Kiitoksia aikaisemmista vastauksista!
Mistä tietää onko katalysaattori mennyt vai vain se sitä tarkkaileva lambda anturi?
Kun ahtopaineen säätöventtiilin ottaa pois pelistä, niin auto kulkee kuin pieni eläin. Vauhtia riittää ja kiihtyyyyy...
Eli tuntuisi ettei putki ainakaan tukossa ole.
Kun käyttää akun irti, niin sen jälkeen se ensin haistelee, ajat, käynnistät uudelleen niin alkaa vähän antaa ahtoja. Mutta kun käynnistät uudelleen 3 ja 4 kerran. Alkaa ahtojen rajoittaminen.
Kiina palikka näyttää taka lambdalle, että kiihdytyksessä mennään 1volttia, ajaessa noin ~0,8volttia, moottorijarrutuksessa 0,1-0,2 volttia.
Tuntuu että se on nyt vaan pahentunut tuollaiseksi.
Etu lambda ei piirrä ehkä ihan nättiä käyrää, mutta siinä kokeilin vanhaa alkuperäistä, niin ei mitään muutosta.
En uskoisi että siinä ainakaan vikaa olisi.
Että voiko se tämä takimmainen lambda anturi aiheuttaa tyhjäkäynnille oireita, saada koneen päättämään että ahtoja rajoitetaan oikein kunnolla?
Keväällä katsastuksessa, jolloin takalambda ei vielä näyttänyt tuollasia lukemia, päästömittaus katsastuksessa näytti seuraavaa:
CO% 0,12
CO2 14,70
HC ppm 39
O2 0,10
Lambda 1,000