Carcom Oy  Ateho

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 85944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #15 : 21.12.2010, 22:26:48 »
Kiitos noista, tutkitaan sitten kun saadaan taas Volvo liikkumaan sillä imm sanoi sopimuksen irti kauppareissulla ::).

Kaupan pihasta olin lähdössä ja laitoin käyntiin mutta ei oikein tykännyt kaasusta, kävi huonosti ja sammahteli siinä. Tunnistin heti oireet ja imm:n johto irti. Heti nousi tyhjäkäynti tasaiseksi.
Piti kikkailla kaasulla hyvin kevyesti liputtaen +3000 kierrokset ja sitten pystyi vähän enemmän painamaan kaasua. Kytkintä luistattaen liikkelle ja kotia. Pakokaasua tuli reippaasti ja haisi todella rikkaalta. Lambdan johdon irroittaminen ei vaikuttanut mutta imm:n johdon takaisin laitto sammuttaa auton.

Mikähän sen immun hajotti ????
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #16 : 21.12.2010, 22:52:50 »
Kiitos noista, tutkitaan sitten kun saadaan taas Volvo liikkumaan sillä imm sanoi sopimuksen irti kauppareissulla ::).

Kaupan pihasta olin lähdössä ja laitoin käyntiin mutta ei oikein tykännyt kaasusta, kävi huonosti ja sammahteli siinä. Tunnistin heti oireet ja imm:n johto irti. Heti nousi tyhjäkäynti tasaiseksi.
Piti kikkailla kaasulla hyvin kevyesti liputtaen +3000 kierrokset ja sitten pystyi vähän enemmän painamaan kaasua. Kytkintä luistattaen liikkelle ja kotia. Pakokaasua tuli reippaasti ja haisi todella rikkaalta. Lambdan johdon irroittaminen ei vaikuttanut mutta imm:n johdon takaisin laitto sammuttaa auton.

Mikähän sen immun hajotti ????
Onko sulla vielä alkuperäinen IMM? Mulla ei oo noi alkuperäiset hajonnu, mutta putsattua on tullut useita kertoja, käyttäen vähäistä paineilmaa, sekä kontact 60 elektroniikka sprayta liittimiin ja se on aina tähän mennessä auttanut. saa nähä leviikö omat laitteen nyt kun piti mainostaa ::)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #17 : 21.12.2010, 23:00:04 »
Tarkista, että lampaadan lämmitykseen tulee virta, aiheuttaa lampaadan toimimattomuuden vaikkei se siitä hajoakaan. Niin ja lampaadan johto irti syttyy vikavalo jossakin 5-10km ajon jälkeen, mutta jos muuten on ehjää niin kone toimii korkeaa tyhjäkäyntiä lukuunottamatta täysin normaalisti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #18 : 21.12.2010, 23:27:04 »
Onko sulla vielä alkuperäinen IMM? Mulla ei oo noi alkuperäiset hajonnu, mutta putsattua on tullut useita kertoja, käyttäen vähäistä paineilmaa, sekä kontact 60 elektroniikka sprayta liittimiin ja se on aina tähän mennessä auttanut. saa nähä leviikö omat laitteen nyt kun piti mainostaa ::)
Luulen että on alkuperäinen.  Voisi kokeilla tuota immun putsausta vielä ensiapuna ennenkuin löydän uutta tilalle. Mutta se on siis täysin pois pelistä, ei kärsi yhtään painaa kaasua eikä käy tyhjäkäyntiäkään jos on kytkettynä johto kiinni.
Tarkista, että lampaadan lämmitykseen tulee virta, aiheuttaa lampaadan toimimattomuuden vaikkei se siitä hajoakaan. Niin ja lampaadan johto irti syttyy vikavalo jossakin 5-10km ajon jälkeen, mutta jos muuten on ehjää niin kone toimii korkeaa tyhjäkäyntiä lukuunottamatta täysin normaalisti.
Pitää toi lambda mittailla vielä uudestaan oikeaoppisesti LÄMPÖISELLÄ koneella. Unohdin sellaisen pikkuseikan että lambda ei ole pelissä mukana ollenkaan kylmänä ;D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #19 : 21.12.2010, 23:38:01 »
Luulen että on alkuperäinen.  Voisi kokeilla tuota immun putsausta vielä ensiapuna ennenkuin löydän uutta tilalle. Mutta se on siis täysin pois pelistä, ei kärsi yhtään painaa kaasua eikä käy tyhjäkäyntiäkään jos on kytkettynä johto kiinni.
tää on vissiin niitä lämpeneviä ilmamassamittareita? vai olenko mä ymmärtänyt jossakin kohtaa väärin, että niitä ois kahta mallia  ??? eihän näissä voi mennä kuin se lanka poikki
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #20 : 22.12.2010, 07:02:55 »
Ja just sen verran katsoin sitä että lanka näyttää olevan ehjä. Taidanpa purkaa sen tänään tai huomenna vielä, oppii samalla mitä se sisältää :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #21 : 22.12.2010, 09:47:00 »
eikös siellä mustan kannen alla ollu joku kontakti pinta, jota vois yrittää ehjätä? taaskaan muista tarkasti  :idiot2:

tee samalla isompi siitä immusta. se on ainakin helppoa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #22 : 22.12.2010, 12:03:34 »
Ja just sen verran katsoin sitä että lanka näyttää olevan ehjä. Taidanpa purkaa sen tänään tai huomenna vielä, oppii samalla mitä se sisältää :)
Elä pura et saa panttia  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #23 : 22.12.2010, 12:33:25 »
Elä pura et saa panttia  ;D
Ei oo näköjään uutta hinnalla pilattu 250€ motonetissä + pantti 80€... Sairasta :o :idiot2:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #24 : 22.12.2010, 14:40:31 »
eikös siellä mustan kannen alla ollu joku kontakti pinta, jota vois yrittää ehjätä? taaskaan muista tarkasti  :idiot2:

tee samalla isompi siitä immusta. se on ainakin helppoa.
Motronic:ssa on liukupinta siellä kannen alla.

Isontaminen lienee tarpeen vasta kompensoitaessa isoja suuttimia, vakiona saat kaiken perseelleen.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #25 : 23.12.2010, 07:40:51 »
Juuh, en ollut virittämässä mitenkään :).
Ja tasan siirtyy eteenpäin tuon putsaus. En mene tuossa pakkasessa mitään autoja korjaamaan ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #26 : 31.12.2010, 16:20:14 »
Tänään tuli imm matkahuoltoon ja mitä äsken nopeasti testasin niin Volvo toimii taas O0.
Ja koko illan ajelun perusteella toimii erinomaisesti. Nyt aletaan seuraamaan olisiko polttoaineen kulutus tipahtanut 18 litrasta johonkin ::)
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 14:01:23 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #27 : 04.01.2011, 15:36:53 »
Kulutus on vähän tippunut :)
Kävin mittaamassa päästöt ja aluksi näytti olevan rikkaalla mutta sitten se laski ja näytti jo ihan normaalia. HC vähän korkea mutta raja-arvoissa. Ja muutaman kerran paukautti putkessa kun pidettiin kierroksia ylhäällä. Virranjakajan kansi taitaa olla vaihtamatta ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #28 : 12.01.2011, 23:29:15 »
Nyt sain viimeinkin musiikkia kuulumaan *taavih->.
Mökiltä nappasin mukaani parin kaiuttimia ja laitoin paikalleen. Vähän piti ovipahvin reikää suurentaa ja muotoilla kaiuttimien muoveja oven syvennysten muotoiseksi mutta hyvin istuu ja hyvin kuuluu :).

Onko hyviä ehdotuksia takakaiuttimien koosta ja paikasta?

kulutus 12.4l/100km
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3442
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #29 : 13.01.2011, 07:01:01 »
Nyt sain viimeinkin musiikkia kuulumaan *taavih->.
Mökiltä nappasin mukaani parin kaiuttimia ja laitoin paikalleen. Vähän piti ovipahvin reikää suurentaa ja muotoilla kaiuttimien muoveja oven syvennysten muotoiseksi mutta hyvin istuu ja hyvin kuuluu :).

Onko hyviä ehdotuksia takakaiuttimien koosta ja paikasta?

kulutus 12.4l/100km

6X9 tai sitten erillissarja, jälkimmäinen helpompi varmaan varkkuun laittaa
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Proturbo  Autodiagnoosi