Proturbo  Autodiagnoosi

Divin 240 GL -86

  • 89 Vastauksia
  • 18917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #75 : 14.01.2024, 00:05:55 »

Rallimoodiin takasin  :D

Ilmajousitus stage 1 on nyt testattu riittävästi, muutamia huomioita tehty. Kiinan palloyläpäät ilman laakereita on kankeat kääntää jopa tehostettuna, vakioihin paluu oli mieleinen juttu. Kompuran säätimistä selvisi myös miksei niitä kukaan käytä autoissa, vähän kun keli vaihtuu niin aina on auto eri korkeudella. Pakkasella sai kaupan pihassa ruuvata lisää painetta että pääsi irti parkkiruudusta kun pakoputki jäätyi maahan kiinni. :2funny: Rajoitinremmien kiinnikkeitä pitää myös vahvistaa, ja kaikki muutkin kiinnikkeet putsata ja maalata kun ne on nyt todettu toimiviksi. Seuraavaan versioon tarkotus tehdä sitten fiksumpi ohjaus, laitetaan anturit alustaan ja varmaan arduinolla teen ohjauksen seuraavaksi. Kierrejousilla mennään loppu talvi ainakin...
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #76 : 16.01.2024, 22:05:48 »
Oli pitkästi iloa taas. Yhden päivän oli tuo paska ulkona, ni nyt ei lähde ollenkaan käyntiin. Bensa haisee ja aina sillon tällön yhdellä pytyllä sytyttää mutta ei käy. Jakajan kontaktit putsailin mutta ei vaikuttanu mitenkään. Jäätykööt siihen.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #77 : 17.01.2024, 20:05:05 »
Tulpat vaihdoin ja tuntui auttavan, toki lämpötilakin nousi toista kymmentä astetta.
Täytyy uudet tulpat kattoa läpi kun vähän enemmän ajeltu että miltä näyttävät.
Pe-la yönä seuraavan kerran vähän kylmempää niin täytyy sillon testata.

edit: Alle vuorokausi meni taas, ja moottorin vikavalo palaa  :2funny:
Jos joku haluaa valmiiksi hitsatun paskan volvon kirotulla moottorinohjauksella, niin nyt on markkinoita!

edit2:
2-2-1*   Fuel trim (lambda control) too lean at part load   Lean; air leak; low fuel pressure; bad AMM
2-3-1*   Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at part load   }If too lean: air leaks, low fuel pressure, bad sensor
« Viimeksi muokattu: 18.01.2024, 23:45:59 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #78 : 20.01.2024, 16:11:23 »
edit: Alle vuorokausi meni taas, ja moottorin vikavalo palaa  :2funny:
Jos joku haluaa valmiiksi hitsatun paskan volvon kirotulla moottorinohjauksella, niin nyt on markkinoita!

Elä ny, eihän sole muuta kuin K-Jettiä koneen kylkeen ja eikun mutkaista tietä näkymättömiin... :3/4 jättää sen: :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #79 : 20.01.2024, 16:22:52 »
Onko sulla tässä jossain uutta nykyaikaista bensaletkua? Erityisesti ehkä tankin sisällä?

Velipojan Opel-projektissa IKH:n bensaletku oli turvonnut umpeen ja aiheutti jos jonkinlaista käyntimurhetta.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2024, 10:45:00 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #80 : 20.01.2024, 20:38:47 »
Joo on, NBR/NBR letkua eli sisältä ja ulkoa samaa materiaalia, ymmärtääkseni nimenomaan pitäisi sopia myös tankin sisään.  ???
Jotain gatesin perusletkua on sitten pätkät muualla, pisimmät pätkät auton alla menee kupariputkella.

240 -86 @buildingbrick240

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #81 : 21.01.2024, 10:45:53 »
Melkein ehkä varmistaisin jotenkin, että paineet ja tuotto on ok.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #82 : 21.01.2024, 13:33:14 »
Joo pitää maanantaina hakea painemittari letkun väliin niin näkee mitä tuo tolvana touhuaa.

Tulpat kattelin taas ja ihan mustat on, että ei se nyt ainakaan laihalla ole kuten vikakoodit väittää.
Joni- löysi jostain vihreäkantisesta ihan eri selosteet koodeille, näiden mukaan lambda ois tykkänään pois pelistä. Tosin, viimeksi oli koodit 2-3-2 ja 1-1-3 jotka kuitenkin selkeesti korjaantui bensanpaineensäätimen vaihdolla. Tämän listan mukaan nuo ois myöskin lambda rikki sekä suutin rikki, ja ei ne kyllä sillon olleet että en kyllä noihinkaan luota. Onko jollain linkkiä oikeisiin vikakoodien selosteisiin?



