Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä

  • 263 Vastauksia
  • 92584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #120 : 04.12.2011, 18:15:41 »
Voiko muuten 262:sessa käyttää 240 sarjaa verrokkina? On juu lähes sama auto mutta onko papereilla myös? ???

Ilmeisesti moottoritilavuutta tarkoitat? Samat autothan ne koripeltejä lukuunottamatta on, ja ainahan voi verrata johonkin muuhun 260-sarjalaiseen (264/265)?

E: hups, tuli näemmä ymmärrettyä kysymys ihan väärin  :D
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 10:29:15 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #121 : 04.12.2011, 21:39:56 »
Ilmeisesti moottoritilavuutta tarkoitat? Samat autothan ne koripeltejä lukuunottamatta on, ja ainahan voi verrata johonkin muuhun 260-sarjalaiseen (264/265)?
Voihan 262c:tä myös verrata 262:een  :hello:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #122 : 04.12.2011, 21:40:45 »
Voihan 262c:tä myös verrata 262:een  :hello:
Onkohan sellaista?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #123 : 04.12.2011, 21:43:00 »
Onkohan sellaista?
On, mut se nyt ei ole ku normi 242 v6:lla, made in Canada.

Tosin eipä tuo 262c:kään ole kuin Bertonen linttaama 242, samaa mallisarjaa ne trafille on. kun ei nätisti sanomalla mee jakeluun niin vittuillaan sitte.
Jäitä housuun!

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #124 : 04.12.2011, 22:50:18 »
On, mut se nyt ei ole ku normi 242 v6:lla, made in Canada.

Tosin eipä tuo 262c:kään ole kuin Bertonen linttaama 242, samaa mallisarjaa ne trafille on. kun ei nätisti sanomalla mee jakeluun niin vittuillaan sitte.

242:n kori ja 260-sarjan keula. Valmistettiin vain muistaakseni 3300 Yhdysvallan markkinoille jos oikein muistan  ???
« Viimeksi muokattu: 04.12.2011, 22:54:35 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #125 : 05.12.2011, 08:46:50 »
2:n kori ja 260-sarjan keula. Valmistettiin vain muistaakseni 3300 Yhdysvallan markkinoille jos oikein muistan  ???

http://www.volvoclub.org.uk/history/262.shtml

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #126 : 06.12.2011, 12:01:16 »
Se 240:sen B23 menee heittämällä kun otat siitä 240:stä kaiken muunkin. Tuota PeRVon vammalaatikkoa et oikein pysty missään kohteessa hyödyntämään, eikä siinä kyllä järkeäkään olisi, on näet kolmepykäläinen. Vinokone on ehdottoman helppo ratkaisu tuohon laitokseen, ja kun tuota muutakin askaretta on ns tarpeeksi niin en näe syytä moittia jos tekniikan tekee helpolla. B23:seen vaan 531 kansi, joku V/K/D nokka, ruisku ja motivaatiopuuskan yllättäessä peltisarja, sillä saa tuommosen luokkaa 135-140hp ja ihan käyttöluonteisen moottorin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa spike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #127 : 06.12.2011, 18:22:27 »
Voihan 262c:tä myös verrata 262:een  :hello:

Joskus kun kysyin paikalliselta katsastusmieheltä niin ei voinut ainakaan verrata 740 ja 760 keskenään koska malli on eri. Hän myönsi että vähän hullua mutta säännöt menee näin. Eri malleja voi sitten vertailla poikkeuslupaa tehdessä mutta normi muutoskatsastuksessa ei.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #128 : 06.12.2011, 18:25:22 »
Joskus kun kysyin paikalliselta katsastusmieheltä niin ei voinut ainakaan verrata 740 ja 760 keskenään koska malli on eri. Hän myönsi että vähän hullua mutta säännöt menee näin. Eri malleja voi sitten vertailla poikkeuslupaa tehdessä mutta normi muutoskatsastuksessa ei.
Niin no noissahan on jopa erillainen taka-akselisto.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #129 : 06.12.2011, 18:40:47 »
Niin no noissahan on jopa erillainen taka-akselisto.

Mulla 760 jäykällä akselilla, -84..
940 classic
Amazon -68

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #130 : 06.12.2011, 18:50:11 »
Facelift-keulaset 760 Sedanit on erillisjousitettuja
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #131 : 06.12.2011, 20:39:39 »
Mulla 760 jäykällä akselilla, -84..
Onko noita tehty sedaneina jäykällä akselilla ??? Jos on niin sitä en tiennytkään :o
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #132 : 06.12.2011, 20:46:25 »
Onko noita tehty sedaneina jäykällä akselilla ??? Jos on niin sitä en tiennytkään :o

Facelift-keulaset 760 Sedanit on erillisjousitettuja

Ja vastaavasti tiilikeulaiset jäykällä perällä. Kaikki 760 farkut on jäykkäperäisiä
läpi malliston.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa spike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #133 : 07.12.2011, 06:23:48 »
Juuri tästä syystä vähän pöhköä kun on tarkalleen samaa autoa saanut isompitilavuuksisella koneella mutta kun mallimerkintä on eri niin ei käy. Tämän aiheen projussa siis ainoa verokki on 262c ellei volvolta saa papruja jotka sanovat toisin.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 262C Bertone 1979 jenkkilästä
« Vastaus #134 : 07.12.2011, 11:24:54 »
Tämän aiheen projussa siis ainoa verokki on 262c ellei volvolta saa papruja jotka sanovat toisin.

No kyllähän 2,7 litraa ja 148 heppaa on ihan hyvä vertailumoottori?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

KL-varaosat  Race.fi