Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Volvo 240 -84' Turbo
« : 05.03.2011, 23:46:59 »
Eli volvo 240 1984 vuotinen auto, ajettu 215tkm, 2.0l B19/b200

Moottori
Kone putsattu+hoonattu, käyty läpi kokonaan.
Alkuperäinen kaasari Stromberg, vaihdettu Weberin 32/36 DGV+ painesäiliö
WR380 Turbo
Cooleri 300X450
Dump valve kierrettävä
(vielä) mekaaninen bensapumppu. (tulossa sähköinen)
Mahlen männät


Vakio kone


Weberin kaasarilla


Turbo+cooleri+dumppi




laitetaan huomenna lisää kuvia!!!! nyt peiton alle....... :P

« Viimeksi muokattu: 14.08.2011, 14:46:49 kirjoittanut Repe »

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #1 : 05.03.2011, 23:55:30 »
hyvä alku siitä se lähtee
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #2 : 06.03.2011, 12:01:43 »
Niin eli projektia olen jo ehtinyt tehdä noin puoli vuotta. Tänä kesänä olisi tarkoitus maalata auto (kiiltävä musta/helmiäis).
Pientä somistusta koriin tulisi

etupuskuri volvo 740,hieman muokkaamista että istuu kunnolla paikoilleen



takapuskuri volvo 850, muokkaamista siinäkin



Sivuhelmat tulisi BMW:ltä E30 GTS, pituutta saa jatkaa jonkin verran.....



Spoileri volvo 740



Auto




Takalyhdyt vaihdettu kirkkaisiin



Etuvalot vaihdettu H3-->H4

Autossa motonetin 40mm madallussarja+iskarit.....sarjan nimeä en muista




Takapää meni tarpeeksi matalalle, mutta etupäähän noi 60mm madallusjouset vaihtaa.

Kojelauta tehty itse lasikuidusta......kesken vielä.




takaloosteri vielä kesken, mutta 15mm paksuisesta vanerista tehty.





Etupenkit vaihdettu GXR Kuppipenkkeihin.




Ratti vaihdettu FK



Hifit
Etu-ja takaovissa Hertz DSK130.2 5.25" erillissarja
Takaloosteriin AutoStudio 10" subit x2
Spl Pro 2x120W ja Spl Pro 2x60W erilliskajareille
Caliber 2-din soitin 7"
1 Faradin konkka
Autoantenni Blaupunkt








sähkövehkeet

Sähköiset ikkunannostimet FK
KKeskuslukitus kaukosäätimellä Universal

Renkaat 225/40/18 GoodYear
vanteet League LG205 18"
kuvia myöhemmin.....

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #3 : 06.03.2011, 12:15:16 »

Ja noi vanteet ei sopinu eteen kun hinkkaa iskariin.
levikepala tulisi laittaa eteen noin 10mm ja taakse myös 10mm.......
mutta nyt olisi ongelmana se että kun hakee ne 10mm levikepalat, niin PELTI vanne menee nipin napin kiinni  siihen.
Mutta nyt kun on hankittu noi aluvanteet jossa et40 niin ne pinnapulttien pituus ei enää piisaa.....
Mikä neuvoksi???????? mistä löytyis sopivia pinnapultteja? Volvo 240 et:hän on 25??


Sitte hiano kysymys jota olen monelle turbottajalle hokenut...... teidän vastaus.
onnistuuko turbotus jos on kaasari kone?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #4 : 06.03.2011, 12:28:54 »

Sitte hiano kysymys jota olen monelle turbottajalle hokenut...... teidän vastaus.
onnistuuko turbotus jos on kaasari kone?

Kyllä.  Katteles vähän noita muita projektipäiväkirjoja.. esim la_bot henkilöllä on jne.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #5 : 06.03.2011, 12:34:49 »
Kyllä.  Katteles vähän noita muita projektipäiväkirjoja.. esim la_bot henkilöllä on jne.
Tai siis voi tehdä, mutta epäonnistuu ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #6 : 06.03.2011, 13:06:13 »
Mutta nyt kun on hankittu noi aluvanteet jossa et40 niin ne pinnapulttien pituus ei enää piisaa.....
Mikä neuvoksi???????? mistä löytyis sopivia pinnapultteja? Volvo 240 et:hän on 25??
[/b]
Hommaa 25mm napaan pultattavat spacerit esim. Vannetukusta. Ne tulee orkkis muttereilla kiinni ja vanne kiinnitetään niihin pulteilla.