Ei mikään kyllä syletä enempää kun lukea vikakoodeja joille on 4 eri selitystä tarjolla. Sitten vaihdellaan osia summamutikassa uuteen kun mitään arvojakaan ei pääse tuolta paskapurkista lukemaan. :peetu:
Ostetaan tuplakaasarit tai joku aikuisten ECU.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2024, 13:37:45 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #83 : 21.01.2024, 15:35:47 »
Lambdaa mittailin
- 12,7v tulee lämmitysvastukselle käynnissä
- 3,3 ohm on lämmitysvastuksen resistanssi
- anturi johdon jännite lambdan kiinni ollessa ja koneen käydessä on aika tasan 0.55v eikä siitä juuri heilu tyhjäkäynnillä, oli lämmitysvastus kytkettynä tai ei. Tämä ehkä pielessä? Pitäisi heilua enemmän? Anturi karstainen aiemman BPSäätimen ongelman takia?
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #84 : 21.01.2024, 17:38:57 »
Ehjän lambdan signaalijännite vaihtelee suht tiuhaan 0,1-1V välillä. Joutokäynnillä vähemmän, kierroksia antamalla enemmän. Voihan sen kokeilla kuumentaa pillillä josko karstat saisi pois tai sitten vain uusi tilalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #85 : 22.01.2024, 20:24:20 »




Lambdan vaihdolla lähti vikakoodit pois. Motonetin 37e anturin laitoin kokeeksi, edellinen puoli vuotta elänyt oli tuplasti kalliimpi biltemasta.
Uskaltaakohan tuolla nyt ajaa, mistä hajoaa huomenna.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 22.01.2024, 20:26:14 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #86 : 11.03.2024, 19:56:30 »
Lambdan vaihto auttoi kaikkiin vaivoihin, nyt on auto toiminut vallan hyvin ja jopa luotto LH-Jettiin jossain määrin palautunut, on ajeltu kaikki kauppareissut pari kuukautta ja muuta semmoista ajoa.
Heikkona hetkenä myös motivaatio tämän rakenteluun on kovasti kateissa. Uudet metkut ja projektit olis mielessä joten laitoin nettiautoon, katsotaan mitä tapahtuu. Tästä sais joku hyvän aihion jatkojalostukseen. Rahaa ja työtä tähän on laitettu paljon. Maalia soisi pintaan ja ajelee vaan tai pistää vaikka turbon tai V8. :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.2024, 19:58:07 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #87 : 13.03.2024, 14:02:34 »
Bongasin nettiautosta, että tuo takakontin lippa olisi saabin? Kuinka paljon tuota piti muokkailla, että sopi volvon kontin päälle?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #88 : 14.03.2024, 15:10:25 »
Bongasin nettiautosta, että tuo takakontin lippa olisi saabin? Kuinka paljon tuota piti muokkailla, että sopi volvon kontin päälle?
Joo 9000 CC mallin spoileri, ei tarvi kun porata reijät kontin kanteen ja pultata kiinni, siiven etunurkat voi laittaa joko läpipultilla tai 2-puolisella teipillä tms. Kiinnityspultit on kaikki takareunassa.
Vanhempaan suoraan kontin kanteen tuo sopii ihan siististi, uudempaan pyöreämpään sopii myös paikalleen mutta tulee vähä hassun näköinen.
240 -86 @buildingbrick240

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: Divin 240 GL -86
« Vastaus #89 : 23.03.2024, 09:43:36 »
Heikkona hetkenä myös motivaatio tämän rakenteluun on kovasti kateissa. Uudet metkut ja projektit olis mielessä joten laitoin nettiautoon, katsotaan mitä tapahtuu. Tästä sais joku hyvän aihion jatkojalostukseen. Rahaa ja työtä tähän on laitettu paljon. Maalia soisi pintaan ja ajelee vaan tai pistää vaikka turbon tai V8. :)

Vähän sääli, tämän olisi suonut nähtävän valmiiksi, tai edes "valmiiksi" rakennettuna.

Toivottavasti tuosta joku ottaa koppia, ettei päätyisi taas yhdeksi keskeneräisenä tärvätyksi raggarilintaksi...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo