylmiltään tulille niin vaati yli kymmenen starttausta. Lohkolämmittimessä jos on vartinkin niin lähtee kuin palmupuun alta.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kylmärikastusten määrästä on näissä B230FT/FK koneissa kiinni.

Itselläni lähtee ekalla -15C asti, jonka jälkeen tarvitaan startti tai pari sinne -25C lukemaan asti. Sen jälkeen akun on syytä olla kunnossa, sillä -38C pakkasessa puhtaalla wiinalla käyntiin saaminen vaatiikin sen kolmisen kymmentä yritystä.

-29C pakkasessa 10L bensa douppaus täyteen tankkiin ja tulille ekasta laakista.

Tosin kylmäkäynnistystä on tullut hierottua vasta kuutisen talvea.....  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
^
Näyttäisi siis että eFlexfuel rikastaa rutkasti liian vähän tai liikaa tälle koneelle. Liikaan kai viittaisi huono käynti niin kauan kun rikastusvalo vilkkuu?
Pitäisi ehkä vastuksella testata lämpöanturin (1kohm 25°c) kanssa rinnalle tai sarjaan että paraneeko käynnistys, ja jos saisi selville suunnan niin potikalla lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
B230FK/FT moottorissa se toimiva kylmärikastusalue on hämmentävän kapea. Liikaa-> käy huonosti. Liian vähän-> käy huonosti.

Jos kantta on yhtään laskettu tai edes oikaistu, niin vähemmällä rikastuksella pärjää. Tosin Bensan ja wiinan kokeellisesti säädetyt kylmärikastukset ovat hitusen eri muotoisia alle 0C lämpötiloissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Juu, laitoin viestiä eilen illalla ja yöllä klo 0:18 oli vastattu:

"Uusi softa julkaistaan ensi viikolla tai viimeistään siitä seuraavalla. SIihen on tulossa paljon uudistuksia niin ulkonäköön kuin toimintoihin. Toimii myös uudessa Androidissa."

Joten asiakaspalvelun hitaudesta ei voi haukkua.  ;D
Eilen julkaistu uusi. Onhan siinä paljon uusia juttuja, ainut huono: ei  saa vieläkään yhteyttä ennen käynnistystä.

https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.steponetech.eflexfuelapp&rdid=fi.steponetech.eflexfuelapp



Poissa LaakkoT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Eilen julkaistu uusi. Onhan siinä paljon uusia juttuja, ainut huono: ei  saa vieläkään yhteyttä ennen käynnistystä.

https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.steponetech.eflexfuelapp&rdid=fi.steponetech.eflexfuelapp

Latasin softan itelle ja ainakin omassa Android7 luurissa lähti ykkösellä pelaamaan. Jännä kun oli eri nimellä kuin eFlexFuel Commander 3 (on siis eFlexFuel App) johtuu ilmeisesti siitä, että softan toimittaja on vaihtunut. Pikainen kokeilu näytti, että uutta ominaisuutta on tullut mutta tekemistä vielä riittää.

Itse haluaisin, että tuo keräisi päällä ollessaan enempi historiikkidataa jota voisi myöhemmin tarkastella. Nyt näytti, että on vain sen 20sek näkösällä ja häviää, ei näin :nohnoh
Olisi kiva tarkastella dataa offlinessä vaikka puhelimelta ja myöhemmin exportata vaikka exceliin. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka kunhan tekevät softaa eteenpäin  :sundaydriver:

 

Kulkukoira  Proturbo