Samppasport  Futurez

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 448606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Käynnistysrikastusta lisätään niin paljon, että kone hörähtää käyntiin näissä keleissä.

Sen jälkeen säädetään kylmärikastusta niin paljon, että auto pysyy käynnissä.

Säädä vähän kerrallaan lisää, niin kyllä ne aikas nopeasti on tontilla.
Jos seuraavana aamuna ei pysy käynnissä, sitten lisää rikastuksia.  Ei mitään ihmeellistä tai mahdotonta.

Eli jumpperi siihen kohtaan mitä halutaan säätää ja säätö, jonka jälkeen virrat pois ja päälle uudelleen, niin asetus on talletettu.
Täytyykin tehdä näin se säätö. Kiitos :)
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Onko tuollaisesta kellään kokemusta?  V70 2.5t koneeseen tulisi, suoraan olisi ainakin saatavilla 5 sylinteriseen.

Flexitune olisi satkun halvempi vaikka ostaisi kaksi settiä, myyntipuhe tuossa on ihan hyvä ja kotimainen tuote.

http://eflexfuel.fi/eflexfuel-bts-e85-muutossarja
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa sudden

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Tämä eFlexfuel kiinnostaa allekirjoittanuttakin kovasti.

Maukki jo varmaan tämän lukenutkin:
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t-800556/eflexfuel-bts-volvo-v70-2-5t

Kutkuttaisi kuitenkin lisäksi vielä lastuttaa tuo oma vm -01 2.4T. Ilmeisesti sarja toimii lastunkin kanssa, kunhan suuttimissa riittää varaa.

Kukahan Oulun seudulla tekis soppelin ohjelmoinnin, jos tuohon kulkineeseen hommaisi vaikka 440cc virtaavat suuttimet?

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
En ollut tuollaista vielä huomannut, soittelin tuonne firmaan viime viikolla ja varmistivat että passaa -05 2.5 ja T5 koneeseen mitä tässä oon laittamassa... Jonkin matkaa alta viiden sadan johtosarjan kanssa puhuivat että olisi hinta...

Laskeskelin tuossa polttoainekuluja e85/diesel niin n.70e dieseli tulis 16000km/vuosi halvemmaksi, luonne tykkään bensasta enempi niin sillä mennään :P

940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa MakkiZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Itsellä S80 2.5T -07 (autom.), jossa tuo StepOne Techin valmistama eFlexfuel boxi. Noin viikon kokemuksella toimii. Heidän mukaansa suuttimet auki vakio softalla max 80%, kun käyttää pelkkää E85:ttä. Itsellä vasta 46% e85 seos sisällä, enkä ole päässy kuin noin 60% arvoon. Mukava tuo android softa josta näkee arvot reaaliajassa. Kävin ostamassa ja asennuttamassa paikan päällä, kun täältä Turun seudulta sinne oli asiaa. Muille huomioksi, että heillä ei ole boxeja valmiina varastossa. Mulle juottivat boxin sillä aikaa, kun sarjaa muuten asenneltiin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Tänään kävin asentamassa Flexitunen autoX4 960:n.
Melkein lähti toimimaan!  ;D

Tuo pirskatin Motikka nimittäin tunnistelee suuttimien läsnäoloa, joten jouduimme toteamaan, että motikkaa pitää kusettaa vastuksilla, jotta se kuvittelee suuttimien olevan paikalla ja ohjailee niitä sen mukaan.

Generoi vikakoodit 1-1-3 ja 1-1-5 noista suuttimista.

No, onneksi olin asiaa ajatellut ja flexi laitettiin johtosarjaan siten, että sen saa liittimien välistä pois ja tökkää liittimet yhteen, niin auto on palautettu vakioksi ja flexi on poistettu autosta.

Täytyy tutkia, minkä kokoisilla vastuksilla saa motikan höynäytettyä uskomaan ohjaavansa suuttimia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Mie sain vika koodin 2-3-2 moottoritie ajossa n.5-10km ajettu. Tunnin lämmityksestä läksin liikkeelle.
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Itsellä olisi tarkoitus huomenna asentaa sama loota, mihin muuten sijoittivat etanolianturin ja boxin konehuoneessa?

Huomauttivat suuttimien riittävyydestä täyskaasulla puhtaalla etanolilla mutta eivät kieltäneetkään.
Pitää seurailla tilannetta kun saa käyttöön.
Itsellä S80 2.5T -07 (autom.), jossa tuo StepOne Techin valmistama eFlexfuel boxi. Noin viikon kokemuksella toimii. Heidän mukaansa suuttimet auki vakio softalla max 80%, kun käyttää pelkkää E85:ttä. Itsellä vasta 46% e85 seos sisällä, enkä ole päässy kuin noin 60% arvoon. Mukava tuo android softa josta näkee arvot reaaliajassa. Kävin ostamassa ja asennuttamassa paikan päällä, kun täältä Turun seudulta sinne oli asiaa. Muille huomioksi, että heillä ei ole boxeja valmiina varastossa. Mulle juottivat boxin sillä aikaa, kun sarjaa muuten asenneltiin.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Onko tuollaisesta kellään kokemusta?  V70 2.5t koneeseen tulisi, suoraan olisi ainakin saatavilla 5 sylinteriseen.

Flexitune olisi satkun halvempi vaikka ostaisi kaksi settiä, myyntipuhe tuossa on ihan hyvä ja kotimainen tuote.

http://eflexfuel.fi/eflexfuel-bts-e85-muutossarja

Aion tämän boksin asentaa tai asennuttaa omaan kulkineeseen heti kun jää ostovoimaa sopivasti sivuun.

Kyselin sarjaa jo aikaisempaan Volvoonkin S70 2.5 10v ja vihreää valoa näytti sopivuus siihenkin.

Poissa MakkiZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Terve
Kuvassa nro. 1 on polttoaineliitin. Tarvitset tuon avaamiseen "kiilatyökalun". Tuota tarvitsee "kiilata" alhaalta ylöspäin. Tuohon liittimen väliin tuli siis etanolianturi.
Kuvassa nro. 2 on kohta johon asensivat boxin. Boxi on itseasiassa kiinni vain kahdella nippusiteellä paksussa johtonipussa.
Kuvasta puuttuu numero 3. Lämpötilaanturin laittoivat koneen suojamuovin alle (lohkon päälle irtonaisena). Suojamuovi piti irroittaa, koska muuten vasemmanpuoleisin suuttimen liitin olisi ollut vaikea irroittaa.
Mikäli tarvitset parempia kuvia niin pyytäkää ihmeessä. Tämä oli tälläinen nopea ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2014, 01:10:30 kirjoittanut MakkiZ »

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Näytääkö kännykän ohjelma kuinka tarkkaan moottorin lämpöä?
Asensin systeemin eilen ja laitoin anturin moottorin muovikannen alle mutta silti vaikka mittaristo näytää normaalilämpöä niin sovellus jotain 40 astetta..
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa MakkiZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Tuossa mun s80:ssa ei ole moottorinlämpötilaa näkyvillä missään, joten vertailua vaikea tehdä. Tosin anturin tiedot ajossa ovat matalia. Idea tuossa anturissa on, että sitä käytetään kymäkäynnistyksessä. Jos on esim. pakkasta niin ruiskutusta lisätään. Tälläin sen ei tarvitsekkaan tietää koneen lämpötilaa kovinkaan tarkasti. Ja esim. yön jälkeen lohkon lämpötila on varmasti lähes sama mitä anturi näyttää. Näin siis minulle asennettaessa kerrottiin. Sanottiin myös, että mikäli on pakkasella käynnistysongelmia niin mielummin muutama lyhyt startti, kuin pitkää sahaamista. Lyhyen startin jälkeen etanoli ehtii kaasuuntua jolloin starttaa paremmin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
960:n motikka menee halpaan, kun suuttimien tilalle laittaa 6,2ohmin vastuksen. Tai tässä tapauksessa kaksi vastusta (4,7 ja 1,5 ohmia).  Laitoin kaksi siksi, että teho jakaantuu niiden välillä vastusten suhteessa ja kokeilin tarkoituksekka hitusen isompaa arvoa kuin suuttimet olisivat, jotta lämpökuorma olisi vähäisempi.

Vastukset ovat kiinni rattiakselissa metallisilla nippusiteillä joten ne on "jäähdytetty" hyvin. Sähköt vastukset saavat akulta releen välityksellä.

Kunhan nuo saatiin kytkettyä, homma lähti rokkaamaan heti.

Ensin käynnistys flexillä bensatilassa ja siitä sitten wiinapumpulle ajamaan.  Wiinaa tankkiin ja flexin tilan vaihto startti.
Hitusen ensin epäröintiä mutta ei pahempaa ja reilummassa kiihdytyksessä tuli vikavalo. En ihmettele, sillä shokki on motikalle iso. Ensin paksulla ja sitten hoikalle.  Vikakoodiksi tuli 5-1-2.

Kyllä se motikka tuosta vielä tokenee....   :D

Ja ei kun lisää Wiinaa!  <Kippis>


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Tosiaan niin asennin tuon eflexfuel setin, toimii hienosti kaikinpuolin.. Mutta mukana tulevassa etanolianturissa tai sen kiinnitykseen olisi vähän parannettavaa.

Asennuksessa laitettiin letkut klemmareilla kyllä kireelle kuinka nyt tohtii vaan kiristää ettei narahda jenka klemmarista, nyt vajaan viikon ajellut ilman ongelmia mutta tänään töistä lähdössä niin startatessa paukahti letku irti anturista ja kasteli mukavasti konehuoneen.
Totesin että toinen pää irti ja toinenkin muutaman millin luistanut, no letkut takaisin kiinni ja odottelua että vähän haihtuu ennenkuin  starttaa, klemmarit meni nyt kireemmälle kuin asennuksessa, ilmeisesti vähän myötää letku kun lämpee ja jäähtyy aikansa ja löystyy sitten.. Säikähdyksellä selvittiin kun kylmä moottori ja startatessa tapahtui.

Kyseessä siis V70 -05 T5 jossa ei ole polttoaineen paluulinjaa ollenkaan eli painetta linjassa on miksi siis irtosi...

Hiukkasen googlettelin anturin osanumerolla niin löytyi hyvinkin infoa ja siihen sopiva liitintyyppikin ettei tarvi epäillä liitoksia:

http://www.ecmtuning.com/wiki/ethanolsensorparts

Mukana tuleva anturi on ylin ja alareunassa olisi parikin liitintyyppiä, letku pysyy huonosti sileässä putkessa klemmarilla paineen alla  :)

Mistähän tuollaisia liittimiä saisi suomen maalta?

Olisikohan tuo suutinkiskoliitin GM mahdollisesti sopiva..? http://www.roadmachine.fi/aeroflow/Fuelrail.html
« Viimeksi muokattu: 24.12.2014, 22:07:42 kirjoittanut Maukki »
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa MakkiZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Terve
StepOne Tech pyysi asennettaessa tarkkailemaan kys. liitäntää, joten mahdolliset ongelmat ovat heillä tiedossa. Itse myös hieman hieroivat hiekkapaperilla liittimen metallipintaa rosoisemmaksi, jotta klemmari pitäisi paremmin. Ongelmana heillä on ollut löytää liittimiä joiden luvataan ketävän myös etanoli.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron