Kulkukoira  Proturbo

volvo 240 drifterin tekniikka?

  • 15 Vastauksia
  • 8438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wiljamii

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
volvo 240 drifterin tekniikka?
« : 10.11.2013, 21:56:33 »
Nyt tietoviisaat kertokaa minulle minkälaisilla osilla pitäs rakentaa kun volle tulisi "rata" ja käyttöautoksi.
Tehoja pitäisi saada n. 400hp.  :D
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013, 18:04:18 kirjoittanut wiljamii »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #1 : 12.11.2013, 13:46:44 »
B6284t h-veivit ja hx-35 ahdin tai 2kpl 13c mitsu.
zf 320 laatikko ja Volvon perä pala lukolla.


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #2 : 13.11.2013, 08:51:54 »
AP:lle suosittelen, että kannattaa ahkerasti kahlailla läpi tätä foorumia, paljon löytyy projektipäiväkirjoja ja muita juttuja joissa on 240 Volvoon (ja muihin takavetoihin) rakenneltu tehokasta tekniikkaa.

Aloita vaikka tästä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Aika paljon myös riippuu että millaisella budjetilla olet liikenteessä? Tonni, kymppitonni vai enemmän?

Projektipäiväkirjoja kannattaa tosiaan "sillä silmällä" selailla: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=8.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #3 : 07.12.2013, 11:16:36 »
No on se budjetti sitten suurempi tai pienempi niin tinakone on halvempi tehdä. Ainut on että ei mene bolt on.
Pikkusen joutuu enemmän osia etsimään mutta tietoa alkaa olemaan jo aika paljon mitä tuollaiselle pitää tehdä.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #4 : 10.12.2013, 08:42:18 »
1jz?
Täh?

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #5 : 10.12.2013, 09:43:53 »
LS1? ei tarvi edes ekana ruveta virittämään, että pääsisi poikittain.
BMW M5
Volvo 740

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #6 : 10.12.2013, 11:03:10 »
Käyttöauto käyttöauto!!!

Mä liputan edelleen tän puolesta

 http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=10301.0

Ja mikäs toi Bamsen "The Mr Vinokone" heitto jostain korollan koneesta oli !!  ;D Hyi  >:(
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #7 : 10.12.2013, 11:10:16 »
B6284t h-veivit ja hx-35 ahdin tai 2kpl 13c mitsu.
zf 320 laatikko ja Volvon perä pala lukolla.
Onko tämmöstä saatu ihan leimalle 240 koriin?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #8 : 11.12.2013, 11:07:15 »
B6254s pohjalle niin onnistuu. Siinä on 170hv perus moottori. Tuohon 3l kampiakseli, t5 männät ja h-veivit.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #9 : 11.12.2013, 19:24:50 »
Onko tämmöstä saatu ihan leimalle 240 koriin?
Kyllä kait nyt isommallakin ahtimella ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #10 : 18.12.2013, 22:48:21 »
Käyttöauto käyttöauto!!!

Mä liputan edelleen tän puolesta

 http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=10301.0

Ja mikäs toi Bamsen "The Mr Vinokone" heitto jostain korollan koneesta oli !!  ;D Hyi  >:(

No kokemuksesta tiän, että jos halvalla haluaa hyvää, ei noihin rödblockareihin kannata koskea ;)
Korolla on hieno vehje, varsinkin se XD versio.
Jay-Z moottorin sais kivasti leimaan, ne tuuppaa kestämään isältä pojalle ja niissä on "vähän" enemmän luonnetta kun tollasessa vanhan liiton traktorikiukaassa :)



Tosin jos jotakin punalohkon tapasta haluasi riftinkiin, työntelisin meneen jollakin mahd. pitkällä iskulla ja sopivalla puhaltimella esim. tämän legendan maineen saaneella 40tsuperilla tjsp. Tuohon ei sitten vaadita muuta kun sopiva kansi, esim 16v :)

/B
Täh?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #11 : 21.12.2013, 18:06:40 »
No kokemuksesta tiän, että jos halvalla haluaa hyvää, ei noihin rödblockareihin kannata koskea ;)
Korolla on hieno vehje, varsinkin se XD versio.
Jay-Z moottorin sais kivasti leimaan, ne tuuppaa kestämään isältä pojalle ja niissä on "vähän" enemmän luonnetta kun tollasessa vanhan liiton traktorikiukaassa :)

(kuva)

Tosin jos jotakin punalohkon tapasta haluasi riftinkiin, työntelisin meneen jollakin mahd. pitkällä iskulla ja sopivalla puhaltimella esim. tämän legendan maineen saaneella 40tsuperilla tjsp. Tuohon ei sitten vaadita muuta kun sopiva kansi, esim 16v :)

/B

Niin. Sehän on vähän mitä hakee.. Jos kilvetöntä kilpuria tekee niin ei ole ehkä hinta/laatusuhteeltaan paras vaihtoehto vinokoneella tehdä. Toki järkevälläkin budjetilla saa vinokoneesta kohtuullisesti voimaa mutta kun ruvetaan menemään 500-800hp tehoille niin vinokoneen rakentaminen rupeaa käymään jo oikeasti kalliiksi. Tollanen B230 8V tekniikkakin kun rakennetaan kunnolla uusilla osilla niin helposti menee 6000-8000e. Ja niillä tehoilla rupee olemaan jo kone kovilla (kilpakäytössä etenkin). 16V kannella vähän halvempi tehdä tiettyyn rajaan asti. Mutta sitten kun ruvetaan 16V kannen kanssa kovia tehoja hakemaan niin sitten sitä rahaa vasta punakoneeseen meneekin.

Silloin aika helppo vaihtoehto olisi nykykaavan mukaan laittaa Jay-Z tai LS. Stanukuntosestakin JZ perusmoottorista saa kivasti voimaa ja on melko luetettavan koneen maineessa. LS konekkin on jo aika halpa rakentaa varsinkin kun UUDEN LS koneen saa n.8000euroon ja sellasessa on vakiona +500hp/+600nm vaparina. Vie aika kivasti Volvonräppänää jo vaparina ja on melko pomminvarma. Ja potentiaalia riittää pitkälle.

Sitten jos puhutaan katuautosta joka olisi tarkoitus leimatakkin ja ajella vaan siinä ohella dirfinkiä niin vinokone/tinakone aika helppo valinta. Tollanen LS/JZ ei ole ihan läpihuutohomma leimata kakslankkuun. Ei se nyt ihan mahdottoman huono konsepti katuautoon ole. Ja kyllähän yksi Pohjoismaiden kovimmista drifting autoista/kuskeista kulkee 8tappisen rödblockin voimalla ;)


(c) Speedhunters
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #12 : 21.12.2013, 18:22:01 »
Sitten jos puhutaan katuautosta joka olisi tarkoitus leimatakkin ja ajella vaan siinä ohella dirfinkiä niin vinokone/tinakone aika helppo valinta. Tollanen LS/JZ ei ole ihan läpihuutohomma leimata kakslankkuun.
Niin eiköhän se topicin alottaja halunnut kadulle ton autonsa, jos käyttöautoksi meinas.
JZ/LS tosiaan on aika mahdoton muutostaa 240 koppaan mitenkään..  JZ/2JZ menis 740 koriin kivasti.
Kyllä jollain on ilmeisesti 2JZ 240 pellin alla suomessakin, mutta tuskin muutoskatsastettu sille koneelle..
« Viimeksi muokattu: 21.12.2013, 18:46:30 kirjoittanut Juzi »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #13 : 21.12.2013, 18:38:58 »
Niin eiköhän se topicin alottaja halunnut kadulle ton autonsa, jos käyttöautoksi meinas.
JZ/LS tosiaan on aika mahdoton muutostaa 240 koppaan mitenkään mitenkään..  JZ/2JZ menis 740 koriin kivasti.
Kyllä jollain on ilmeisesti 2JZ 240 pellin alla suomessakin, mutta tuskin muutoskatsastettu sille koneelle..

Näinon. Mutta näin yleisesti puhuttuna, ei pelkästään AP:n tarpeita ajatellen. Onhan noita kakslankkujakin aikoinaan leimattu 5,7L veekasille mutta nykyään vähän vaikeempi. Sellanen ois kiva modernisoida LS:llä. Nuo LS koneet virtaa ja kestää hyvin mutta onhan niissä kyllä mukejakin 8.. Perjaatteessa 1jz voisi saada kikkailtua leimaan, mutta 2jz jo vaikeempi. Vekkuleita koneita kyllä noi japskit kun koskematta perusmoottoriinkin kestää ja tuottaa mukavasti sen 500-600hp soppelilla pakokaasujarrulla.. Takokamoilla kestää sitten aika reilusti..

Tinakone 5 tai 6sylinterisenä ois kyllä kiva sekä kadulle että radalle. Aika halvalla sais tehtyä passelin konseptin kun tuppaa noi kannetkin olemaan vakiona jo melko hyviä. No ei auta kun haaveilla ja jatkaa tota rödblockin jalostusta..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: volvo 240 drifterin tekniikka?
« Vastaus #14 : 28.12.2013, 09:51:29 »
Ei kai 2JZ:ssa tule vastaan kuin vakioteho jos sitä kakkosneloseen tunkee? Paino ja tilavuus on ns. heittämällä meneviä 240:seen. Onhan suomessa leimattu S38 ahdettuna 240:seen, joten kyllä se 2JZ:takin pitäisi sinne mennä (S38:ssa on sentään vielä enemmän tehoa jo vaparina). Noi jälkiasennusahtimet ja omatekemät pakosarjathan on yleensä niin surkeita että 100-200hp tehonlasku vakiosta on ihan normaalia  :P. Vielä kun Trafi yleensäkin antaa tehdä moottoriswappeja niin niitä kannattaisi tehdä, eipä ole omiin korviin kantautunut vieläkään mitään pahamaineisia jälkitarkastuksia jos kertaalleen on muutoskatsastus suoritettu, pelotteluista huolimatta.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

 

KL-varaosat  Race.fi