Kulkukoira  Proturbo

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #225 : 09.10.2014, 15:56:05 »
Helpoimmalla pääsee, jos hakee kaupasta uuden tohatsu anjoviksen ja kasan osamaksulappuja...
Itselleni näprääminen on ainakin hermoja lepuuttavaa terapiaa ja, kun saa vaikka jakajan herkisteltyä hyväksi niin voi olla kiva ihmisille jonkin aikaa taas. >:D
Se offtopicista mutta tuo norttiaskin väri sopii kyllä ESsiin kivasti.
Jos pähkäilet vielä orkkishenkisiä vanteita niin entäs tuollaiset:
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1875670

Ai hitto, noihan olis aika hienot vanteet kyllä. Tosin ehdin jo hommata briteistä ne minilitet ja orggispellitkin pussihousuiltamia varten...

Kyllä tuo sellaista hermolepoa kuitenkin on, terapiaa tietokoneella istumisen rinnalla.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #226 : 04.10.2015, 08:24:48 »
Ohhoh, onko viime päivityksestä tosiaan kulunut vuosi? No elämä on hiukan heitellyt tässä välissä, Tuli vastaanotettua työpaikka Simpeleeltä ja vuodenvaihteessa muutin, sen jälkeen olen tuota päässyt rakentelemaan vain muutamina viikonloppuina. Nyt saattaa tahti hiukan muuttua kun ostin Parikkalasta talon, jossa on kunnon korjaamotilat omassa pihassa, hetki menee toki tässä muuttohässäkässä ja remonteissa, mutta josko tuossa vuodenvaihteen jälkeen viimeistään pääsisi täysipainoisesti auton kimppuun.

Sen verran on ollut edistymää, että hitsaukset ja tinaukset on tehty. Maalari tulee vielä lähiaikoina tarkistamaan aihion ja kertoo mitä muuta pitäisi tehdä ennen hänen pajalle vientiä. Pitää purkaa kuvasaldoja tässä jossain välissä eri työvaiheista, osa teistä on niitäkin jo facesta nähnyt.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #227 : 21.07.2016, 22:13:59 »
Edistystä, auto on maalarilla ja sitä on jo hiukan kittailtukin. Ehkä se saa värin päälle vielä tämän vuoden aikana.

Tässä odotellessa aloiteltiin moottorin huoltoa, ilmeni että 3 pytyn kiertokangen laakeri on tehnyt hiukan kipiää kampiakselille ja se pitää hioa uudestaan. Löytyi myös nokkakepistä ykköspytyn kohdalta syöpymää, eli uusiksi menee. Sylinterit ja männät sentään on mitoissaan ja vain mitätön kartio porauksessa, eli riittää kun vaan männänrenkaat uusii.

Katseltiin noita osia ja kg-trimningillä näyttäisi olevan paras tarjonta. Laakerit menee kaikki uusiksi ja nokkakeppiä mietittiin että mikä olisi paras ihan kruisailunokka jossa olisi alhaalta vääntöä ja pikkuisen voimaa kierroksillakin? Onko kokemuksia tuosta kg10 nokasta kellään? toimiiko vapari F-koneessa miten? vai olisiko ihan joku perusnokka parempi? Ja onko tuo kg-trimningin myymä tummanpunainen lohkomaali oikeaa rödblock-värisävyä? vai mikä on se virallinen sävy?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

RallyBaron  Samppasport