Vaihto ei ole paha homma. Uutta putkea ei ole pakko vetää tankin yli.
Pa-suodattimen päällä on muovisuoja, jonka takaa sekä pa-suodatin, pa-putket ja jarruputket on kaikki läpimätiä.
Mikäli muovi puuttuu on putket säästyneet.
Jos aiot jatkaa putkia, älä tee junttureilla, vaan käytä oikeita työkaluja ja osia. Mätänetin kuudenkympin sarjalla saa tehtyä oikein hyvin putkien päätteet.
Abs terminaalista saakka putkia ei tarvitse tehdä, tulipellissä kuljettajanpuolella on alkuperäinen jatkos.
Uudet putket eivät Volvolla olleet kalliit. Sekin ihan hyvä vaihtoehto, jos ei kiinnostusta opetella tekemään jarruputkia.
Uudet putket tulee suorana, joten taivuttelemaan joudut. Peukaloa vasten olen kaikki omani taivutellut, ei siinä sen kummemmpaa mallinnetta tarvi.
Suurempi työ oli porata vanhat jarrunipat pois ja puhdistaa kierteet, jotta saa ilmattua.
Suosittelen molempien putkien vaihtoa, mikäli toista ei ole vaihdettu jo.
Pa- putket oli niin mädät ettei niistä saanut edes elvytettyä, vaan piti sorvailla uudet osat jolla letkut sai liitettyä pikaliittimiin.