0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Se kampuran asetusasento ei taida olla YKK, vaan n 90 astetta ohi tai ennen? Kampuran hihnapyörässä on hampaan laella kaksi pientä uraa joiden väliin kohdistusmerkin tulisi osua, moottorin puolella.
Kutakuinkin. Kuva vähän hämää, mutta idea oikea. Jos haluaa varmistella niin ottaa vaikka 1-sylinterin tulpan irti ja laittaa tulpanreijästä vaikka pitkän meisselin ja pyörittelee konetta tuossa merkin tuntumassa. Sillon kun meisseli on ylimmässä asennossa (mäntä yläkuolonkohdassa) on kampiaskelin merkin oltava kohdillaan.Tuo Bilteman 19-1000 tuotenro oleva setti on kyllä loistava jos tekee vähänkään enemmän näitä. Itselläni oli se bilteman entinen rimpulasetti joka meni ekan VVT-vaihdon yhteydessä solmuun. Onneksi päivittivät tuon ja nyt sen verta jämäkkä, että taitaa nokka-akseli katketa ennen kun vääntyy.
Äkkinäisen silmin sulla heittää kyllä 2 hampaalla jako. parhaiten saat selville sen purkamalla nokka-akseleiden toisen päädyn->kampiakseli merkkiin->onko lukitustyökalun hahlot vaakatasossa lohkoon nähden.. Kuten kuvassa:
Kuinkas sen imunokan päätylevyn saapi ehjänä irti ?
Aika seppä saa olla jos hamuaa ehjänä irti.Keskellä tulppaa on pelkkä kumiosa josta menee meisseli läpi. reunat on peltiä.Motonet tuote nro: 27-9704. 5,9€
Nonii nyt on jakopää osat vaihdettu ja jako korjattu kohdallee ja auto toimii taas normaalisti. Kiitos pikaisista vastauksista!
Aika jänskä juttu. On ollut katastrofin ainekset kehissä! Onneksi näin!