Ateho  Elekma

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Siis se yhteys pitää luoda ennen kuin koittaa klikata tietoja, eli ei pysy muistissa, kuten muiden BT laitteiden kanssa, mulla on 4 erillistä HF vehjettä ja jokainen muu toimii, kun vaan avaa HF:n. Tokihan en silloin kuin eflexfueliin on tarkoitus saada käytä muita BT laitteita.

Duunikaveri meinasi, että olis hyvä välillä laittaa tankkiin jotain etanolille tarkoitettua lisäainetta voitelemaan bensapumppua ?

Tuohan kyllä lisää polttoaine kustannuksia, mutta jos sitten sen tankkilaitteen uusiminen jäis väliin
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018, 18:14:28 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Täytyy jotenkin johtua puhelimesta, mulla on vanha Samsung Active, siinä pysyy kyllä kaikki laitteet muistissa ja yksi on eFlexFuel.

Tuota samaa RedLinen SI Alcohol lisäainetta olen käyttänyt, tosi riittoisa pullo, riittää 400L jatkuvassa käytössä. Litkua on enempi pullossa kun tuo 355ml, olikohan 387ml ? Ei siitä paljon lisäkulua lopulta tule. Tein sopivan asteikon teipistä kylkeen siten että aina yksi viivanväli / 20L etanolia. Käytännössä yksi tankkaus on mulla yleensä se 40L eli kaksi viivanväliä. Kun pullo on tyhjentynyt, niin kaatanut vaan uudesta sisällön vanhaan. Eipä tartte alkaa uudestaan laskemaan paljonko se viivanväli taas olikaan ?
En tiedä onko tuolla litkulla mitään muuta vaikutusta kun psykologinen, mutta jospa se kuitenkin edes vähän voitelisi pumppua, suuttimia ja ylempiä männärenkaita  ::)

Ajatuksena on hommata uusi tankkilaite ja siihen joku AEM:n etanolipumppu valmiiksi, tuohon AWD malliin kun pumpun vaihto ei taida olla ihan suit sait juttu  ???
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 18:59:27 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Tänään lähti ontumalla käymään ja moottorivikavalon sytytti. Yhden sylinterin misfire, näytti torque ja kuittaantui pois. Vuosi sitten kaikki puolat vauhdettin ja tulpat samoin.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Ilmojen kylmettyä olen tankkaillut sekaan pienen määrän 95E10:a, käytännössä litran verran jokaista 10L E85:a kohti. Ohjelma näyttää silloin 70% etanoli prosenttia. Käyntiinlähtö pikkupakkasellakin ollut sen myötä aivan kuin bensalla.

10L E85 + 1L 95E10 (0,1 L etanolia + 0,9L bensaa) = 11L.

Kyllähän se etanolillakin käynnistyy pikkupakkasesta heti, mutta moottori käy kyllä selkeästi raskaammin ja hiljempaa kun kesällä. Pakokaasu silmiä kirvelevän kitkerää auton takana. Kaikesta päätellen seosta rikastetaan pakkasella huomattavasti enempi kun normaalisti ja mahdollisuus etanolin joutumisesta öljyn joukkoon lisääntyy samalla. Bensa terästyksen myötä pakokaasu ei haise kovinkaan paljon, ehkä vähempi kun kesällä "kylmänä".

Pieni määrä 95:a ei haittaa muutenkaan mitään joukossa, kun E85 on itse 106 oktaanista, tietysti sinne voisi tankata myös 98:a, rahallisestihan sillä ei ole juuri merkitystä muutaman litran kanssa. Helpompi kuitenkin arvioida määrä, kun 98:ssa on jotain 7% etanolia.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Kuinkas kauan on kestänyt sen 200€:n tuleminen 11.10 lähetin osoitteeseen kirjaamo@trafi.fi .
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Kuinkas kauan on kestänyt sen 200€:n tuleminen 11.10 lähetin osoitteeseen kirjaamo@trafi.fi .
2-3 viikkoa taisi omalla kohdalla mennä.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Kymmenisen päivää meni itellä...leimatttu 13.8 ja hakemus laitettu postiin heti samana päivänä. Päätös kirjattu 22.8 ja se tuli postissa vissiin 23.8, olisko rahat ollut tilillä 24. - 25.8 ?

Lähetin ihan kirjeenä sen lomakkeen alalaidassa olevaan osoitteeseen. Voihan se olla että käsittelyaika vaihtelee ja hakemus pyörii Trafissa kunnes löytää oikealle pöydälle.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Näyttää tämäkin olevan asemakohtaista miten onnistuu lastulla/suuttimilla. Kysyin ohimennen etanolimuutoksesta samalla kun muutoskatsastin alustan. Katsuri tuumasi, että ainoastaan vamiit muunnossarjat kelpaavat, muuten katostaan virittämiseksi...
Tämähän hoitui ihan mukavasti konttoria vaihtamalla, eli nyt olis B230FK leimattu etanolikäyttöiseksi. Suuttimien tiedot paperiin, päästömittaus ja se oli siinä. B230FD:n muutoskatsastus edessä, mutta pitäisi olla läpihuutojuttu flexillä.

Poissa RILLUV70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 402
  • Old
Sitä 200€ ei tainnu saada sama henkilö kuin kerran vuodessa.
RTS

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Jep, kerran kalenterivuodessa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Kuinkahan tuon kikkailun kanssa menee, mulla on ekana omistajana vaimo tuossa V70:ssä ja mä oon vaan toinen omistaja. Olis v40, jonka voisi kanssa viinoittaa, siinä mä olen omistajana, ei taida saada rahaa vuoteen
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Kuinkahan tuon kikkailun kanssa menee, mulla on ekana omistajana vaimo tuossa V70:ssä ja mä oon vaan toinen omistaja. Olis v40, jonka voisi kanssa viinoittaa, siinä mä olen omistajana, ei taida saada rahaa vuoteen
Odota tammikuuhun?

Niko_S

  • Vieras
Odota tammikuuhun?

Tämä.

Näillä näkymin sen etanolikäyttö alennuksen saa ainoastaan omista kulkuneuvoista, ja se on katsastus kerrallaan.

----

Omaa 745:stä en aikanaan muutoskatsastanut, mutta jos haluaisin sillä laillisesti ajaa,
niin nykyinen kokoonpano ei edes käynnisty hyvin 98E5:lla.

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Olisiko kellään kokemuksia tai tietoa vm2008 s40t5 volvon bensapumpun vaihdosta? Pitäisi vaihtaa uusi tai suuritehoisempi bensapumppu, mutta kysymys kuuluukin onko kyseinen homma edes mahdollista ns. Bolt on hommana. Pumppua ilmeisesti ohjaa joku muuttuva sähköohjaus tai vastaava, siitä en ymmärrä yhtään mitä sitten tarkoittaakaan. Ongelmana kuitenkin on se, että nyt kun reilu 2000km takana e85 polttoaineella, täydelläkaasulla kierrosten noustessa ylös, seokset menee pelottavan laihalle. Tähän asti toiminut ihan moitteetta ja seokset olleet sopivat jokaisella osa-alueella. Laajakaistan virkaa toimittaa plx setti. Suuttimet eivät ole siis vakiot ja ohjelmoinnit suoritettu. Todella huonosti löytyy kyseisiin malleihin mitään tietoa mistään  :-[

Poissa Battery

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Suodatin tukossa?

 

Samppasport  Futurez