Samalla korjaantuis tuo et vähän järkevämmäks. 40-25 tulis soppeli 15.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #7 : 06.03.2011, 13:08:57 »
kyllä se onnistuu mut ongelmia tulee aivan varmasti :)  mut tulee kyllä ruiskullakin eteen ongelmia.. en käy väittelemään kumpi on parempi ruisku vai kaasari se on iha miten itse tykkää..  ;)

mut hommaa seosmittari! itsellä ei ole vielä, ni noiden säätöihin saaminen on kesäsään ennustamista..toimi aikasemmin n.3kk ja 3000km hyvin 1,2bar paineilla.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #8 : 06.03.2011, 13:24:51 »
mut hommaa seosmittari! itsellä ei ole vielä, ni noiden säätöihin saaminen on kesäsään ennustamista..toimi aikasemmin n.3kk ja 3000km hyvin 1,2bar paineilla.
[/quote]

Joo sen hommaan.   Niin eli ensimmäiset 3000km saa käyttää tuota 1,2bar, sitten pienentää ahtoja ?? tuossa WR:n turbossa kuulemma hukkaportin kello on tehtaalla asennettu 1bar arvoon....... sanoi honkala racing.

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #9 : 06.03.2011, 13:28:45 »
Niin eli ensimmäiset 3000km saa käyttää tuota 1,2bar, sitten pienentää ahtoja ??
Joo EI. la_bot:n auto vaan toimi sen 3000km noilla ahdoilla, sitten teki sen minkä kaasariturbo yleensäkin eli lakkas toimimasta. Kannattais vaan vaihtaa tuo DGV johonkin muuhun kaasariin, esim. saman valmistajan 32DAT. Tosin sun perustiedoilla ruiskuturbon kanssa eläminen ois paljon helpompaa.
Jäitä housuun!

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #10 : 06.03.2011, 13:43:41 »
Mulle on sanottu vaan että jos tuohon kaasariin hankkii tuon painekotelon ni se pelittäis tolla kilon ahdoilla (painekotelo on)....... entäs jos lisäks tulee se sähköinen bensa pumppu??? vaikuttaa mitään :O

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #11 : 06.03.2011, 13:47:18 »
Hommaa 25mm napaan pultattavat spacerit esim. Vannetukusta. Ne tulee orkkis muttereilla kiinni ja vanne kiinnitetään niihin pulteilla.

Samalla korjaantuis tuo et vähän järkevämmäks. 40-25 tulis soppeli 15.


tarkoitatko kenties tälläisiä

http://www.vannetukku.fi/adapteri-levikepala-25mm-5x1085x108-p-13590.html

  :pomo:

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #12 : 06.03.2011, 13:48:10 »
Mulle on sanottu vaan että jos tuohon kaasariin hankkii tuon painekotelon ni se pelittäis tolla kilon ahdoilla....... entäs jos lisäks tulee se sähköinen bensa pumppu??? vaikuttaa mitään :O
Seuraa kiroilua, lapset pois koneen äärestä ;) En muista, oliko niissä Stockmann turbo Fordeissa tuo DGV vai vaihdettiinko niihin kaasarikin... Bensapumpulla nyt sinänsä oo muuta väliä ku riittävä paineentuotto, se vituttelee kevyesti jos bensanpaine jää alle ahtopaineen. Toki sähköinen aina mekaanisen voittaa...
Jäitä housuun!

Poissa t.eskola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #13 : 06.03.2011, 16:05:22 »
Miulla on tuollainen Weber DAT kaasari menossa yhteen Datsuniin ja on napattu nimenomaan Stockmann auton tuunaamasta sierrasta. Eli siihen oli ainakin kaasari vaihdettu. Saattaahan se olla että tuota DGV kaasaria tarvii muokata turbokäyttöön. Free technicsistä se asiantuntemus löytyy ja osatkin.

Sitten tarvit bensapaineensäätimen kaasariturbokäyttöön. Malpassilta löytyy sopiva tuote. Bensanpainetta pitää kasvattaa ahtojen mukana. Mekaanisessa bensapumpussa ei taida paine riittää ahdoilla? Eli bensapuolelle paineensäädin+riittävä bensapumppu.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #14 : 06.03.2011, 16:14:09 »
Miulla on tuollainen Weber DAT kaasari menossa yhteen Datsuniin ja on napattu nimenomaan Stockmann auton tuunaamasta sierrasta. Eli siihen oli ainakin kaasari vaihdettu. Saattaahan se olla että tuota DGV kaasaria tarvii muokata turbokäyttöön. Free technicsistä se asiantuntemus löytyy ja osatkin.

Sitten tarvit bensapaineensäätimen kaasariturbokäyttöön. Malpassilta löytyy sopiva tuote. Bensanpainetta pitää kasvattaa ahtojen mukana. Mekaanisessa bensapumpussa ei taida paine riittää ahdoilla? Eli bensapuolelle paineensäädin+riittävä bensapumppu.
Riittää jos hommaa kaasariturbon b.pumpun. Eli autosta jossa on jälkiasennettu Volvon-turbosetti.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron