Autoracing  KL-varaosat

855 Teeviis Romu

  • 238 Vastauksia
  • 68844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #210 : 02.07.2013, 17:40:12 »
Yritin tuossa maanantaina autoa leimailla, mutta jäi leima tulematta. Huomautuksia tuli ajovalojen ja sumareiden suuntauksista, öljyvuodosta(nosturilla vasta huomas, että ihan reippaasti tiputti jostain moottorintakaa ja ylhäältä) ja haljenneesta tuulilasista(jätän vaihtamatta). Viat jos vkl sais korjailtua ja megaa laiteltua taas paikkaan  :)

Pistetääs kuvaki välil:

« Viimeksi muokattu: 02.07.2013, 19:09:01 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #211 : 02.07.2013, 19:40:13 »
Tarkista turbon öljynpaluuputki, minullakin vuoti ja paikallaan kun kierrätti, iso öljyläikkä oli moottorin alla.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #212 : 03.07.2013, 00:05:06 »
Tarkista turbon öljynpaluuputki, minullakin vuoti ja paikallaan kun kierrätti, iso öljyläikkä oli moottorin alla.

Ei siitä vuotanu. Enemmän oikeelta, vesipumpun kohilta, ehkäpä turbolle menevä öljyputki. Pitää tutkii.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #213 : 03.07.2013, 00:36:56 »
Ei siitä vuotanu. Enemmän oikeelta, vesipumpun kohilta, ehkäpä turbolle menevä öljyputki. Pitää tutkii.

Etsin joskus omasta öljyvuotoa ja silloin pitkän etsinnän jälkeen löytyi turbolle menevästä putkesta hiushalkeama.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #214 : 08.07.2013, 19:11:13 »
Öljyvuotoa tuli ihmeteltyä ja viaksi todentui korkannut venttiilikopan pultti jakopään vierestä. Eli öljy tulee pulttia pitkin ylös ja valuu jakopäätä pitkin maahan. Tulee aika ripeestikkin.. Mitähän tolle keksis? Tietty kierteet pitäis korjaa..

Jotain pientä tuli räplättyä Esim. johdotuksia siistittyä, ajovalo umpio vaihdettua (säätö rikki), vaihde vaijereiden puslat vaihdoin "järeämpiin" ja vähän tarroja liimailin  :D

Hyväkuntoinen pusla:





Uus "pusla" paikallaan. Eli tosiaan Hurm0ksen ideaa kopioiden 608 laakeri.



Jotain tarroi:




(voishan sen autonki pestä)



Tommoset odottais vielä asennusta (302mm):

Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #215 : 08.07.2013, 22:29:56 »
Öljyvuotoa tuli ihmeteltyä ja viaksi todentui korkannut venttiilikopan pultti jakopään vierestä. Eli öljy tulee pulttia pitkin ylös ja valuu jakopäätä pitkin maahan. Tulee aika ripeestikkin.. Mitähän tolle keksis? Tietty kierteet pitäis korjaa..
Helicoililla kai sais ne kierteet kondikseen. Tietty toinen vois olla jokin kemiallinen metalli tms. jolla sen pultin tiivistäis sinne, mutta lopputulos voi olla heikko ja pultin avaaminen joskus haasteellista.

Uus "pusla" paikallaan. Eli tosiaan Hurm0ksen ideaa kopioiden 608 laakeri.
Eiks tullu hyvä 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #216 : 09.07.2013, 09:05:34 »
Venttiilikopan pultit on 7mm. vetää vaan uuden 8mm kierteen ja sit 8mm kuusiokolo pultti tilalle. Niin olen itse korjannu ja hyvin toiminu.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #217 : 09.07.2013, 10:31:08 »
Vaihdekepistä tuli jämäkkä ja toimii kyllä hyvin!  :)

Venttiilikopan pultit on 7mm. vetää vaan uuden 8mm kierteen ja sit 8mm kuusiokolo pultti tilalle. Niin olen itse korjannu ja hyvin toiminu.

Niinhän mä vähän muistelinki et jotain ihme 7mm pulttei siel on. Et muista minkä pituista pulttia laitoit?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #218 : 09.07.2013, 13:24:26 »
Vaihdekepistä tuli jämäkkä ja toimii kyllä hyvin!  :)

Niinhän mä vähän muistelinki et jotain ihme 7mm pulttei siel on. Et muista minkä pituista pulttia laitoit?
Laita saman mittainen mikä vanha on, ni ei ainakaan liian pitkää tuu
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #219 : 09.07.2013, 14:17:06 »
Niin ku vaan tietäis niitten vakioitten pituuden  :2funny: autolle 70km matkaa vasta vkl menossa hutkii ni pitäis toi pituus varmistaa  ???
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #220 : 09.07.2013, 15:00:07 »
Mullakaan ei tässä nyt oo irtonaista pulttia, mut osta eri pituuksisia ei ne montaa euroa kustanna.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #221 : 15.07.2013, 16:24:12 »
Leimattu!!! Huippu fiilis ku pääs cruisailee volvon kans !!  S*

Pientä vastustusta oli, kun flektin sulake oli kärähtäny ja lämmöt pääs vähä nousee. Öljyä vielä kerääntyy venakopan päälle. Huomasin vasta kasatessa, että osaan jäi huonot kierteet, ettei saanut kiristettyä kunnolla. Pitänee vielä jossain vaiheessa ottaa auki ja tehdä uusia kierteitä.

Onko jollain kokemusta noista vaparin nokista? Tuntuu vähän et olisi vedot kateissa siinä 3t kohilla. En ole pahemmin kenkiny, kun toi remontti vasta tehty, mutta jotenki laiskan oloinen ylemmillä kierroksilla vaikka ahdot nouseekin johonkin 0.8-1.0bar. Mahtaako olla ettei vakio ecu vaan pysy mukana? Mega pitäis kiinni laittaa, kunhan läppärin sais jostain.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #222 : 17.07.2013, 17:47:02 »
Menohalut paranivat, kun otti jesarit pois immusta  ::) Jesarilla vähä parannettu ilmanputsarin sopivuutta siis..

Tarttis vähä tohon bensapuoleen tehdä parannuksia. Mitäs raati olis mieltä toteutuksesta, et sais isommille suuttimille aineen riittämään:

-tehokkaampi pumppu tankkiin
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö konehuoneeseen + 2. pumppu konehuoneeseen (-044 bossi/255 walpro)
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö takaluukkuun + 2. pumppu takakonttiin
-vakio tankki pois ja turvatankki takaluukkuun + pumppu + välisäiliö + pumppu

Ehdotelkaa! Itse olen ollut tuon välisäiliön ja toisen pumpun sijoitusta konehuoneeseen miettinyt, mutta tuleekohan kuinka räpellyksen näköinen. Mitäs letkua kun e85? Jos tulee turvatankki tai välisäiliö takakonttiin ni menis noi polttoainelinjatkin uusiks.

Edit:
Irtos sit kiihdytyksessä öljynlauhduttimen letku.. Menee hermo noihin paskoihin liitoksiin  :tickedoff:
Olikos kuka laittanu näihin tinakoneisiin erillistä öljyjäähyä? Pitäiskö lähdöt ottaa alkuperäisestä paikasta vai öljynsuodattimesta ryöstää?  ???
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 09:48:15 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #223 : 18.07.2013, 10:06:43 »
Tarttis vähä tohon bensapuoleen tehdä parannuksia. Mitäs raati olis mieltä toteutuksesta, et sais isommille suuttimille aineen riittämään:

-tehokkaampi pumppu tankkiin
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö konehuoneeseen + 2. pumppu konehuoneeseen (-044 bossi/255 walpro)
-vakio pumppu tankissa + välisäiliö takaluukkuun + 2. pumppu takakonttiin
-vakio tankki pois ja turvatankki takaluukkuun + pumppu + välisäiliö + pumppu

Ehdotelkaa! Itse olen ollut tuon välisäiliön ja toisen pumpun sijoitusta konehuoneeseen miettinyt, mutta tuleekohan kuinka räpellyksen näköinen. Mitäs letkua kun e85? Jos tulee turvatankki tai välisäiliö takakonttiin ni menis noi polttoainelinjatkin uusiks.

Edit:
Irtos sit kiihdytyksessä öljynlauhduttimen letku.. Menee hermo noihin paskoihin liitoksiin  :tickedoff:
Olikos kuka laittanu näihin tinakoneisiin erillistä öljyjäähyä? Pitäiskö lähdöt ottaa alkuperäisestä paikasta vai öljynsuodattimesta ryöstää?  ???
osta HFP 255 pumppu..tai kaks, periaatteessa sama kun walbro mutta hiljasempi, enemmän tuottoa isoilla paineilla, E85 sopivuus, hinta sama ja walbrolla ei vissiin takuu oikein pelaa. Tietysti tuo 044 on kans hyvä. http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=129

Käsittääkseni on sama kummasta ottaa. Mites jos antaa olla alkuperäsen ja laittaa lisäksi toisen, erillisen öljyjäähyn?? Tollasenkin rakennelman oon nähny  :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #224 : 18.07.2013, 10:32:24 »
osta HFP 255 pumppu..tai kaks, periaatteessa sama kun walbro mutta hiljasempi, enemmän tuottoa isoilla paineilla, E85 sopivuus, hinta sama ja walbrolla ei vissiin takuu oikein pelaa. Tietysti tuo 044 on kans hyvä. http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=129

Käsittääkseni on sama kummasta ottaa. Mites jos antaa olla alkuperäsen ja laittaa lisäksi toisen, erillisen öljyjäähyn?? Tollasenkin rakennelman oon nähny  :)

Kiitti ehdotuksesta!

Ainut vika tossa vakio öljyjäähyssä omalla kohalla on tosiaan, et se letku on irronnut siitä öljyjäähystä jo muutaman kerran ja moottoririkko ollut lähellä.. Ne alkuperäiset kiinnikkeet kun on semmoset painettavat vaan, ei kauheen varma liitos..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Carcom Oy  Ateho