Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”

  • 218 Vastauksia
  • 144327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #180 : 23.04.2018, 21:10:46 »
Messinkiä on enemmän käytetty "wanhaan hywään aikaan", mutta eikait tuokaan huono olisi...

Ainakin erilainen.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #181 : 23.04.2018, 22:36:03 »
Hienoa tekemistä!
Kaikki kromit kuparin väriseks niin ois ainakin erikoinen.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #182 : 24.04.2018, 01:20:17 »
ei kyllä istu omaan silmään punanen ja kupari, saisko tommosta kupari kalvoa jostain jos teippais ton väriseksi, saa sitte revittyä pois jos kyllästyttää

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #183 : 08.05.2018, 21:30:53 »
Mikään ei ole yhtä pysyvää kuin väliaikainen?


Isän kromipuskurit lainassa.

Sen verran mitä kuvankäsittelyohjelmalla kokeilin, niin taidan päätyä kuitenkin siihen kromipulveriin. Muut kromiosat on sen verran siistejä ettei kehtaa alkaa niitä maalaamaan. Nyt on lainapuskurit siihen asti, että pääsee ajelemaan. Lauantaina tulikin käytyä Lahdessa asti. Oli viileä aamu, niin täytyi pitää lämmityslaitetta päällä ekaa kertaa pidempään. Hartolan kohdilla alkoi tulla palaneen hajua ja niinhän siinä kävi että puhallin lakkasi toimimasta etuvastuksen palaessa. Se oli "väliaikaisesti" kiinni koetaulun alla, eikä ilmakanavassa... Loppumatkalla oli viileää, puhallin täysillä on niin kova tohina ettei sitä jaksa kuunnella, eikä sivuilmanotosta tule ajaessakaan yhtään ilmaa.

Maalipintaa kokeilin kiillottaa, mutta ei ole vieläkään kaikilta osin hyvä? Yksi sumuraja on kuitenkin hiottu pois ja vahattu koko auto, ovenvälit ja konehuone mukaan lukien.


Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #184 : 01.07.2018, 19:32:17 »
Pieni jyrsin olisi kiva olla, kun rakentelee omanlaisia osia.


"Yhdistelmäkone"

No, kyllä se tuo sorvikin tarvittaessa toimii jyrsimenä. Laitoin terän kiinni pakkaan ja alumiinikulman teränpitimeen. Kahdella kiinnityksellä ja pienillä (kierteenteko) kierroksilla tein sitten tuollaiset kiilat, jotka tulivat etupalkin ja runkoaisojen väliin. Sain noin 1,2°, eli puolet lisää Casteria joten nyt ohjaus palauttaa paremmin. Tehostettuna oli kuin ameriikkalaisella autolla olisi ajanut.

Lähemmäs 3000 km on tullut ajeltua jo tänä kesänä. Olen ajanut lähes kaikki ajot tällä. Toukokuussa tuli käytyä Kajaanissa Backwoods cruisingissa ja pari viikkoa sitten Kuopiossa Pyhimyskerhon kokoontumisessa katsomassa autoja. Tänä viikonloppuna Suomen Volvokerhon kokoontumisajoissa Naapurivaarassa ja sen yhteydessä Raatteentiellä asti, ilman suurempia ongelmia.


"Kromipuskurit"

Puskurit on nyt maalattu edullisemmalla kromipulverilla. Vähän kauempaa katsottuna ei kaikki tainneet huomata mistä on kyse, kun muutkaan kromiosat ei ole viimeisen päälle kunnossa. Läheltä katsottuna, varsinkin auringossa ero kromiin kasvaa, mutta nuo sopivat kokonaisuuteen hyvin. Kyllä niistä kuitenkin kuvansa näkee katsoessa. Pohjatöihin käytin aika paljon aikaa, mutta onneksi itseä häiritseviä virheitä niihin ei jäänyt. Ainut vaan että pakkeliin (joka oli muuten kovaa hioa) jäi ilmakuplia tms., jotka tekivät sitten uunituksessa pintaan pilkkuja. Maalari oli joutunut useamman kerran uunittamaan, ennen kuin asettui. Nyt siis semmoisia osia paikoillaan mitä en ole kokonaan itse muokannut nykykuntoon.

Parempaa kuvaa en tuosta puskurista sitten ehtinyt ottamaan. Eiköhän vaan joku peruuttanut Vw-pakulla keulaan paluumatkan ruokatauon aikana ja kadonnut paikalta... Maski rutussa ja vastamaalatusta etupuskurin keskikaaresta maalit pois ja rusettien yläosissa kunnon naarmut. Laitoin kyseiselle huoltoasemalle viestiä, josko olisi jäänyt valvontakameraan.

Vikavalo syttyy ajoittain esim. pitkissä ylämäkilöissä ja vikakoodina "Nopeustieto puuttuu", eipä taida mahtaa mitään.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #185 : 01.07.2018, 21:06:02 »
Itse olen miettinyt samaa etupalkin kulmausta. Onko se hyvä modaus?

Tuo kolaritouhu ja siitä karkaaminen on kyllä niin perseestä. Omaankin autoon joku kolautti lokariin lommon ovella, eikä tietty jäänyt sitä selvittämään...
144-70

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #186 : 03.07.2018, 19:19:14 »
Itse olen miettinyt samaa etupalkin kulmausta. Onko se hyvä modaus?
Ainakin itse pidän että ohjauksessa on tuntoa ja pyörät palautuu keskelle. Aiemmin joutui varsinkin hitaammissa nopeuksissa kääntämään itse ratista pyörät suoraan. Nuo kiilat tein 8mm alumiinista ja toiseen reunaan jäi 1mm. PV on aika kevyt keulainen, joten tehostimen kanssa kääntyy edelleen kämmensyrjällä helposti pyörät paikallaankin.

Bensamittarin anturi pitäisi saada toimimaan. PV:n anturilla tuo GT:n mittari näyttää 1/4 tankillista kun se on oikeasti täynnä. Kaiken lisäksi se on alkanut vuotamaan ja parhaimmillaan olen tankannut noin 32 litraa, ei muuten mutta taitaa tuon tankin tilavuus olla 35 litraa...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #187 : 03.07.2018, 19:25:44 »
Asenna sinne tarvikeanturi? Bilteman venepuolen antuireista oli ainakin vielä ~5-6 vuotta sitten saatavilla eri-ohmiset versiot (täynä vai tyhjä kun vastus enimmillään).

Eikös tuo mittari toimi kuitenkin ihan "vastustetulla" sähköllä? Ei siinä lie mitään "älyä" välissä?

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #188 : 04.07.2018, 23:44:13 »
Laita siihen tankin anturin rinnalle vastus.
Pitäisi tietää enemmän vastusarvoista että osaisin auttaa..
Senhän voi laittaa mittarin päähänkin.
144-70

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #189 : 05.07.2018, 13:42:11 »
Mulla oli 1 kohmin vastus Amazonin anturissa kun käytin VDOn yleismallista mittaria.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Vol1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #190 : 05.07.2018, 19:59:29 »
Saisikos sen mittarin toimimaan säätövastuksella?  Tankkaa tankin täyteen ja säätää potikasta siten, että mittari näyttää täyttä. Tyhjänä sama temppu niin saa "toiminta alueen".

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #191 : 10.07.2018, 21:09:40 »
Toiminta-alue on noin 0-100 ohm, Lankun vinkkaamana tilasinkin jo kyseiselle vastusalueelle sopivan tarvikeanturin. Mitä varastosta ja purkuautoista löysin 140:n antureita, niin olivat aika huonossa kunnossa. Molemmat anturit mitä kokeilin taisivat olla -73:sta, eli ilmeisesti muutenkin vääriä tuota GT-mittaria varten?

Näitä mittariongelmiahan on muitakin. Ajoittain syttyy vikavalo ja koodina tulee "Nopeustieto puuttuu". Tuo itämaan nopeusmittari näyttää välillä omiaan ja työkaveri ehdotti Arduinon käyttämistä mittarin "sydämenä". Tuolta 240:n perästä tulisi ainakin kunnollinen anturitieto ja 240:n mittari mahtuisi muokkaamalla tuonne Ø80 mittarin sisään, joten nopeus toimisi "helposti". Mekaaninen trippi ei kuorien sisään sovi, mutta sitä hommaa tulisi tuo Arduino tekemään nestekidenäytöllä, joka saisi 240:n cruise/LH navasta nopeustiedon. Sillähän varmaan saisi sitten tuonne Feniksillekin maistuvan nopeustiedon, mutta pitäisi tietää mitä siellä S40:n ABS:n ja ECUn välillä kulkee?

Maski on oiottu ja puskuri paikkamaalattu vannehopealla. Eipähän siitä peruuttelijasta mitään kuulunut, onneksi muut jäljet sai kiillotettua pois, mutta keskiputken maalivauriolle ei oikein mahda mitään.

Vähän vahailin ja otin uusia kuvia, ainakin väri vaihtunut ja puuttuvat osat lisätty näissä kuvissa:


5.10.2014 - 8.7.2018



5.10.2014 - 8.7.2018


Melkein keskiyön auringossa

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #192 : 10.07.2018, 21:37:36 »
en huomaa mitään eroa  :D



ei nyt sentään aika kovan työn olette tehnyt hatun noston arvoinen suoritus -H-
kelpaisi minullekkin ollu tommonen pv nimittäin kauan haave listalla S*
kiitoos ja anteeks.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #193 : 11.07.2018, 07:53:52 »
Melkoisen työn olet kyllä tehnyt, ja hienoa jälkeä.
Paljonko on mahtanut mennä työtunteja ? Rahaakin lienee jokunen tonni tarvikkeisiin..

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #194 : 11.07.2018, 13:43:50 »
Kovan työn oot kyllä tehny kun noita kuvia vertaa. Ja hienoa että näitä on yks enemmän liikenteessä!

 :hg:
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

Futurez  Kulkukoira