Autoracing  KL-varaosat

volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"

  • 227 Vastauksia
  • 149642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #15 : 26.09.2011, 21:32:16 »
Älkääpä hätäilkö, ei Bertonelle vieläkään mitään uutta ole tapahtunut! Ihan vaan lähes off-topic linjalla kirjoittelen?   :D

Laitanpa nyt pari kuvaa autotallista tänne Bertonen päiväkirjaan koska se nyt kuitenkin tulee olemaan tämän auton uusi koti. Autotallin lämmin osa on nyt vihdoinkin lähes valmis, jotain pikku viimeistelyä toki aina löytyy. Mutta eilen saatiin sähköt valmiiksi sekä ovi paikoilleen ja tänään juhlallisesti laitoin lämmöt päälle kun sain eiliset jäljet siivottua.  O0

Siinäpä pari kuvaa kännykkäkameran laadulla ja mahtavalla panoraamasovelluksella tehtyä kuvaa tallista.
- koko tallirakennus on yhteensä 91 m2 pinta-alaltaan
- tämän tallin lisäksi rakennuksessa on kaksi kylmää tallia käyttöautoille ja varasto
- lämpimän tallin koko sisämitoiltaan n. 6.7m x 4,5m eli noin 30 m2
- seinissä 15cm villaa ja Gyproc pinta ja katolla 30cm puhallusvillaa
- kolme ikkunaa lankalasein ja eristetty Hörmann nosto-ovi
- valoina pikku kulkuvalo keskellä ja 7 kpl Sylvania loisteputkivalaisimia, joissa jokaisessa 2 x 36W putket päivänvalosävyllä 4000K- lattialämmitys kahdella eri piirillä, toinen pienempi kulkee tiheämpänä oven edustalla
- pistorasioita melko riittävästi, 6 kpl ympäri tallia
- betonilattia jossa Master Top pinnoite ja öljynerotuskaivo
- kahden metrin kisko katossa nostolaitteille
- seuraavaksi rakennellaan vielä peremmälle hyllyjä tai umpikaappi ja koko pitkän sivuseinän matkalle työpöytätilaa

Paljon kaikenlaista muutakin olisi voinut tehdä (nosturi, vesipiste yms.) ja isompikin se toki saisi olla, mutta rahan ja rakennusoikeuden ratkaistessa on tämäkin talli parempi kuin minulla koskaan on aiemmin itselläni ollut.
Ja voin kertoa että eilen illalla virkistävä keskiolut maistui uudessa tallissa erinomaisen hyvältä!!  <Kippis>

Nyt alkaa kohta tekosyyt loppua miksi Bertone ei edisty eli toivottavasti nyt talven mittaan alkaa tallissa tapahtumaankin. Kesällä maalasin autosta sisätiloja ja ensimmäiset osatkin on jo koriin ruuvattu, luonnollisesti lämmityslaite löysi paikkansa ensimmäisenä. Isot 17" peltivanteet ovat nyt hiekkapuhallettuna maalaamossa.
Kunhan tallissa on hyllyt ja työpöytä paikoillaan niin Bertone siirtyy sinne ja jatkoa seuraa toivottavasti talven mittaan!  :)


Komia talli, mutta oikaistaan nyt, että ei jää vääriä käsityksiä, 4000K ei ole päivänvaloputki.
http://www.sivustot.net/oppaat/loist_putk.php

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #16 : 26.09.2011, 23:09:01 »

Komia talli, mutta oikaistaan nyt, että ei jää vääriä käsityksiä, 4000K ei ole päivänvaloputki.
http://www.sivustot.net/oppaat/loist_putk.php

Jep, niinpä näkyy olevankin, värikoodi 840, kirkas valkoinen, 4000K 
Parempi kuitenkin kuin normaali kellertävä.  :)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #17 : 17.10.2011, 18:37:08 »
Nyt on Pimp Coupe siirtynyt uuteen kotiinsa!  8)

Eilen sain talliin työpöydän ja hyllyt tehtyä ja tänään oli erinomainen sää siirtää Bertone uuteen talliin. Samalla ajattelin ottaa pari uutta kuvaa aurinkoisessa ulkoilmassakin. Kuvissa näkyy nyt että sisätilat on maalattu ja muutama osakin on jo ruuvattu paikoilleen. Sisältä oli helpointa ja varmasti järkevintäkin aloittaa lämmityslaitteesta, se on varmaan tehtaallakin laitettu lähes ensimmäisenä paikoilleen. Moni varmaan tietää miten mielenkiintoinen vaihdettava se on?  ::)





Kaikki tämän päivän kuvat nähtävillä nettisivuillani: http://www.volvere.fi/

Nyt edelleen pitää raivailla muita autotalleja tyhjemmäksi ja tuota uutta tallia täydemmäksi. Mutta eiköhän tässä talven mittaan ala Bertonekin saamaan uusia osia paikoilleen!  ;)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #18 : 17.10.2011, 20:50:06 »
Joko tuleva moottori on saapunut Lappeenrantaan? :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #19 : 17.10.2011, 20:54:09 »
Että onko tuo vakio vanne vähän sisässä?  :o  ;D Lisää etenemistä  :nälkä:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #20 : 17.10.2011, 20:56:10 »
Että onko tuo vakio vanne vähän sisässä?  :o  ;D

Näyttää vaan. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #21 : 31.10.2011, 23:15:23 »
Että onko tuo vakio vanne vähän sisässä?  :o 

No tuliskohan nämä hieman ulommaksi?  :pomo:







Juuri tänään hain vanteet maalaamosta. Takavanteet on siis levitetty 9½ tuumaisiksi ja etummaiset 8½. Ensimmäisessä kuvassa näkyvät niihin rakennetut korotetut kiinnitysrinkulat joihin pölykapselin kynnet yltävät kiinni. Halusin ehdottomasti laittaa Volvo orkkiskapselit.
Ensi viikolla sitten renkaat päälle että pääsee mallailemaan autoon noita!  :)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #22 : 31.10.2011, 23:21:54 »
on kyllä pirun komiat vanteet

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #23 : 31.10.2011, 23:52:37 »
Joko tuleva moottori on saapunut Lappeenrantaan? :juhau:

On kuulemma koneistamossa menossa poraukseen näinä päivinä.

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #24 : 01.11.2011, 09:13:33 »
Pakko kysyä nuista kapseleiden kiinnityksestä, miten tuo kiinnityshässäkkä on toteutettu? Olisko kuvia mahdollista saada lähempää koska itse pitäisi joku vastaava systeemi tehdä omiin vanteisiin  -H-

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #25 : 01.11.2011, 09:27:27 »
Pakko kysyä nuista kapseleiden kiinnityksestä, miten tuo kiinnityshässäkkä on toteutettu? Olisko kuvia mahdollista saada lähempää koska itse pitäisi joku vastaava systeemi tehdä omiin vanteisiin  -H-

Tänä aamuna on jo erään nimeltä mainitsemattoman insinöörin kanssa samasta aiheesta keskusteltukin! ;)

Nämä alunperin Peugeot 407:n vanteet ovat suoraan käypäiset Volvoihin, 5x108 jako ja keskireikäkin on sama 65,1mm. Eli nuo kiinnikkeiden korotukset ovat vain kapseleita varten, ne eivät keskitä vannetta. Nuo Volvo alkuperäiset pölykapselit kiinnittyvät normaalisti suoraan pyörän napoihin joissa on ura kapselin kiinnikekynsille. Näiden vanteiden muotoilu on erilainen ja oli pakko mietti joku ratkaisu kiinnitykselle. Ensin sorvattiin kiinnitysrenkaat joissa on sopiva ura mutta sitä ei voinut kiinnittää suoraan vanteisiin. Sitten ratkaisuksi tuli tuollaiset pienet korokepalat joilla kiinnitysrengas saatiin oikealle korkeudelle. Oma juttunsa oli vielä se kun kapselissa on kolme kiinnityskynttä ja vanteessa taas viisi pultinreikää, ei oikein jako mennyt tasan. Piti melko tarkkaan sovitella että pyörän mutteritkin mahtuivat paikoilleen.
 
Yritän ottaa pari lähikuvaa sinulle!
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #26 : 01.11.2011, 11:26:08 »
Onko noi 15" vai 16" vanteet?
V70 TDI

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #27 : 01.11.2011, 11:28:18 »

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #28 : 01.11.2011, 11:43:02 »
Mahtavat vanteet, mutta näyttäis että sulla jää venttiili tuonne taakse?!  ;D

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Muutama uusi kuva!
« Vastaus #29 : 01.11.2011, 14:33:21 »
On kuulemma koneistamossa menossa poraukseen näinä päivinä.

Ok. -H-

Mahtavat vanteet, mutta näyttäis että sulla jää venttiili tuonne taakse?!  ;D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pahasti näyttää kyllä siltä.  :o
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

KL-varaosat  Race.fi