Kulkukoira  Proturbo

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Jaa se menee varmaan ensivuoden puolelle ennenkö tarvii vastata ainaki sivumääristä päätellen
Volvo 945 2.3  -94

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Sivulla 27 voisi olla jotain sulle.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Jaa se menee varmaan ensivuoden puolelle ennenkö tarvii vastata ainaki sivumääristä päätellen

Jotain sinne päin!   :2funny:

Minulla meni 18 minuuttia lukea kaikki uudelleen sivulta 27 tähän asti ajatuksella, jos minulla sellaisia ylipäätään on?  ???

Tästä viestiketjusta saisi oivan FAQ-jutun jos ehtisi ja viitsisi koostaa, sillä liki kaikki on käsitelty tässä ketjussa. Kokemuksista voi sitten lukea toisesta ketjusta!  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
FAQ:n voisi vielä jakaa eri moottorien muutossarjoihin. Olis helpompi löytää omaan moottoriin sopivat sarjat  ;)
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013, 23:58:39 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Ja kissan marjat. Ihan sama minkälaisen tietopaketin kasaa, sitä ei viitsitä lukea. Katsoo vaikkappa alustatopicin läpi. Samaa asiaa kysytään joka sivulla. 35 sivua putkeen. 80% viesteistä voisi heittää suoraan bittiavaruuteen. Enemmän tekstiä allekirjoituksessa kuin viestikentässä.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Ja kissan marjat. Ihan sama minkälaisen tietopaketin kasaa, sitä ei viitsitä lukea. Katsoo vaikkappa alustatopicin läpi. Samaa asiaa kysytään joka sivulla. 35 sivua putkeen. 80% viesteistä voisi heittää suoraan bittiavaruuteen. Enemmän tekstiä allekirjoituksessa kuin viestikentässä.

Tässä olen kyllä valitettavan samaa mieltä kanssasi!  :hello:

Porukka ei lue, eikä osaa käyttää haku-toimintoa, vaan odottaa valmista vastausta suoraan!   :facepalm:

Tässä on hyvä esimerkki siitä!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40019.0

Ja tämän foorumin haku antaa hakusanoilla "ABS vikakoodi" viidentenä vastauksena kooditaulukon, vaikkei hausta ole rajattu pois mitään (edes myyntiplastoja).  :'(

Sen verran monta FAQ-juttua olen kirjoittanut, etten tästä Wiina topicista ole viitsinyt sitä tehdä, koska porukka ei lue niitä!

Mutta jos joku koostaa materiaalin, niin saattaisin raapustella sellaisen kasaan...  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Oma viitseliäisyys kannattaa nostaa sille tasolle, että sisäistää aiheen ja saa jotain itsekin aikaiseksi. Kaikkiin kysymyksiin ei ole tyhjentävää vastausta tai taulukkoa.

34 sivua tässäkin aiheessa on vasta alku ja auttaa varmaan parhaiten jos itse pääsee muodostomaan jonkinlaisen käsityksen kokonaisuudesta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Oma viitseliäisyys kannattaa nostaa sille tasolle, että sisäistää aiheen ja saa jotain itsekin aikaiseksi. Kaikkiin kysymyksiin ei ole tyhjentävää vastausta tai taulukkoa.

34 sivua tässäkin aiheessa on vasta alku ja auttaa varmaan parhaiten jos itse pääsee muodostomaan jonkinlaisen käsityksen kokonaisuudesta.

Juurikin näin!  Lukemalla tämän topicin alkaa kenties hahmottamaan tätä Wiinalla ajamisen omituisuuksia LH:n keralla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Flexfuel-company niminen firma tarjosi minulle etanolimuutossarjaa asennettuna hintaan 295€. Onko paha hinta? Autohan on siis 460 vm 95 ja 2.0 koneella.

Onko kokemuksia tuosta Flexfuel-companystä ja heidän muutossarjoistaan?

Siis tämä: http://flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php

Laskeskelin että hyvällä tuurilla tuo muutossarja 295€ maksaisi itsensä takaisin noin vuodessa.

Kun en tiedä, onko tuossa 400-sarjaisessa samanlainen ruiskutus kuin LH-vinokoneissa, niin flexitunelta saa vastaavia härpäkkeitä edullisemmin.
http://www.flexitune.se/products.php

AutoX4 ainakin riittää, mutta jos ruiskutussysteemi on vinokoneen vastine, eli kaikki suuttimet ruikkaavat yhdellä kertaa, pärjäät X1:llä ja hinta tippuu aikas paljon.

Minä en tunne ainuttakaan tuolla Flexfuel-company sarjalla muutoksen tehnyttä mutta Flexitunella tehtyjä montakin autoa, jotka ovat pelanneet pitkään, kuin se kuuluisa junan vessa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Kun en tiedä, onko tuossa 400-sarjaisessa samanlainen ruiskutus kuin LH-vinokoneissa, niin flexitunelta saa vastaavia härpäkkeitä edullisemmin.
http://www.flexitune.se/products.php

AutoX4 ainakin riittää, mutta jos ruiskutussysteemi on vinokoneen vastine, eli kaikki suuttimet ruikkaavat yhdellä kertaa, pärjäät X1:llä ja hinta tippuu aikas paljon.

Minä en tunne ainuttakaan tuolla Flexfuel-company sarjalla muutoksen tehnyttä mutta Flexitunella tehtyjä montakin autoa, jotka ovat pelanneet pitkään, kuin se kuuluisa junan vessa.

Kappas vaan.. Ja asennuskin taitaa olla aika simppeli. Mistähän vaan löytyy lämpötilasensori, vai pitääkö sellainen erikseen laittaa Flexitunen kaveriksi? Ilmeisesti tuo asennus on pääpiirteittäin niinkin simppeli, että:

1. +12v -> +12v
2. GND -> GND
3. ECU -> ECU
4. INJ -> Ruiskun ohjausjohtoon (ECU/INJ tulee sen ECUn ja ruiskun väliin)
5. TMP -> Lämpötilasensori (ilmeisesti ihan vaan NTC vai liekö joku DS1820 tjsp?)
6. Lämpötilasensorin toinen jalka -> GND

Illemmalla käyn hakemassa korjausoppaan, sieltä varmaan löytyy tieto mistä löytyy ECU ja muut härpäkkeet :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kappas vaan.. Ja asennuskin taitaa olla aika simppeli. Mistähän vaan löytyy lämpötilasensori, vai pitääkö sellainen erikseen laittaa Flexitunen kaveriksi? Ilmeisesti tuo asennus on pääpiirteittäin niinkin simppeli, että:

1. +12v -> +12v
2. GND -> GND
3. ECU -> ECU
4. INJ -> Ruiskun ohjausjohtoon (ECU/INJ tulee sen ECUn ja ruiskun väliin)
5. TMP -> Lämpötilasensori (ilmeisesti ihan vaan NTC vai liekö joku DS1820 tjsp?)
6. Lämpötilasensorin toinen jalka -> GND

Illemmalla käyn hakemassa korjausoppaan, sieltä varmaan löytyy tieto mistä löytyy ECU ja muut härpäkkeet :)

Juu, flexille kytketään se suuttimilta tuleva piuha ja flexille kytketään se suuttimien katkaistu piuha, joka ohjasi ennen suuttimia.
Lämpötila-anturi tulee Flexissä sarjan mukana. Sopiva paikka on sille sellainen kohta, joka lämpenee mahdollisimman nopeasti, jotta kylmä rikastus loppuu tarpeeksi ajoissa (vaikuttaa kulutukseen huimasti).

Toimintatilan valinta tehdään kytkimellä tai lambda-anturiin kytkemällä.  Itse laitoin lopulta kytkimen, kun tankissa on joko täyttä Wiinaa tai sitten bensiiniä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Anneli

  • Vieras
Hei, V70 T5 1997, lastutettu valmiiksi (vaihdettava piiri, vakiopiirikin on tallessa), Motronic 4.3 muistaakseni, olen ajatellut näitä E85-bokseja. Kahlasin tämän sivun kaikki postit läpi hakemalla "T5" mutta parista kohdasta vain löytyi maininta eikä siitäkään mitään jälkipyykkiä kuulunut.

Eli jos ostan esim. 2 kpl näitä niin pelaako lastutettuna E85:llä? Jos ei, niin mitä vaatii että pelaa?

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Hei, V70 T5 1997, lastutettu valmiiksi (vaihdettava piiri, vakiopiirikin on tallessa), Motronic 4.3 muistaakseni, olen ajatellut näitä E85-bokseja. Kahlasin tämän sivun kaikki postit läpi hakemalla "T5" mutta parista kohdasta vain löytyi maininta eikä siitäkään mitään jälkipyykkiä kuulunut.

Eli jos ostan esim. 2 kpl näitä niin pelaako lastutettuna E85:llä? Jos ei, niin mitä vaatii että pelaa?
Kyllä sen pitäisi toimia siinä missä muutkin autot
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Hei, V70 T5 1997, lastutettu valmiiksi (vaihdettava piiri, vakiopiirikin on tallessa), Motronic 4.3 muistaakseni, olen ajatellut näitä E85-bokseja. Kahlasin tämän sivun kaikki postit läpi hakemalla "T5" mutta parista kohdasta vain löytyi maininta eikä siitäkään mitään jälkipyykkiä kuulunut.

Eli jos ostan esim. 2 kpl näitä niin pelaako lastutettuna E85:llä? Jos ei, niin mitä vaatii että pelaa?

Veikkaisin kyllä tälleen kylmiltään että, suuttimet ei riitä enää viinalle jos on jo lastutettu.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 16:50:43 kirjoittanut dometic »
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Veikaisin kyllä tälleen kylmiltään että, suuttimet ei riitä enää viinalle jos on jo lastutettu.

Samaa veikkaan minäkin! Vakiossa se vielä voi jotenkin riittää hädin tuskin, muttei lastutetussa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo