Oon tuon Vdashin kanssa ohjelmoinut autoja nyt noin kolme vuotta.
Satoja kielenvaihtoja, satakunta optimointia ja kymmeniä aktivointeja/muutoksia ohjelmallisesti.
Eli voi sanoa että jotain tiedän ja olen Vdash Pro Verified dealer, ainoana pohjoismaissa.
Voin vastailla kysymyksiin kyllä tuon Vdashin ohjelmointien suhteen.
Mutta pääsääntönä on, että kiinadiceissä on aika paljon laatueroja ja AINA kannattaa vaihtaa edes se USB johto laadukkaaseen johtoon. Se voi toimia kyllä vikakoodien luvussa ihan ok, mutta aina joskus olen joutunut käymään tekemässä jollekkin auton alustuksen, kun on esim kielenvaihdossa mennyt kokonaan mykäksi joko ICM tai DIM.
Sitten asiaan.
Eli vanhemmissa CEM PIN aukaisuun vaaditaan aito Vida, jolla saadaan luettua auton PIN koodi.
Uudemmissa vaaditaan sama toimenpide avatakseen ECM pin, ennen kuin voi optimoida.
Muutama poikkeus on, esim jotkut P3 alustaiset Densolaiset saa auki Vdashilla.
Kun taas viimeisimmät 1,6 drive versiot eivät vielä aukea lainkaan OBD portin kautta.
Sama koskee optimoinnin suhteen vielä VEA moottoreita.
Lisälämmittimen kauko-ohjaus on mahdollista -11 vuosimallista lähtien. Ohjaimen kantomatka riippuu, onko 5 vai 6 nappinen versio.
5-nappinen kantaa noin 40m ja 6-nappinen noin 200m
Mun mielestä on asiallinen työkalu.