Autodiagnoosi  Carcom Oy

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä

Nyt jos jollain on ehdotuksia, mistä löytää 12v jossa virrat on päällä ainakin startin aikana ja kun auto on käynnissä. Voi olla silloinkin kun virrat on päällä kunhan menee heti pois kun virrat katkaistaan.

LH:n pinnille 35 menevästi sinisestä piuhasta (tulee virtalukolta).

Kannattaa lueskella tuolta noita kytkentäkaavioita.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
LH:n pinnille 35 menevästi sinisestä piuhasta (tulee virtalukolta).

Kannattaa lueskella tuolta noita kytkentäkaavioita.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70.0
Kiitos jälleen kerran Mikalle! Pitää yrittää tuo huomenna kuntoon.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Sain kaverilta plx lainaan niin uskaltanu vähä kokeilla.
Todettu lambda vaihtokytkin toimivaksi.
Hetkeksi se sen droppaa kytkimeen koskemisen jälkeen bensalla 13,7 käväsemään kunnes nousee takas 14,2-14,7 väliä huiteleen, tyhjäkäynnillä.
Sitteko laitat takas bensa-asentoon, niin käväsee 15,4 kieppeillä, tyhjäkäynnillä.
Tasakaasulla ajossa ei mitään vaikutusta.
Eli kai se vaihtokytkin asiasa ajaa ???

Sitte ajoa..
Bensalla vetää alle 2000rpm kierroksilla lusikan pohjaan runttasussa afr sinne ~15,2-19 hujakoille heitteleen, kunnes on kertyny lusikan lattiaan lyömis kierroksista 3-400rpm lisää, jolloin huitelee 15,3-16 väliä kiihyttämistä edelleen jatkaen.
Myös jos tuossa 2700rpm kohilla tai yli runttasen lusikan lattiaan se huitelee tuota 15-16,2 väliä hetken.
Kunnes (~4000rpm jälkeen) laskee sinne 14,2-14,8 välille huiteleen, jossa pysyttelee rajottimelle asti.

Heivasin kartiosuotimen meneen ja vakio takasin. Nyt ei oo niin useesti piikkaillu runttauksessa tuonne +17afr lukemiin enään runttasussa.
Vedossakin pysyy vakioputsarilla lähempänä 15afr kuin 16 ja sen 4000rpm jälkeen laskeutuu huiteleen tota 14,2-14,8 väliä raikkarille asti.
Tasakaasulla aika hyvin huitelee 14,5-14,7 väliä.

Ei vaikutusta plx:n näyttämiin ottiko vaikka flexin pois välistä. Eli se ei ainakaan tuota laihalle vetämistä aiheuta kai.

Noh tänään viskasin tankkiin 30l e85:sta, tankin pohjalla varmaan se 5-7l 98e5.
Kytkin viina-asentoon ja pelaa yhtälailla ko bensalla, täyskaasuvetoja ja täyskaasuvedon pitäessä päällä nikottelee ja käy yhtälailla laihalla, ellei himppasen enemmän ko bensalla.
Haiskahtaa siltä että jossai tuosa nyt on feelua, tai hommaan vaikka 15-50cc isommat sumut flexin kaveriks.
Kuulin kyllä huhua, että täyskaasulla tuon pitäs tipauttaa bensalla afr sinne öö 12,4 kieppeille jos oikein muistin.

Tuo ei kyllä missään normaali tai vedätysajon "normaalitilanteissa" oo käynykkää alle 13 afr.
Ehkä ko vetelet luisua ja kaasua pumppailet miten sattuu niin vilahtaa 11,** taulussa.
Viinalla ajettu nyt sen ~30-40km. Saas nähä miten huomenna lähtee käymään.

Ainiin flexin kanssa saa painaa pikkasen kaasua että lähtee käyntiin, näin kylminä pakkasina bensalla siis.
Saa nähä miten viinan kanssa käy. Pakkasta nyt se -12. Pitää aamulla koittaa pääseekö töihi :D

Edit: Vikakoodeja ei lykkää, eikä mittariin häiriö/lambdavaloa.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 01:16:48 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Heivasin kartiosuotimen meneen ja vakio takasin. Nyt ei oo niin useesti piikkaillu runttauksessa tuonne +17afr lukemiin enään runttasussa.
Vedossakin pysyy vakioputsarilla lähempänä 15afr kuin 16 ja sen 4000rpm jälkeen laskeutuu huiteleen tota 14,2-14,8 väliä raikkarille asti.
Tasakaasulla aika hyvin huitelee 14,5-14,7 väliä.
Ai se kartiosuodattimen vapaavirtaus laittaa laihalle kiihdytyksessä?
Mielenkiintoista, kun omassa 940:ssä alkoi vikakoodi liian laiha tai rikas seos osakuormalla, vähän sen jälkeen kun avasin ilmanputsarikotelon pohjaa ja vaihdoin Mann:n filtterin.
Laitoin kyllä reiän takaisin tukkoon varmuuden vuoksi, mutta koodi uusiutui silti ja palaa viikon kuluttua siitä kun käyttää ECU:n sulaketta irti :-\


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Lähinnä taitaa se kartiosuodattimella sekoilu johtua siitä että se ei virtaa tasaisesti vaan ilma osuu ilmamassamittarin lankaan vähän milloin mistäkin kulmasta ja mittaustulos vaihtelee sen mukaan. On minullakin 940:ssä avattu se iso sivuputki alkuperäisen edestä ilmaa ottavan lisäksi mutta vakiosuodattimella ei mitään ongelmaa.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Joo, kumma vika luulisi ettei monta mahdollisuutta kun koodi tulee vain etanolilla.
ei oireita ajossa, ja olen:
-mitannut pa-paineet
-puhdistuttanut suuttimet
-kokeillut eri eFlexFuel-boxilla
-mitannut IMM:n jännitteen, 2.35 V
-vaihtanut tulpat ja virranjakajan kannen (Boschin "OEM" aftermarket pläjäys murenikin jo käsiin)
Pitäisi vielä kokeilla vanhalla lambdalla uudelleen, kun en eka kerralla tainnut testata tarpeeksi kauan aikaa.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jees. Elikä Flexin kanssa pelaa e85:lla yhtälailla persdynolla ja korvakuulolla ko ilman flexiä bensalla.
Oli tossa aamusta -10 pakkasta ja laakista käymään viinalla.
Flexin kanssa jotenkin tuo käynnistyminen bensalla kylmänä vaatii tyyliin hiuskarvan verran kaasupolkimeen koskemista että lähtee sahaamatta ja kaikilla pytyillä hetimmiten käymään.
Tänään tankattu 25€ lisää viinaa ja vielä rokkaa sytyttelemättä valoja ja tuomatta vikakoodeja. Tuo vedossa ja runttasussa laihalle veto vielä häiritsee.
Sunnuntaikirkkoon ajajaa ja autolla tavallisesti ajavalle ei varmaan mikään ongelma.
Itte ko noille antaa sitä tennariakin, niin ois se hyvä ettei sielä oo kohta venat palanu, tulpat sulanu tai männissä reikiä.
Vaikka onkin vaan b200f, että ei hirveesti ressaa vaikka porsiskin. Oispa entistä enempi syytä viskasta 2,3 fk/ft keulalle :D
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta mitenkäs noi polttoainekäyttöset lisälämmittimet pelaa wiunan kanssa  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta mitenkäs noi polttoainekäyttöset lisälämmittimet pelaa wiunan kanssa  ???

Ihan hienosti. Teho on vain hitusen pienempi, koska palaa kylmemmällä liekillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Juu kun työkaverilla on bensavehkeessä lisälämppäri ja haaveili nyt Motonetistä Flexifuel-satsia kun taaa mainostaavat ja kyseli mutta empä osannut sanoa juuta enkä jaata  :(
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan vielä asentanut eflexfuel muutossarjaa näihin uudempiin T6 moottoreihin eli B6304T2 tai T4 malleihin? eflexfuel firmasta kysyin ja sanoivat että sopii tuohon koneeseen, mutta käytännön kokemukset olisi aina mukavia :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Jerski_S70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Mites tällänen kannattaa s70 2.4l 20v? Miten kone kestää ja mitä kaikkee tarvis vaihtaa? Miten kulutus muuttuu ja onko teho eroja

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Mites tällänen kannattaa s70 2.4l 20v? Miten kone kestää ja mitä kaikkee tarvis vaihtaa? Miten kulutus muuttuu ja onko teho eroja
Mitään ei tarvi vaihtaa tai no bensansuodatin ja tulpat ja öljyt kannattaa vaihtaa. Eflexboksi kiinni ja menox. Kulutus kasvaa n.30%, tehoissa et huomaa mitään.
Pitäis kestääkin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2018, 21:32:28 kirjoittanut Justus »

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Kellä on tuo uusin ohjelmisto uuden mallin eFlexFueliin, onko siinä jotain ominaisuuksia joita kannattaisi ruinata niiltä myös vanhan mallin softaan?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Ei oo mulla uudempaa, mutta screenshottien mukaan uudemmassa on polttoaineen lämpötilan näyttö. Muuten taitaa olla pelkkää käyttöliittymän hifistelyä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy