Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä

  • 263 Vastauksia
  • 92578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #60 : 24.10.2011, 22:06:36 »
Lainaanpa vielä muistin virkistämiseksi omaa aiempaa kirjoitustani:

262C Bertone on koriltaan vyötärölinjasta alaspäin aivan sama auto kuin 242, ainoastaan katto kaikkineen on Bertonessa omanlaisensa. Niin keula kuin peräosa ovat aivan samanlaisia kuin muissakin 240 sarjan autoissa. Ensimmäisessä 1978 vuosimallissa on vanhemman mallinen peräosa jossa samat takavalot kuin 264:sessa. Myöhemmissä -79-81 malleissa on sama takapää kuin 240 sarjan muissakin sedan malleissa.
Keula ja konepelti on myös aivan sama kuin 264 malleissa, Bertonessa oli aina nuo vanhemman malliset vilkut ja voimakeula. Nuo isommat etuvilkut jotka kaartuvat taaksepäin ovat sitten olleet 240 sarjan kaikissa muissa malleissa 1981 vuosimallista alkaen (paitsi USA malleissa 1985 saakka).

Sisältä sitten Bertonessa ei oikeastaan ole kovinkaan paljon muuta samaa kuin kojelauta ja mittaristo. Kojelauta oli 1977-80 malleissa vanhempaa mallia ja ainoastaan listoissa oli lisäkromia. 1981 malleissa oli ainakin joissakin (ehkä kaikissa) jo uudempi kojelauta.
Muuten sisusta on hyvin erilainen, lähes kaikki on Bertonen tehtailla tehtyä nahkaverhoiltua osaa. Penkit, oviverhoilut ja kaikki tolppien verhoilutkin ovat aitoa nahkaa. Keskikonsoli ja sisävalaistuskin on ihan omansa. Toki autossa on paljon samoja pisteosia kuin muissakin 240 sarjalaisissa, ovien kahvat, turvavyöt yms.

Ja tosiaan Bertonen osia on melko hankala löytää jos jotain sattuu puuttumaan, joskus on jotain myynnissä Ruotsissakin, useimmiten USA:sta voi löytää osia esim. eBay nettihuutokaupan kautta.
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #61 : 25.10.2011, 20:15:10 »
Kyllä se näin on että otetaan ruskeasta 240 paikat ja korjataan bertonen pohja...

Olenkin muuten harkinnut tuon 760 2.8 ostoa, kun meinaan että siitä saisi moottorin berttooneen ja sitten siihen 7satkuun voisi laittaa pienemmän moottorin tilalle, ja sitten olisi käyttisautona... Muutenkin alkaa suoraan sanottuna vituttamaan tuo 850, kun herätejohto hapettuunut ja tuon takia ei lähdekään käyntiin joskus..  :(

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #62 : 25.10.2011, 21:01:46 »
Kauhea vaiva ottaa jostain raadosta lattia irti ja laittaa toiseen raatoon kiinni. Valmiiksi ruosteisena. Ostat kunnon paikat lattiaan ja vältyt kiroamiselta kun hitsaat kiinni.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #63 : 25.10.2011, 21:05:44 »
Kauhea vaiva ottaa jostain raadosta lattia irti ja laittaa toiseen raatoon kiinni. Valmiiksi ruosteisena. Ostat kunnon paikat lattiaan ja vältyt kiroamiselta kun hitsaat kiinni.
Kuuleppas pojjka, tämä 240 ei ole suinkaan raato. Kaikki on hyvässä kunnossa paitsi varapyöränkotelot eikä pohjassa ei ole yhtään ruostetta.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 21:52:24 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #64 : 25.10.2011, 21:15:50 »
Mäkään en nyt käsitä mikä täs on idea.  ???

Uudet pellit sais vaan läntätä paikalleen, puolet vähemmän hommaa ku ensiks irrottaa yhdet ja siirtää toiseen..

Sullon sitte kuitenki yhren auton jalkatilat paljaana, niin hae nyt vaan uutta tavaraa, kaikin puolin parempi ratkaisu.

Oli raato tai ei.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #65 : 25.10.2011, 21:23:28 »
Jätkät puhuu totta. Ei mitään järkeä leikellä toisesta autosta paloja jos kerta kunnolla aiot tehdä tän rojektin. Kajaanin AD-Varaosasta sai ainakin todella edullisesti kaikki korjauspalat 242:een. Ei niihin hintoihin olisi tullut mieleenkään leikellä toisesta autosta palasia hitsattavaksi.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #66 : 25.10.2011, 21:53:20 »
Jätkät puhuu totta. Ei mitään järkeä leikellä toisesta autosta paloja jos kerta kunnolla aiot tehdä tän rojektin. Kajaanin AD-Varaosasta sai ainakin todella edullisesti kaikki korjauspalat 242:een. Ei niihin hintoihin olisi tullut mieleenkään leikellä toisesta autosta palasia hitsattavaksi.
Hei kuulkaas nyt, puran tuon 244 muutenkin, joten miksi en hyödyntäisi tätä tilaisuutta, kun tästä saa muutakin tuohon berttooneen

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #67 : 25.10.2011, 21:58:39 »
Jos siitä 244:stä on ruosteettomat palat saatavilla niin miksi ei. Onhan alkuperäinen pelti paksumpaakin kuin NOR- tai Klokkerholm-korjauspaloissa.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #68 : 25.10.2011, 21:59:59 »
Eiköhä pojat nyt sovita että viiksivallu tekee niin kuin parhaaksi näkee. Auto on hänen vaikka kuinka haluaisitte siihen uutta pelliä.

Älkää nyt helvetissä alkako pilaan kaverin fiilistä. Mä ainakin haluan että tää projekti pysyy täällä.

Ehtaa peltiä minäkin kyllä laittaisin mutta auto ei ole mun.   :pomo:

Jos jotain kommentoitavaa tähän niin heittäkää YV:llä ja jätetään tämä sille asialle millä on aloitettukin.

Jos siitä 244:stä on ruosteettomat palat saatavilla niin miksi ei. Onhan alkuperäinen pelti paksumpaakin kuin NOR- tai Klokkerholm-korjauspaloissa.
O0

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #69 : 25.10.2011, 22:10:52 »
Ei he vaan ajattele loogisesti  :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #70 : 25.10.2011, 22:13:39 »
Ei he vaan ajattele loogisesti  :D
:2funny:  Kukin tavallaan.   ;)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #71 : 25.10.2011, 22:26:25 »
:2funny:  Kukin tavallaan.   ;)
jep, viikonloppuna aletaan taas purkamaan volvoa, kun on vapaata töistä... Mitäs mieltä muuten olette 760 volvosta? Olen meinaan ostamassa sellaista, koska päreet palaa tämän 850:n kanssa koska, herätejohto vattuilee välillä..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #72 : 25.10.2011, 22:31:40 »
jep, viikonloppuna aletaan taas purkamaan volvoa, kun on vapaata töistä... Mitäs mieltä muuten olette 760 volvosta? Olen meinaan ostamassa sellaista, koska päreet palaa tämän 850:n kanssa koska, herätejohto vattuilee välillä..
No jos sä sen koneen takia ostat niin mikä ettei mutta sitten siihen toista konetta sovitteleen niin . . . en ryhtyis(oma mielipide).
Mikäs herätejohto siellä kiukuttelee, startin vai? Eikös olis halvempi korjata se?

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #73 : 25.10.2011, 23:33:27 »
Ja musta tuntuu että vanhassa 760sessä voi olla jotain muutakin laitettavaa silloin tällöin kuin yksi herätejohto...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262c Bertone 79' USAsta
« Vastaus #74 : 26.10.2011, 00:18:51 »
No jos sä sen koneen takia ostat niin mikä ettei mutta sitten siihen toista konetta sovitteleen niin . . . en ryhtyis(oma mielipide).
Mikäs herätejohto siellä kiukuttelee, startin vai? Eikös olis halvempi korjata se?
Se turbo vaan kuluttaa niin pirusti, ja tulee halvemmaksi ostaa 760 ja pistää pieni moottori joka luonollisesti kuluttaa vähemmän...  Ja 850 natisee jo niin paljon että...., ja korokkeesta kun menee kovemmallakin vauhdilla on takana istujilla kivaa kun päät suunillee osuu kattoon ;D

 

Samppasport  Futurez