Autoracing  KL-varaosat

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 449004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Taisi saada jotakin sponssia valtiolta tänä vuonna tuota toimenpidettä varten?
Parisataa taitaa saada. https://eflexfuel.fi/muutoskatsastus
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Minkähän laisia mahdollisuuksia on muuntaa 740 glt b234f kulkemaan e85:lla? Onko kukaan lastuttanut vastaavien purkkeja vai onko viisaampaa laittaa vaan muunnos boxi? Onko tarvetta vaihtaa suuttimia?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Sanokaapas te jotka on viimeisen vuoden aikana edes kerran tankanneet E85:ttä Oulussa ja on etanolimittari autossa paljonko näytti.
Minulla on eFlexFuelin anturi näyttänyt joka-ainut kerta n. 75%, ja nykyään alkanut ilmestyä vikakoodia.

En tiedä onko se syynä mutta asiaa ei varmaan auta jos anturi näyttää 10% alakanttiin.


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Eilen katsoin niin 78%. Ei ne varmaan koskaan 85% ole.
Veikkaan, että anturi näyttää ihan oikein.

Itselläni lämpöanturi näyttää väärin n.7astetta, liian lämmintä siis. Tiedä sitten pitäiskö siitä huolestua?

Edit: siis en missään Oulussa ole tankannut
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018, 16:20:24 kirjoittanut Justus »

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Eilen katsoin niin 78%. Ei ne varmaan koskaan 85% ole.
Veikkaan, että anturi näyttää ihan oikein.

Itselläni lämpöanturi näyttää väärin n.7astetta, liian lämmintä siis. Tiedä sitten pitäiskö siitä huolestua?

Edit: siis en missään Oulussa ole tankannut
Pääsisi kerran edes 76%:iin niin uskoisin että anturi näyttää oikein :o

Vanhan mallin lämpöanturissa on muistaakseni 1k ntc-vastus, eli 1k ohmia 25 asteen lämpötilassa, ja lämpötilan noustessa vastus laskee. Jos rikastus tuntuu liian vähältä niin vaihtaa siihen päähän vähän enemmän resistansseja näyttävä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Pääsisi kerran edes 76%:iin niin uskoisin että anturi näyttää oikein :o

Vanhan mallin lämpöanturissa on muistaakseni 1k ntc-vastus, eli 1k ohmia 25 asteen lämpötilassa, ja lämpötilan noustessa vastus laskee. Jos rikastus tuntuu liian vähältä niin vaihtaa siihen päähän vähän enemmän resistansseja näyttävä.
Ihan ok tuo on workkinut, tosin lähes aina lämmittänyt, tai lähtö lämpimästä parkkihallista. En oo siks enempää murhetta kantanut.
Ootko lukenut vikakoodeja, mitä tarjoo?

Tais olla jossain juttua, että talvella lisäävät bensaprosenttia paremman käynnistyvyyden nimissä. Mut en oo semmosta täällä etelässä vielä huomannut.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018, 19:06:20 kirjoittanut Justus »

Poissa LaakkoT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Sanokaapas te jotka on viimeisen vuoden aikana edes kerran tankanneet E85:ttä Oulussa ja on etanolimittari autossa paljonko näytti.
Minulla on eFlexFuelin anturi näyttänyt joka-ainut kerta n. 75%, ja nykyään alkanut ilmestyä vikakoodia.

En tiedä onko se syynä mutta asiaa ei varmaan auta jos anturi näyttää 10% alakanttiin.

Kyllä se ihan oikein näyttää... Kuten aiemmin jo osa on maininnut bensan osuutta lisätään talvella re85:seen että saadaan kylmällä käyntiin.
Itse olen tankannut Oulussa lähes jokaisessa paikassa ja etanolipitoisuus on talvella n. 75% ja kesällä 77-80%.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Ihan ok tuo on workkinut, tosin lähes aina lämmittänyt, tai lähtö lämpimästä parkkihallista. En oo siks enempää murhetta kantanut.
Ootko lukenut vikakoodeja, mitä tarjoo?

Tais olla jossain juttua, että talvella lisäävät bensaprosenttia paremman käynnistyvyyden nimissä. Mut en oo semmosta täällä etelässä vielä huomannut.
Olethan ottanut huomioon että lohkolämmitinkin nostaa sita lämpötilalukemaa, tai jos moottori on ollut käynnissä muutaman tunnin sisällä.

Vikakoodi 2-3-1, luultavasti käväisee laihalla reippaissa kiihdytyksissä. Laimensin etanolin ensin 43% ja sitten vielä 22%:ksi, pari kertaa vielä antoi silläkin koodin, mutta nyt näyttäisi loppuneen.
Tuli myös mieleen että jos siinä oli suuttimet likaantuneet kun en ole pitkään aikaan ajanut bensalla.

Kyllä se ihan oikein näyttää... Kuten aiemmin jo osa on maininnut bensan osuutta lisätään talvella re85:seen että saadaan kylmällä käyntiin.
Itse olen tankannut Oulussa lähes jokaisessa paikassa ja etanolipitoisuus on talvella n. 75% ja kesällä 77-80%.
Kai se on sitten uskottava. Ei tosin kesälläkään päässyt yli 75%. Lähes aina olen tankannut Oulunsalon Shellillä.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Saas nähdä käykö näiden muutossarjojen kanssa samoin, kuin asuntojen remonttikulujen ( remppahinnat nousivat kun kotitalousvähennyksellä siirrettiin maksajaa )
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Olethan ottanut huomioon että lohkolämmitinkin nostaa sita lämpötilalukemaa, tai jos moottori on ollut käynnissä muutaman tunnin sisällä.

Vikakoodi 2-3-1, luultavasti käväisee laihalla reippaissa kiihdytyksissä. Laimensin etanolin ensin 43% ja sitten vielä 22%:ksi, pari kertaa vielä antoi silläkin koodin, mutta nyt näyttäisi loppuneen.
Tuli myös mieleen että jos siinä oli suuttimet likaantuneet kun en ole pitkään aikaan ajanut bensalla.
Kai se on sitten uskottava. Ei tosin kesälläkään päässyt yli 75%. Lähes aina olen tankannut Oulunsalon Shellillä.
Juu huomasin tuon lämpötilaheiton jo ennen lämmityskautta.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Juu huomasin tuon lämpötilaheiton jo ennen lämmityskautta.
Joko lämpöanturin resistanssi on liian pieni, ainakin omassa se on 1k ntc, tai boksi lukee sitä väärin.
Jokatapauksessa kun liittää näitä kaksi tai kolme sarjaan lämpöanturin johtimeen,  uskon että on jo aika lähellä oikeaa.
http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=55_123_0_49_959_2415&products_id=6752

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Onkos kukaan täällä muuten käynyt vielä ottamassa tuota muutospalkkiota itselleen?

Lueskelin tuolta Saab-puolelta, että muutamat ovat tuon itselleen lunastaneet. Ei ole tarvinnut mitään bokseja, vaan ovat sanoneet että muutos on tehty moottorinohjaukseen, sitten on otettu päästöt ja saatu laput.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Onko täällä kellään kokemuksia volvo s40 t5 muuttamisesta e85? Kyseessä 08 malli eli facelift, samassa muutoksena tulee melko rankalla kädellä muokattu vakioahdin. Kysymyksessä lähinnä että riittääkö bensapumppu ja tarvitseeko jotain muita hilppeitä, koska suuttimet menee ainakin vaihtoon. En aikasemmin ollut suunnitellut tuota e85 muutosta, mutta tällaista ehdotettiin lisänä, niin kait se on muutettava :o

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Olisi asennusta vailla tuo eFlexfuel-systeemi. Pienen pähkäilyn jälkeen pääsin jonkinlaiseen selkoon mitä tulee mihinkin. Mutta paketissa oli mukana lappunen poikkeavasta asennuksesta viralliseen ohjeistukseen verrattuna koskien virtakytkentää. Nää sähköhommat ei ole itselle ihan ydinosaamisaluetta, joten saisikohan seuraavasta selkokielisen version?

"Autossasi on matalaimpedanssisuuttimet, joten asennus poikkeaa hieman ohjekirjan mukaisesta. eflexfuel-laitteen +12V virta otetaan suuttimien sijaan esim. suuttimien virranrajoitusvastuksilta. Myös muut paikat voivat olla virranlähteinä, jotka eivät jätä virtaa päälle eflexfuel-laitteeseen, kun virta sammutetaan autosta."

Kohde on tuo allekirjoituksen Kontti B230FK-tekniikalla eli suuttimet ovat ne vihertävät. Eli miten arvon foorumilaiset ovat virtakytkennän hoitaneet omista vastaavista? Kiitos ja anteeksi jo etukäteen  :-[

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Olisi asennusta vailla tuo eFlexfuel-systeemi. Pienen pähkäilyn jälkeen pääsin jonkinlaiseen selkoon mitä tulee mihinkin. Mutta paketissa oli mukana lappunen poikkeavasta asennuksesta viralliseen ohjeistukseen verrattuna koskien virtakytkentää. Nää sähköhommat ei ole itselle ihan ydinosaamisaluetta, joten saisikohan seuraavasta selkokielisen version?

"Autossasi on matalaimpedanssisuuttimet, joten asennus poikkeaa hieman ohjekirjan mukaisesta. eflexfuel-laitteen +12V virta otetaan suuttimien sijaan esim. suuttimien virranrajoitusvastuksilta. Myös muut paikat voivat olla virranlähteinä, jotka eivät jätä virtaa päälle eflexfuel-laitteeseen, kun virta sammutetaan autosta."

Kohde on tuo allekirjoituksen Kontti B230FK-tekniikalla eli suuttimet ovat ne vihertävät. Eli miten arvon foorumilaiset ovat virtakytkennän hoitaneet omista vastaavista? Kiitos ja anteeksi jo etukäteen  :-[
Mulla sama auto ja asennusliike laittoi virranoton generaattorin taakse. Puolen vuoden jälkeen tajusin ettei sieltä tule virtaa starttauksen aikana, se selittikin miksi kylmäkäynnistys "hieman" takkuili. :-\

Soitin sinne valmistajalle ja neuvoivat ottamaan virran  suuttimien vastuspakan virtajohtimesta. Eli otin siitä akun yläpuolella olevan vastuspakan ruskeasta johtimesta.

Noin laitettuna boksi käynnistyy jo kun laittaa virrat päälle, ja sammuu vasta kun virrat on ollut pois n. 4 minuuttia.

Toinen juttu minkä olen ollut huomaavinani, kylmäkäyntirikastus lähtee päälle ensimmäisestä starttiyrityksestä ja jos moottori ei käynnisty muutamaan minuuttiin siitä, kylmärikastus menee kokonaan ohi. Ei tosin minua haittaa, kun sitä tuntuu olevan muutenkin liikaa, niin että moottori "röpröttää".

« Viimeksi muokattu: 02.02.2018, 16:47:10 kirjoittanut Pepo »

 

Carcom Oy  Ateho