Futurez  Kulkukoira

Volvo 960 16v turbo

  • 267 Vastauksia
  • 104770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #60 : 04.12.2012, 14:04:03 »
Se ei lukollisen akselin hammaspyörä on jotain omituista metallia. Se on valu osa. Pystyy sorvaamaan nätisti.

Mulla on 164:ssa 900 sarjan nopeusmittari, tosin siirrettynä 100 sarjan gt mittarin sisälle.
otin kulmahiomakoneella 2hammasta pois ja jätin yhden periaatteella. Perävälitys mulla 3.07.
Ymmärsikö kukaan?
Tuossa kuva.
https://lh3.googleusercontent.com/-dYwTi7cTyW0/T4kY-VPMQYI/AAAAAAAACbg/3nCb0HYF9dw/s640/image1.jpg?gl=FI

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #61 : 04.12.2012, 14:27:45 »
Se ei lukollisen akselin hammaspyörä on jotain omituista metallia. Se on valu osa. Pystyy sorvaamaan nätisti.

Mulla on 164:ssa 900 sarjan nopeusmittari, tosin siirrettynä 100 sarjan gt mittarin sisälle.
otin kulmahiomakoneella 2hammasta pois ja jätin yhden periaatteella. Perävälitys mulla 3.07.
Ymmärsikö kukaan?
Tuossa kuva.
https://lh3.googleusercontent.com/-dYwTi7cTyW0/T4kY-VPMQYI/AAAAAAAACbg/3nCb0HYF9dw/s640/image1.jpg?gl=FI
Eli tuosa on joku 15-16 hammasta ja Volvon oma anturi?
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 14:29:50 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #62 : 04.12.2012, 14:40:10 »
Tuommosella SpeedoHealer V4 jotku säätäny esim 960:ssä aut.laatikolle menevää nopeussignaalia välityksen vaihdoin jälkeen http://www.bikersneed.se/contents/sv/d203.html

Vakio laatikko sekoaa muuten kun kierrosluku, vaihde ja nopeus ei täsmää. Jos sinne jonkulaisen hammaskehän ja anturin saa niin tuolla voinee säätää signaalin sopivaksi...
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #63 : 04.12.2012, 14:50:16 »
Pitääkö ABSit saada toimimaan? Sillä taitaa olla joku liikkumavara kuinka paljon pyörien nopeustiedot saa poiketa toisistaan?

Mites sellainen ratkaisu että perämurikan vetoakselin laipan alle leikkauttaa laserilla 48 hampaisen anturikiekon. Riittävän ohut (1mm) että ei vaikuta mihinkään.   Ja sitten telineeseen kiinni Volvon abs-anturi lukemaan sitä rinkulaa?

Biltemasta saa 48 hampaista ABS-anturikehää Volvoon, siitä vois kattella kanssa.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrujen-ohjaus/Muu-jarrujarjestelma/ABS-rengas-65620/
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #64 : 04.12.2012, 14:54:34 »
Pitääkö ABSit saada toimimaan? Sillä taitaa olla joku liikkumavara kuinka paljon pyörien nopeustiedot saa poiketa toisistaan?

Mites sellainen ratkaisu että perämurikan vetoakselin laipan alle leikkauttaa laserilla 48 hampaisen anturikiekon. Riittävän ohut (1mm) että ei vaikuta mihinkään.   Ja sitten telineeseen kiinni Volvon abs-anturi lukemaan sitä rinkulaa?

Biltemasta saa 48 hampaista ABS-anturikehää Volvoon, siitä vois kattella kanssa.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrujen-ohjaus/Muu-jarrujarjestelma/ABS-rengas-65620/
Kyllä ABS pitäisi saada toimintaan kun nyt liikkeelle lähdön jälkeen syttyy palamaan.  Eroista en osaa sanoa kuinka paljon saa olla.
Tuleeko ongelmaa mutkissa kun akselit pyörii eri nopeutta jos laittaa toisen vetoakselin laippaan. Kardaanissahan tuo eroa ei tulisi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #65 : 04.12.2012, 15:00:15 »
Tuommosella SpeedoHealer V4 jotku säätäny esim 960:ssä aut.laatikolle menevää nopeussignaalia välityksen vaihdoin jälkeen http://www.bikersneed.se/contents/sv/d203.html

Vakio laatikko sekoaa muuten kun kierrosluku, vaihde ja nopeus ei täsmää. Jos sinne jonkulaisen hammaskehän ja anturin saa niin tuolla voinee säätää signaalin sopivaksi...
Eli tuolla ilmeisesti pystyisi muuttamaan BMW 9 lapasen signaalin vastaamaan 48 piikkistä Volvon signaalia.  O0
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #66 : 04.12.2012, 15:06:24 »
Googlettelin vähän kuvia ja se on kyllä aika yksinkertaisen näköinen tuo bemarin anturikehä siellä perän sisällä. Englanniksi tone ring jos itse googlettelet. Ehkä vaan piirrät ja leikkautat uuden anturikehän sinne perän sisään?

Kai ABS-purkki jotain poikkeamaa sietää, tuleehan sitä ihan suoraan suditellessakin. Jarruttaessa saattaa olla vähän nirsompi, joka pyörästä pitäisi tulla pulssia aika tasatahtiin ettei luule pyörien olevan lukkitumassa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #67 : 04.12.2012, 15:28:47 »
Googlettelin vähän kuvia ja se on kyllä aika yksinkertaisen näköinen tuo bemarin anturikehä siellä perän sisällä. Englanniksi tone ring jos itse googlettelet. Ehkä vaan piirrät ja leikkautat uuden anturikehän sinne perän sisään?

Kai ABS-purkki jotain poikkeamaa sietää, tuleehan sitä ihan suoraan suditellessakin. Jarruttaessa saattaa olla vähän nirsompi, joka pyörästä pitäisi tulla pulssia aika tasatahtiin ettei luule pyörien olevan lukkitumassa?
Volvon anturikehä

BMW:n anturikehä

BMW:n anturi



960:ssa ei ole takana erillisiä antureita, vaan yksi sama mistä nopeustieto otetaan mitttarillekin,

Jos signaalit olisivat samanlaiset helpointa varmaan olisi teettää tuohon BMW perään 48 lapanen anturikehä. vai lieneekö eroja noissa kun ei tietoa.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 15:31:01 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #68 : 04.12.2012, 15:41:31 »
Eikös tohon nyt saa sitten tuota 960:n kehää viritettyä/teetettyä ja sit alkuperäinen Volvon anturi jollain patentilla tuon bemarin anturin tilalle.

joo, helppohan täällä on huudellla...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #69 : 04.12.2012, 16:17:28 »

Jos signaalit olisivat samanlaiset helpointa varmaan olisi teettää tuohon BMW perään 48 lapanen anturikehä. vai lieneekö eroja noissa kun ei tietoa.


Tuo on todennäköisesti induktiivinen anturi joka antaa vaihtosähköpulssin kun teräs kulkee ohi, signaali on alle voltista jopa 180 Volttiin, ja on rosoista ja sinimuotoista. Mittaa siitä Bemarin anturista vastus ja vertaa sitä Volvon abs anturin vastukseen, jos on suurinpiirtein samassa palkkaluokassa niin pitäsi toimia.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #70 : 04.12.2012, 16:25:53 »
Tuo on todennäköisesti induktiivinen anturi joka antaa vaihtosähköpulssin kun teräs kulkee ohi, signaali on alle voltista jopa 180 Volttiin, ja on rosoista ja sinimuotoista. Mittaa siitä Bemarin anturista vastus ja vertaa sitä Volvon abs anturin vastukseen, jos on suurinpiirtein samassa palkkaluokassa niin pitäsi toimia.
Tästäpä on hyvä lähtä liikenteeseen. Jos ohmi arvot erit voinee tuon BMW:n anturikehän teetämisen unohtaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #71 : 04.12.2012, 16:29:02 »
Näiden kuvien perusteella autossa oleva  perä ei ole E39 M5:sta.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/28932-how-to-fit-an-lsd-into-your-e39-for-less-than-l500/

Tässä perästä kuva mikä siellä on.


Toisaaltahan tuolla ei ole väliä jos veto pyörästö on sama toisissakin malleissa. Nyt  on sellainen takakansi jossa on anturi paikoillaan E39 M5:ssa ei moista ole kuten kuvat sen osoittaa.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 16:38:58 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #72 : 04.12.2012, 16:36:53 »
Onko tässä etupyörissä myös 48 hampainen kehä? Jos on, niin kokeile huviksesi ABSin boksin liittimeltä yhdistää hyppypiuhalla toisen etupyörän tulosignaalin ja peräanturin tulosignaalin pinnit. Jos toimii, niin saat mittarin toimimaan ja valo sammuu, mutta etu/taka-pyörintänopeuseroa et saa näkymään. Vasen/oikea pitäisi toimia. Ehkä.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #73 : 04.12.2012, 21:38:52 »
Näiden kuvien perusteella autossa oleva  perä ei ole E39 M5:sta.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/28932-how-to-fit-an-lsd-into-your-e39-for-less-than-l500/

Tässä perästä kuva mikä siellä on.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toisaaltahan tuolla ei ole väliä jos veto pyörästö on sama toisissakin malleissa. Nyt  on sellainen takakansi jossa on anturi paikoillaan E39 M5:ssa ei moista ole kuten kuvat sen osoittaa.
M perissä, on kuten tuo linkkaamasi projekti kertoo, aina jäähdytysrivat, koska siellä on lukkomurikka. Tuo sun perä voi olla peräisin E39 V8 koneisesta, niissä on lukoton TYP210 perä. M3 3,2 ja M5 on sit aina TYP210 perä, jos puhutaan E34,36,39,46 peleistä. Tehottomammissa peleissä on sit pienempi TYP188 perä, kuten muissa kutoskoneisissa bimmereissä.

Samanlainen 12 sakarainen hammaspyörä ja anturi löytyy TYP188 perästäkin kun tuosta.

M5 perässä ei ole anturia, koska E39 on varustettu DSC, eli ESP systeemillä, ja se tarvitsee nopeustietonsa vain pyörien ABS antureilta, ja joka pyörällä on oltava ABS anturi.

Jos sulla siis on anturi, perä ei ole kotoisin ainakaan DSC systeemillä varustetusta E39 bimmeristä, en tiedä onko E39 löytynyt ilman DSC:tä, mutta joko E34 tai E39 tai ehkä jopa E32 V8 koneisesta tuo on varmasti kotoisin.

Veikkaan E32 bimmeriä, tässä samanlaisella kuorella oleva perä, vaan että tässä on vielä kiinni tuo sovitepala:
http://www.ebay.de/itm/BMW-E34-E32-5er-7er-Differential-Differenzial-Diff-Hinterachsgetriebe-3-23-/130811067157?pt=DE_Autoteile&hash=item1e74f27b15
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 16v BB. ABS ongelma jatkuu +kuvia.
« Vastaus #74 : 04.12.2012, 22:02:06 »
en tiedä onko E39 löytynyt ilman DSC:tä
On ilman DSC:tä, silloin kyseessä ASC. Mutta samalla tavalla ottaa nopeustiedon pyörän-navalta abs-anturilta.
Eli tuo kyseinen perä ei taida olla E39:stä.
Noita bemarin osia kannattaa vertailla esim. osoitteessa http://bmwfans.info/
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012, 22:04:04 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Ateho  Elekma